det känns som FZ1:an har effekt nog utan att såga i luftboxen ..
sant, varav dessa möjligheter jag hade varit intresserad av den sänkta bensinförbrukningen som du nämnde tidigare i trådenMen med PCIII, K&N filter och slip-on "öppnas" nya möjligheter
Kikade just på länken du lagt in.. Man skulle ha sett den före man bytte ljudämpare då hade man sluppit oroa sig före jobbet med vajjrarna till exup ventilen. Men de gick bra iallfall, gjorde precis som han dock borra jag inte ut filtret. Någon som gjort det? Ger de någon motoreffekt eller bara ljud?
Har satt på nytt Mivv suono och tagit bort db-killern, vilket ljud! Det är nästan en sexuell upplevelse att lyssna på hojen nu!!!
Jag borrade inte heller ut filtret, någon som vet om det bara ger ljud eller om det ger extra effekt också?
Funderar på att skaffa en Power Commander och det verkar som att det är 5:an man skall ha? Någon som vet?
Funderar också på om man skall köra den i bänk eller om det räcker med konfigurationen som följer med. Någon som har tankar kring detta?
. Men de gick bra iallfall, gjorde precis som han dock borra jag inte ut filtret. Någon som gjort det? Ger de någon motoreffekt eller bara ljud?
Jag bytte till en FZ1-S i år och som referens hade jag en R1-02 för ca.4 år sedan. Efter R1:an har jag kört offroad innan jag bytte till FZ1.Här är ännu en som går i tankar på en FZ1:a!
Jag skulle vilja ha lite åsikter ifrån er som går ifrån sporthoj till fz1. Jag gillar den skönare körställningen och det schyssta stuket, men frågorna är:
Hur är den på bandagar? Jag förstår att det inte är en sporthoj, men går det att hänga på bra ändå i mellangrupperna?
Hur är annars känslorna ifrån er som gått ifrån nyare sporthojar till fz1:an? Saknar man något?
snyggt system måste jag säga (har likadant)
Åk dit utan db-killer, se vad du får för värde. Säger han att det inte går, så proppar du i db-killern och antecknar vad du får för värde. Att byta tillbaka till orig. tar inte mer än en timme MAX, du behöver ju inte mekka i EXUP-sladdarna
Jag fundera på att köpa ett TRC till min. Vet ni vart i Sverige man kan Köpa/beställa ett sådant?
Vad ligger dem på för pris?
//Christer
Lånar hem en dB-mätare från jobbet istället, så får vi se vad jag får för värden. Jag kan dela med mig av det senare om ni är nyfikna. Enligt märkningen på hojen får den inte låta mer än 95dB vid 5500rpm och det tror jag kan bli svårt.
snyggt system måste jag säga (har likadant)
Åk dit utan db-killer, se vad du får för värde. Säger han att det inte går, så proppar du i db-killern och antecknar vad du får för värde. Att byta tillbaka till orig. tar inte mer än en timme MAX, du behöver ju inte mekka i EXUP-sladdarna
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |