Yamaha FZ-tråden

Wolford

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
FZ1N -08
Helt allvarligt

Det här måste vara en av dom mest underskattade hojarna , den har accet som en elak litercykel och (enligt mig) känslan av en "riktig sporthoj" men med bättre körställning och acceptabel prisnivå på försäkring.
Jag hade en -99 R1 innan och denna saknar ingenting i prestanda mot den vad jag känner iaf och det med helförsäkring till samma pris som halv på R1an.

Gratulerar alla FZ1 åkare till ett mycket gott om än underskattat val av hoj!

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Imorgon blir det premiär... Skall ha Broms och kurvkurs med ett gäng customåkare på go-kartbanan. Bra avrostning efter en LÅNG vinter.

Beställde nya däck idag, det blev Michelin Pilot Road 2, efter att valt mellan dem och Dunlop Roadsmart. Det som fällde avgörandet var det enl tidningarna bättre våtgreppet hos Pilot Road 2. Dock var de lite dyrare än Dunlop, men vem sa att denna hobby var billig...:confused:

Ta det lungt på vägarna nu så vi inte tappar några FZ-åkare!!

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Hoj
FZ1-n 07
Blev 10 mil nu i eftermiddag:) Satte dit en växelindikator med. Riktigt skönt att slippa hålla reda på växlarna själv. Lite kassa bilder menmen...:gnissla

Bifogat

• IMG_0035.jpg
    IMG_0035.jpg
    235.6 KB · Visningar: 169
  • IMG_0063.jpg
    IMG_0063.jpg
    238.5 KB · Visningar: 143
  • mmm.jpg
    mmm.jpg
    242.7 KB · Visningar: 134

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Har en fundering. Nog borde yamaha stämpla i service boken om man lämnar in cykeln för oljebyte, fast de inte är på någon ordinarie servicetillfälle? Tänkte de är ju bättre att ha oljebytet dokumenterat utifall att de skulle bli försäljning av kärleken någon gång.

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
jo, hur ska du annars bevisa att du har gjort en årsservice ? alla service ska stämplas

ok.. då är de heltsäkert att de blir att lämna in den då men de är bara oljebyte dom gör va? och kollar tilloch efter drar som 100mila?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det ska inte "bara" va en oljeservice. De ska göra alla punkter som står i serviceboken, typ kolla slangar, etc, etc. På min gjorde de bara oljeservice, och jag fick en stämpel. Det är trots allt det som är viktigast

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
det ska inte "bara" va en oljeservice. De ska göra alla punkter som står i serviceboken, typ kolla slangar, etc, etc. På min gjorde de bara oljeservice, och jag fick en stämpel. Det är trots allt det som är viktigast

Får fara in och boka en tid imorrn. tack för hjälpen

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det var så lite. Vill du spara lite pengar kan du hitta en egen olja av samma spec som står i serviceboken. min verkstad användet castrol som är nog den dyraste. Till nästa service kommer jag med egen dunk kan du tro

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0