peterpain
sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Så var det, det var väll till busan man skulle ha 43mm han surrade om?
jag gjorde mitt busa rör i 38 mm men jag har ju inte bänkat än hehe
rätt eller fel vi får se
Så var det, det var väll till busan man skulle ha 43mm han surrade om?
ps. tror han som haft hojjen innan mig har kört som en kärring, fullt med sot på kolvar och ventiler
jag gjorde mitt busa rör i 38 mm men jag har ju inte bänkat än hehe
rätt eller fel vi får se
Nu lånat svets, ska bli en intressant kväll..... Kommer några bilder på mina tappra försök så småningom...
Edit: Hur dåligt för hållfastheten i fogen är det att gå över en svets mer än den gången man lägger den? Det är ju inga problem att få det å se vettigt ut om man får gå över den redan lagda fogen, men där lär väll blanda in slagg och skit ner i fogen?
Till till till!Helst ska du ju bara behöva steka ihop fogen en gång så att göra det rätt från början rekommenderas.
När jag svetsade rör till mitt avgas i 1.5mm rostfritt så låg jag mellan 45-50A i ström.
Fogarna på insidan kommer se helt annorlunda ut när du kör med rotgas, men ser svetsen ut som skit på utsidan så kommer den i regel att göra det invändigt också. Ojämn genombränning, osv.
Säg till om du behöver lite vägledning eller assistans med svetsandet så kan jag kanske kika förbi.
Till till till!
Nu har jag turen att mitt grenrör är iaf i 2mm godstjocklek men tänkte att jag skulle kunna 1,5mm som ett rinnande vatten innan jag ger mig på grenröret. Ska prova att dra på krämen en aning och se vad som händer.
Kommer vara i garaget mest hela dagen imorrn och fredag för att öva, så du är mer än välkommen att titta förbi, så länge du lovar att inte titta på mitt grenrör
Då har man fått lite gjort i garaget iaf, motorn har blivit grovt avstädad och hittat tillbaka i ramen. Sen har jag även byggt klart en jigg till grenröret, skulle få låna en tig i mitten av veckan så då blir det till att lära sig svetsa med den också
Kastar även med två bilder på någon typ av distans, kommer dock inte ihåg att jag monterat lös den.... Någon som vet vart den ska sitta?
Samt två bilder från sista plogsvängen, börjar bli lite smådryga plogkarmar
Nä men så länge man vet varför så går de ju att fixa, hade gjort en liten tabbe insåg jag igår när jag låg i soffan och funderade. Nåja nu blir det ut och beroende på hur det går, börja bränna lite i grenröret...Att det sprätter vid tigsvetsning är sällan ett bra tecken.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|