Jag tror jag såg en DT175(?) i Danmark typ runt sekelskiftet.
Det finns hyfsat gott om dom fortfarande i Filippinerna, luftkylda.
Det är väl i grunden samma motor hela vägen som bara ändrats lite genom åren.
DT125/175MX sedan vätskekylning DT/RD 125/200 LC och sen fick den förgasaren ner i vevhuset på DT/TZR/WR 125-200.
Till och med en DT240 fanns ju sen på samma grund men hur mycket delar som passar på den är jag osäker på.
Och så satt ju den luftkylda motorn även på fyrhjulingen YFS200.
EDIT
Och nu när jag skriver det här inser jag att Laidbacks 1991 har ju förgasaren i vevhuset så det är inte cylindern från DT200 som passar utan cylindern från WR200.
Den cylindern finns ju i två utförande, dels en gatmodel som bara har en enkel avgasport, och så enduromodellens 3xp med två extra avgasportar.
Sen skiljer ju även slaglängden så det är ju inte helt bolt on.