Två steg bak, ett steg fram... eller var det tvärtom?
Har varit och storhandlat på mcx idag, blev resten som jag behövde till bygget... + ny 19t turbo
Började med att borra upp och gänga extra nipplar i spjällhuset där jag ska ta ut allt som behöver känna av övertrycket. Detta går inte att göra på original slangarna, då jag inte får överstiga atmosfärstryck för original mappsensorn (därför det sitter en backventil i ett t-kors vid den numera)
Efter det satte jag tillbaka spjällhuset och sorterade ut lite el
Även original soppapump fick sig en omgång och ligger numera på hyllan, måste bara borra upp och gänga en nippel för soppa till nya pumpen.
Jag vet, det är illa jag skäms.... men de enda nipplarna som passade/erik hade hemma var honda....
Innan jag for hem tänkte jag kolla så att vattenkyl/ic passade med nya turbon
Bad mcx bygga om utgången på turbon och vinkla den så det bara skulle vara att sätta en rak slangstump mellan turbo/ic..... Distansen som jag kapade bort från ic röret.......skulle varit kvar. Det felar precis på en rörbredd... Suck. Blev dock inga bilder på detta då jag blev irriterad och for hem istället, nya tag imorrn!
Bjuder på två bonusbilder, hur man får renar av vägen med plogbil samt en bild på tjejens nya leksak/bajsmaskin...