Yamaha FZ-tråden

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022

Lägg gärna upp bild på hur det ser ut med skylthållaren när du fått den på plats. Har tittat på samma skylthållare och är rätt sugen på den men hade varit kul att se hur det ser ut när man kan se hela bågen med den på och inte bara själva hållaren som man gör på yamahas hemsida.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Enligt önskemål om ljudklipp på mitt nya LeoVince system kommer här istället ett filmklipp då jag tyckte att det gav mer :yoparty

[YOUTUBE-ID]9_l2QyMEB3E[/YOUTUBE-ID]

filmade med mobilen så inte absolut bästa kvalitén, låter ännu bättre in real life :D

Tänkte samtidigt passa på att döda diskussionen angående vilka strypningar som är på 78 hks modellen. Läste i Motorad idag då dom har ett jämförelsetest med FZ6:an. Där skriver dom att Yamaha har gjort det väldigt lätt för sig denna gången genom att sätta dit gasstoppet på 98 hks modellen. Detta för att det var det absolut billigaste och snabbaste sättet att få fram en hoj som kunde konkurera med de andra märkenas ekonomi hojar. Så det är den enda strypningen som är i hojen, så bara att bocka bort lilla flärpen på gasreglaget och man har full effekt :tummenupp
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
När ni bockar bort gasstoppet så ta det försikigt så ni inte bockar det för mycket. :gnissla
Det ligger isf och skaver mot gasvajern. :huvet
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Någon som har skillz o köra på bakan med sin fz6-n?
Skulle behöva lite tips om hur jag bäst övar på bakhjullskörning?
Vilket varvtal bör jag ligga på?

http://www.youtube.com/watch?v=rx2nVumZXug

Den snubben e ju ganska bra på o köra bakhjull men han hänger väll inte här tror jag:tungan




det kommar säkert nån snart :D har börja små prova nu jag :) men jag tar det lungt tills det har torka upp & allt är fint ute :)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Nä men titta vad som fanns att hämta på "posten" idag:D :D

Vet ej om man skall montera det direkt eller köra in hojen först:va
 

Bifogat

  • Yoshi.JPG
    Yoshi.JPG
    226.4 KB · Visningar: 147
Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Är där någon som har bytt ut originalskylthållaren och har bilder på hur det ser ut? Vill byta ut originalen då jag vill få lite upprensat där bak. Hade varit kul om någon haft något tips på någon skylthållare som ser bättre ut än original och vart man kan köpa :)
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Är där någon som har bytt ut originalskylthållaren och har bilder på hur det ser ut? Vill byta ut originalen då jag vill få lite upprensat där bak. Hade varit kul om någon haft något tips på någon skylthållare som ser bättre ut än original och vart man kan köpa :)

3dagar sen du svara på mitt inlägg där jag bla annat ska sätta på en mindre, får hojen till veckan så du får nog vänta såvidare du inte gör som alla andra och skummar fler forum:tummenupp

http://www.fz6-forum.com/forum/index.php
http://forums.sportbikes.net/forums/fz6/
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
3dagar sen du svara på mitt inlägg där jag bla annat ska sätta på en mindre, får hojen till veckan så du får nog vänta såvidare du inte gör som alla andra och skummar fler forum:tummenupp

http://www.fz6-forum.com/forum/index.php
http://forums.sportbikes.net/forums/fz6/

Vet att det bara är några dagar sedan jag svara på ditt inlägg, men tänkte att där kanske var någon som redan satt på typ det du köpt eller från något annat fabrikat som hade bilder så man kunde se för de bilderna på Yamahas hemsida säger inte så mycket i det stora hela hur slutresultatet ser ut tyvärr :(. Det jag är lite nyfiken på också är om eftermarknads skylthållarna också fäster i de armarna som är under sadeln där blinkers och bakljus kablaget går i idag. Original skylthållaren sitter ju skruvad i de armarna men kan inte se på bilden på yamahas sida att den nya skulle göra det, bör ju bli rätt mycket vibrationer med risk för missljud annars om dom armarna sticker ut löst bara, de ligger ju näst intill ann mot avgassystemet.
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Nä men titta vad som fanns att hämta på "posten" idag:D :D

Vet ej om man skall montera det direkt eller köra in hojen först:va

Aha det blev ett likadant som mitt :) Du kommer garanterat inte bli missnöjd, låter briljant och är grymt snyggt också. Det blev bra med leverans och pris mm? Jobbigt att rekommendera nåt som går åt helvete men det verkar ha gått bra för dig!
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Aha det blev ett likadant som mitt :) Du kommer garanterat inte bli missnöjd, låter briljant och är grymt snyggt också. Det blev bra med leverans och pris mm? Jobbigt att rekommendera nåt som går åt helvete men det verkar ha gått bra för dig!

Jo det blev ett kolfiber till slut..... Dollarn låg bra lågt så då kostade jag på mig ett sånt!!

Kanonnöjd med servicen från www.hardracing.com men jag fick slanta tull och moms:gnissla :gnissla

Men jmfr med Sverige blev det BILLIGT:tummenupp

Startade förresten upp hojen efter vinterdvalan före lunch:banana Ska nu bara ställa på den hos Vägverket och sen blir det premiärtur.:yoparty :yoparty
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Skönt att höra!
Själv har jag pillat och byggt om sen jag köpte den och nu är det nästan klart. Satte på LED-blinkers fram häromdagen och monterade motstånd (lättare än jag trodde). Nu är det bara att sätta tillbaks bakdelen efter byte av blinkers bak också och sen byta olja och filter. Min premiärtur beräknas till 1 maj men blir det kanonväder innan dess så drar jag ut!
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Då har man äntligen hämtat ut sin FZ6n -08!!
Trots det kalla vädret i helgen så står mätaren på dryga 40 mil...:yoparty :yoparty
Längtar efter lite varmare väder!!!
 

Bifogat

  • Eos400D 046 (Medium).jpg
    Eos400D 046 (Medium).jpg
    78 KB · Visningar: 228

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
satt och fundera på de där med att byta avgassystem! behöver man inte ställa om & fixa lite då med motorn så den går rätt med just det avgasystemet? eller fixar den det automatiskt?

vi satt på jobbet & fundera över de där & vi kom inte fram till nåt!

och Där för jag fråga är ju därför jag är sugen på att byta :)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Skönt att höra!
Själv har jag pillat och byggt om sen jag köpte den och nu är det nästan klart. Satte på LED-blinkers fram häromdagen och monterade motstånd (lättare än jag trodde). Nu är det bara att sätta tillbaks bakdelen efter byte av blinkers bak också och sen byta olja och filter. Min premiärtur beräknas till 1 maj men blir det kanonväder innan dess så drar jag ut!

Igår kväll tittade jag på mitt nya slip-on.. Enl instruktionen skall man koppla bort wirerna till EXUP ventilen och ta bort dem... Gjorde du detta eller kopplade du bara loss dem under sadeln??

Hela EXUP ventilen skall ju demonteras vid mont av slip-on:va :va
 

Xerxes

Why drink and cry, ride and fly
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6 S -06 SÅLD. HD FXST -03
Lägg gärna upp bild på hur det ser ut med skylthållaren när du fått den på plats. Har tittat på samma skylthållare och är rätt sugen på den men hade varit kul att se hur det ser ut när man kan se hela bågen med den på och inte bara själva hållaren som man gör på yamahas hemsida.

Här är en bild på skylthållaren monterad
 

Bifogat

  • Bild002.jpg
    Bild002.jpg
    236.1 KB · Visningar: 148

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Här är en bild på skylthållaren monterad

Att man aldrig lär sig att kolla vilket konto som är inloggat, andra gången nu på kort tid som man skrivit med sambons konto :näsblod

Tackar för bilden :). Har du någon bild från sidan med eller snett bakifrån? Har beställt själv idag med, men tycker det ser inte ut som sådan jätte skillnad, tänkte om det verkligen är värt dom 880 kronorna? Vad tycker du själv, rensa det upp så mycket som man hoppas?

/Kim
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Grattis till nyförvärvet. Ser nice ut :yoparty . Hoppas att du blir nöjd med den :)


Jag är as nöjd !:yoparty
Måste bara samla ihop lite pengar till annat slip-on..
När sambon skrattar och tycker att hennes låter bättre får man krypa med svansen mellan bena...:huvet Det är inge kul!:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top