driverinblack
Turbo är roligt men dyrt
original avstånd. jag ser ingen anledning att göra avståndet mindre. på ett sånt pass bra stift.
Det är bara hitta lite inspiration och konvertera rettan
Inte omöjligt du får visa några bra hojvägar till sommaren, vi ska nog ner till Uddevalla och asfaltera några månader. Hade tänkt bygga en ställning till hojen bakpå lastbilen så jag får med mig den när man far iväg
kan jag bara nypa in mig på 12v matning från tändningslåset? Eftersom jag har en retur efter btr borde det väll inte spela någon roll om pumpen går hela tiden, eller havererar den då?
Hm... det har du rätt i. Tänkte inte så långt. Ska se om jag hittar någon ny ecu på ebay... Fan, alltid roligt att köpa nya trimprylar men ack så trist att lägga pengar på att laga.Kan kan du, men det är inte rätt. En anledning till att ECU'n styr är att pumpen ska stoppa om motorn inte går, tex om en slang går av eller du kört in i en älg.. skulle det dessutom brinna så är det rätt bra om soppan inte sprutar ut med 3 bars tryck
Du får göra en riskbedömning helt enkelt
Inge turbomoppe mek idag, men har provat svetsa i alu. I den rena och fina aluplåten jag hade var det egentligen inga större problem, men ack vad gjutalu är tråkigt att svetsa i
Dessutom ett underkörningsskydd till en timmerbil, som sitter precis under ventilpaketet till hydraliken i kranen.... Har luktat gammal hydralolja och barrskog i hela garaget
Jag slipade rent både med rondell och sedan med en ny stålborste, men tror inte det hjälps när den mer eller mindre varit duschad i hydralolja... Men det var riktigt kul att prova.Tänk på att rengöra det du ska svetsa ordentligt! Svetsa gärna direkt efter det är slipat/blästrat. Går även att rengöra med lite t-röd efteråt. Kör du med pedal eller utan? 10 ggr lättare med pedal om man har möjlighet. Kul att du gör allt själv...
Det får du gärna göra, men som sagt den gamla är i 1000bitar så du måste nog malla av från kåpan...Jag skulle kunna göra en ny packning åt dig, har material hemma. Blir bättre än köpes och kostar ingenting.
Det får du gärna göra, men som sagt den gamla är i 1000bitar så du måste nog malla av från kåpan...
Ska en sväng på stan och shoppa lite banjosar och lite div, kan slå en signal sen. Har ju kåporna på cykeln... vill inte ha motorn full med damm å skitInga problem, malla av kåpan är i regel det bästa sättet ändå.
Har du tid att svänga förbi med kåpan så snickrar jag ihop en under tiden du är här.
Ska en sväng på stan och shoppa lite banjosar och lite div, kan slå en signal sen. Har ju kåporna på cykeln... vill inte ha motorn full med damm å skit
Nu har det varit lite stillestånd ett tag, men fick några timmar i garaget ikväll iaf.
Började med att fixa vid intercoolern / vattenkylen så de gick att vika in nog mot turbon så jag har frigång vid framhjulet. Fick knacka ihop vattenkylen lite på understa raden och kapa lite i fästet för icn högst upp.
Nu har jag iaf 8-10mm frigång i höjdled mot turbon och ca 3cm frigång mellan framdäck och ic vid max komprimerad framgaffel..
Tänkte jag skulle passa på att byta kopplingsfjädrarna när jag lika så var i farten, skruvade lös kåpan och reagerade på att den var seg att få från sin plats. Tills jag öppnade kåpan och insåg, vafan jag sitter ju på fel sida.... skruvade lös generatorkåpan istället
Självklart sabbade jag även packning till den kåpan då jag demonterade den, hade bara kopplingskåpans packning hemma....
Väl på rätt sida var det fort gjort att byta fjädrarna, passade på att kolla stålskivorna och lamellerna efter några onormala tecken. Tyckte de såg aningen slitna ut, så vi får hoppas de håller sommaren ut annars blir det kopplingsbyte också.
Oljetråget var tätat med packningsklister när jag demonterade det, ska man köra med packning på tub eller gå på original packning? Håller det lika bra eller vad är bättre/sämre? Kan man använda packningsklistret även på generatorkåpan eller ska man investera i en ny packning även där?
Hur grova oljeslangar in/retur till turbon ska man sikta på?
Inge turbomoppe mek idag, men har provat svetsa i alu. I den rena och fina aluplåten jag hade var det egentligen inga större problem, men ack vad gjutalu är tråkigt att svetsa i
Dessutom ett underkörningsskydd till en timmerbil, som sitter precis under ventilpaketet till hydraliken i kranen.... Har luktat gammal hydralolja och barrskog i hela garaget
Aaaah! Jag skådar en rommel-gul västtysk kvalitetsvagn på bild 4.
Kvalité? Rosthålen på den skulle få dig att tro det var en Opel.
Inge turbomoppe mek idag, men har provat svetsa i alu. I den rena och fina aluplåten jag hade var det egentligen inga större problem, men ack vad gjutalu är tråkigt att svetsa i
Dessutom ett underkörningsskydd till en timmerbil, som sitter precis under ventilpaketet till hydraliken i kranen.... Har luktat gammal hydralolja och barrskog i hela garaget
Hm.. Hur mycke spel behöver jag mellan så det inte smälter kylarn?hej
du har lite nära till flänsen på turbon,på min smälte kylaren och jag fick lite glykol överallt så kolla noga att du har avståndet där
kul tråd att läsa
mvh peterpain
Kvalitetsvagn och kvalitetsvagn... runt detta garaget gödslar de med dem. Konstigt nog står de flesta still....Aaaah! Jag skådar en rommel-gul västtysk kvalitetsvagn på bild 4.
Svetsa alu är onekligen trickigt, samt en djungel vad gäller tillsatsmaterial tycker jag.
Jag är faktiskt oskyldig till den där sönderkörningen, det var en kompis jag svetsade åt. Faktiskt!Har du backat sönder underkörningsskyddet så har du inte läst manualen för säker koppling.
Det är lata chaufförer som inte går ur och kollar hur mycket luftfjädringen på vagnen har sjunkit och hur dragstången står. Då får man svetsa.
Hydraulolja luktar gott.....det är mitt levebröd numera.
Lycka till med bygget! Synd att du har övergett RR-karriären, jag har alltid trott på dig.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |