Yamaha FZ-tråden

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
Jag vet inte när den presenterades men jag hittade en bild på nya FZ1'an dvs 2011 års modell.

Ser jävligt fet ut!

2011-yamaha-fz1-engiw.jpg

:huvet Hoppas verkligen inte det blir så där den nya kommer se ut! Ser ju bara ut som en FZ1 med toppkåpa från en R1'a och då är ju den nuvarande designen mycket snyggare. Hoppas och tror att Yamaha kan bättre än så. Sen är jag ju väldigt förtjust i det nuvarande utseendet men vill dom förbättra chassiet och motorn får dom det även om jag inte vill klaga på dom delarna heller. Himla fin mc man har helt enkelt! :yoparty
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jasså? Tycker bilden ser lite väl bra fejkad ut för att bara vara spekulationer.

det e ju bara klipp å klister.

:huvet Hoppas verkligen inte det blir så där den nya kommer se ut! Ser ju bara ut som en FZ1 med toppkåpa från en R1'a och då är ju den nuvarande designen mycket snyggare. Hoppas och tror att Yamaha kan bättre än så. Sen är jag ju väldigt förtjust i det nuvarande utseendet men vill dom förbättra chassiet och motorn får dom det även om jag inte vill klaga på dom delarna heller. Himla fin mc man har helt enkelt! :yoparty

hoppas inte det heller. Gör de det, så förlorar de förmodligen en stor del av kundkretsen/målgruppen, speciellt i USA. Ja, man har en fin hoj. Läs det sista numret av Motorrad, FZ1-S är med. Ifs, med lite överraskande slutledningar, som att Triumph Sprint GT skulle vara en bätre sporttourer
 
Last edited:

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
det e ju bara klipp å klister.



hoppas inte det heller. Gör de det, så förlorar de förmodligen en stor del av kundkretsen/målgruppen, speciellt i USA. Ja, man har en fin hoj. Läs det sista numret av Motorrad, FZ1-S är med. Ifs, med lite överraskande slutledningar, som att Triumph Sprint GT skulle vara en bätre sporttourer

Tror jag verkligen inte att dom skulle göra.

Om bilden verkligen är den nya modellen så ser den betydligt mycket sexigare ut än vad den "gamla" fz1-s gör.

Speciellt den aerodynamiska framrutan och lyktorna.

Den gamla fz1'an e ju knappast ful men den här nya andas ju betydligt mkt mer 2010 än vad den nuvarande fz1'an gör.
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
:huvet Hoppas verkligen inte det blir så där den nya kommer se ut! Ser ju bara ut som en FZ1 med toppkåpa från en R1'a och då är ju den nuvarande designen mycket snyggare. Hoppas och tror att Yamaha kan bättre än så. Sen är jag ju väldigt förtjust i det nuvarande utseendet men vill dom förbättra chassiet och motorn får dom det även om jag inte vill klaga på dom delarna heller. Himla fin mc man har helt enkelt! :yoparty

Jag tror inte att detta är den nya fz1 för jag var inne på yamahacenter i
helgen och dom hade precis fått in en ny fz1 och den ända skillnaden från förra modellen är att den har en helsvart ljuddämpare och på bilden är det ju den gammla modellen:va
 

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
Jag tror inte att detta är den nya fz1 för jag var inne på yamahacenter i
helgen och dom hade precis fått in en ny fz1 och den ända skillnaden från förra modellen är att den har en helsvart ljuddämpare och på bilden är det ju den gammla modellen:va

Jag har läst eller hört någonstans att det tydligen bara fanns 2010 års modell till salu här i vårat land. Om det bara gäller i början har jag ingen aning om, ja inte om det stämmer alls egentligen men det förklarar ju varför den nya såg i princip likadan ut.
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Jag tror inte att detta är den nya fz1 för jag var inne på yamahacenter i
helgen och dom hade precis fått in en ny fz1 och den ända skillnaden från förra modellen är att den har en helsvart ljuddämpare och på bilden är det ju den gammla modellen:va

Mm har fått det bekräftat av andra butiker nu oxå.. att den nya 2011an ser ut som den nuvarande modellen stort sett.

Båda tyckte dock att den nya fz1an som jag postade bild på såg jävligt fin ut.
 

creare

Guest
Är det någon som har koll på vad för slags kedja en fz6:a har som original?
Vill beställa detta drev (klicka här) men det står som ni ser "Endast för 520 Kedja".
Vore trist om man lämnar in hojen på service o ber dem fixa drevet, så passar inte drevet med min kedja..

Om någon vet en bättre sida/drev så hojta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top