Xyrons Gsxr ska överladdas

Göudskåll :P. Skönt hjulspinn i den andra filmsnutten :D. Å den där hade du tänkt att jag ska provköra? :7peta

Hoppas allt är fint med dig i övrigt... Jag måste ju komma och kika på ditt nyförvärv snart och få mig en kopp :tummenupp

//Robert



Jag är hemma idag och imorrn, sen bär det iväg för en vecka efter vägen igen... :näsblod
 
Jag är hemma idag och imorrn, sen bär det iväg för en vecka efter vägen igen... :näsblod

Aah... Själv kom jag upp till Kiruna igårkväll och blir här till nästa måndag... Fint att jobba veckovis, de veckor man är hemma ;). Vi kan höras till veckan :tummenupp . Kör snyggt

//Robert
 
Satan vilken start du får till:tummenupp Måste vara underbart med långswing? Den måste ju också ha varit skitsvår att starta med förut?
 
Det beror väl på hur det ser ut mot infästningen mot turboflänsen?
konstruktionen behöver ju inte vara såhär dålig, även om det liknar utförandet.
$(KGrHqUOKkUE1GKH!7SdBNjP2Hgd1Q~~_12.JPG

Hemskt grenrör
 
OT: För att fortsätta på samma professionella nivå som ovan postar jag härmed det absolut senaste. En elektrisk turbo/kompressor.
http://www.ebay.com/itm/AIR-INTAKE-FILTER-INDUCTION-KIT-electric-supercharger-/400305522934?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d341188f6

Man kan ju fundera vad andersson har hållt på med i alla år :tungan
Som ni ser nedan är fördelarna oändliga, det är bara effekten som haltar lite i jämförelse med en traditionell turbo, men vad jag har hört så är utevcklingen på gång. Så Xyron som du snaknar det där lilla extra så vet du vad du måste köpa!

Gain up to 20 HP more for your engine, depending on the engine size

- Considerably better torque - immediate throttle response

- Compresses intake air by generating a light dynamic pressure

- Air delivery output: approx. 15,000 litres/min. in addition to intake air
..Thus considerably more air with same throttle valve position
- Dynamic pressure when driving approx. 0.1 bar = 1.45 PSI
..if unit is optimally fitted according to instructions, using standard filter system for measuring

- Optimal cooling of intake air
..Cold air contains more oxygen and therefore combusts better than warm air

- Optimized combustion - due to exhaust gas reduction

- Reduces consumption by approx. 10%
- Depending on type of vehicle and way of driving. Consumption depends on how heavy you - are on the gas foot.

- TÜV free, not subject to registration
- (Since final power output remains within tolerance limit). This is where the action is:
- low end and midrange speed where power output is needed!
- Increase of the intake air density

- Made in Germany / German patent

Effekten är sanslös, och vridmomentet ursinnigt
 
Var det inte någon skåning som experimenterade med slikt anno ca 2005 på strippen? Har vaga minnen från Tullinge om en höfläkt snurrandes i depån.
 
Göteborgare var det, med borstlös motor, växellåda och jätte strömförbrukning, funkar ju på strippen men ska man ladda batteriet med motorn så går all effektökning nog åt till det
Fläkten på bilden ger inte 0.1bar om man så kopplar den till ett kärnkraftverk, no way ;)
 
Last edited:
Hahahhaa, nä jag tror nog att jag håller mig till de konventionella turbosarna istället :crash
 
Tommy jag undrar vad det kommer stå i din sign 2013? En turbo modell större och kanske 350+? :)
 
Nja... tror faktiskt jag ska nöjja mig för nu.... Men man vet aldrig till framtiden.
Måste börja bygga på bilen snart också, men först ska biken få en kosmetisk makeover. Blir nog till att börja riva om en dryg månad då jag kommer hem från englands semestern... :fyllisar
 
Då har man äntligen fått komma hem och börja spendera lite kvalitets tid i garaget, och när snön är utanför fönstret så vet man att... Då finner man en gsxr 1000 i delar i vinter igen... :näsblod

Började att röjja lite i garaget sen blev det slakt, hoppas på att kunna plocka lös sving, motor, bakram och framgaffel imorgon.
2012-11-07 11.33.39.jpg2012-11-07 11.34.08.jpg2012-11-07 11.39.04.jpg2012-11-07 11.51.27.jpg2012-11-07 11.52.03.jpg2012-11-07 14.23.15.jpg2012-11-07 15.40.22.jpg
 
Det blir att försöka fixa det kosmetiska iår, får jag halva putsen du har på ditt bygge så är jag nöjd... För jag har en känsla av att jag ändå inte kommer kunna hålla mig från rr-banorna och lite burnouts samt dragracing :näsblod

Nu väntar jag bara på att några kompisar ska komma och hjälpa mig hinka ur moroten innan resten trillar isär :tummenupp

Fan vad prylar det sitter på en hoj egentligen... :brinnerup
2012-11-09 14.03.49.jpg2012-11-09 14.07.26.jpg
 
Jag hade en gång en hoj, tror jag iaf...
Nu ska den få smaka bläster!


Edit: Fuktigt aluminiumsilikat är inte da shit att blästra med, passar på medans honan sover med att torka det i ugnen på 200grader... Dock ryker det lite :gnissla

2012-11-12 23.35.55.jpg2012-11-12 23.36.15.jpg2012-11-12 21.59.25.jpg
 
Fick pm förra veckan om att mcx inte hade tid att göra ett plenum, så här kommer måtten så du/ni kan göra en kopia på deras. :tummenupp

2012-11-12 23.36.48.jpg2012-11-12 23.38.34.jpg2012-11-12 23.38.47.jpg2012-11-12 23.38.56.jpg2012-11-12 23.38.28.jpg
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top