Yamaha FZ-tråden

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Så då var mav med i FZ crewet. Idag Köpte jag en sprillans 2008 Fz6-n 78hk. Funerar på Leo eller några andra slipon. Någon som har tips på billiga men ändå bra slip ? Känns jävligt bra med en ny hoj skön kännsla :) Ses på vägarna i sommar.



Grattis!:tummenupp
Vet hur det känns med ny hoj...
Hämtade ut min för 10 dagar sen, har redan gått 64 mil:yoparty vill ha bättre väder!!
 

HDS

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZ6 -07
Tjena!

Fråga 1: Är det någon som drevat om sin FZ6? Berätta gärna lite om era reflektioner isf.
Funderar på en 520 conversion, med -1 kugg fram och + 2 kugg bak.

Fråga 2: Någon med fatbar-styre? Bild?

Fråga 3: Någon som installerat PCIII och bänkat som vill dela med sig av sina resultat och reflektioner?

Ganska många frågor :gnissla

Mvh
Daniel
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Så då var mav med i FZ crewet. Idag Köpte jag en sprillans 2008 Fz6-n 78hk. Funerar på Leo eller några andra slipon. Någon som har tips på billiga men ändå bra slip ? Känns jävligt bra med en ny hoj skön kännsla :) Ses på vägarna i sommar.


Tjena Philip!!

Grattis till en underbar hoj :).

Om du kollar mitt inlägg på sidan 15 i denna tråden så ser du vart och av vem jag köpte mitt Leo system. På sidan 16 har du även en länk jag lade upp på youtube efter jag monterat systemet. Är väldigt nöjd med Leo systemet, låter jävligt gött och var inte svårt att montera överhuvudtaget.

/Kim
 

Phille

väntar på sommaren.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Bromsten/Spånga
Hoj
Yamaha FZ6-N - 2008 (78hk)
ja jag har också sett han på blocket så han verkar bra att handla med .. i så fall är det ju givet. Finns det någon anna skön sida med lite tillbehör till fz6an plaster eller blinkers m.m.. Sedan är det någon som åkt lite längre sträcker än funkar det bra på Fz6-n ? Kul att så många tycker att Fz6-n är snygg lätt den snyggaste nakna hojen på marknaden av 600cc annars är ju fz1 fruktansvärt läcker blir en sån son nästa hoj tror jag ..

Freeeeeeed / Philip
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Japp då var premiären avklarad...:yoparty :yoparty

Det var en viss SKILLNAD mot förra hojen ER6n. Dock inte allt till det bättre. ER6:an var mkt lättare att baxa omkring i stadstrafik men när det rullar fortare än 50km/h väer det över till FZ1:ans fördel. Dock bara mina reflektioner efter en kort sväng.

MEN f-n va skoj det va´ :banana :banana
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
ja jag har också sett han på blocket så han verkar bra att handla med .. i så fall är det ju givet. Finns det någon anna skön sida med lite tillbehör till fz6an plaster eller blinkers m.m.. Sedan är det någon som åkt lite längre sträcker än funkar det bra på Fz6-n ? Kul att så många tycker att Fz6-n är snygg lätt den snyggaste nakna hojen på marknaden av 600cc annars är ju fz1 fruktansvärt läcker blir en sån son nästa hoj tror jag ..

Freeeeeeed / Philip

Kan inte svara på hur den nakna är att köra långt men jag körde 411 mil på
10 dagar förra sommaren (Tyskland). Längsta trippen blev från Malmö upp
till Stockholm. Funkar bra men man får vila 1 gång mellan tankningarna ungefär.
 
Last edited:

Smålänningen

Bäverhjälm
Gick med
13 May 2007
Ort
Örebro
Hoj
Fz6-N -04
Är det någon av er som kört fz6n på bana? Funderar lite på hur det funkar med nedläggningarna. Är man i med fotpinnarna vid knäskrap?
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Japp då var premiären avklarad...:yoparty :yoparty

Det var en viss SKILLNAD mot förra hojen ER6n. Dock inte allt till det bättre. ER6:an var mkt lättare att baxa omkring i stadstrafik men när det rullar fortare än 50km/h väer det över till FZ1:ans fördel. Dock bara mina reflektioner efter en kort sväng.

MEN f-n va skoj det va´ :banana :banana

Jag längtar rejält tills jag får känna på den också. Hade en Hornet 600 -03 innan och är rejält nyfiken på hur denna hojen är. Har än så länge bara provkört lite :)
 

Phille

väntar på sommaren.
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Bromsten/Spånga
Hoj
Yamaha FZ6-N - 2008 (78hk)
Grymt tack för svaren alla. Är det några Fz6-n åkare från sthlm på denna tråden då har inte lýckats hitta någon annan ute på gatorna men det kommer väll säsongen har ju egentligen inte börjat kan man väll säga :) ..
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Är det någon av er som kört fz6n på bana? Funderar lite på hur det funkar med nedläggningarna. Är man i med fotpinnarna vid knäskrap?

3 varv på Nürburgring varav 1 med skjuts. Skrapade aldrig i någonstans
men det kan ju tyda på att jag är stor, fet och inte tog i...
Amerikanarna verkar dock ha en tendens att skrapa i så fort dom svänger
ut från garageuppfarten om man ska tro deras forum.

ps. 212 på start/målrakan fick jag upp den i föresten.
 

Smålänningen

Bäverhjälm
Gick med
13 May 2007
Ort
Örebro
Hoj
Fz6-N -04
212 är väl ganska imponerande, med tanke på att jag har för mig att toppfarten skulle vara 208? =) Själv höll jag på att blåsa av när jag kom över 140-sträcket på motorvägen idag...Lite vindskillnad mot min lilla gixxer jag hade förra säsongen...=)

3 varv på Nürburgring varav 1 med skjuts. Skrapade aldrig i någonstans
men det kan ju tyda på att jag är stor, fet och inte tog i...
Amerikanarna verkar dock ha en tendens att skrapa i så fort dom svänger
ut från garageuppfarten om man ska tro deras forum.

ps. 212 på start/målrakan fick jag upp den i föresten.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
208 är väl uppmätt medan mina 212 är skitnödigt avlästa innan inbromsning... :yoparty
Jag har ju kåpa på min så förmodligen så är fartvinden inte lika hemsk.

Körde föresten förbi en silverfärgad fz6-n i morse på Nynäsvägen
(globen ~7.50)
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Såg 1 fz-6 med leo vince på ikea idag efter att man slutat, sen en ytterligare på yamaha som man fick tillfället att höra både i rörelse och finns ingen tvekan, nåt måste göras orginaldämparn duger inte. Men Leo Vince passar inte riktigt in tycker jag då dom sticker ut så mycket...funderar dock iaf på en å sen på med svart färg.

Undrar dock om nån vet av nåt annat bra system? Är riktigt sugen på 2 bros men får juh nästan 2 leo för samma pris och betalar inte av ren princip för så mycket utan en effektökning
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jag har remus i kolfiber.
Dom kan man rätt enkelt välja mellan mullriga (lagliga) eller rent
ut ljudliga (inte så lagliga...) genom att bara ta ur bafflarna.

Enda felet med dom är priset......
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Hej och välkommen till våren! 20 mil i strålande sol och
12+..

Frös inte ens på motorvägen! Då vet man att det är dax :tummenupp

I helgen ska väl dock alla få sol hoppas jag? Iallafall enligt SMHI

Ses på skånevägarna:yoparty
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Såg 1 fz-6 med leo vince på ikea idag efter att man slutat, sen en ytterligare på yamaha som man fick tillfället att höra både i rörelse och finns ingen tvekan, nåt måste göras orginaldämparn duger inte. Men Leo Vince passar inte riktigt in tycker jag då dom sticker ut så mycket...funderar dock iaf på en å sen på med svart färg.

Undrar dock om nån vet av nåt annat bra system? Är riktigt sugen på 2 bros men får juh nästan 2 leo för samma pris och betalar inte av ren princip för så mycket utan en effektökning



undra om det var mig du såg Yamaha center?? var där idag :D om det var en tjej med så är det säkert jag ;D
 

Ampa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
FZ6-n
Motofall, får jag fråga om du köpte din av Björn i Essvik? :D Isåfall var det du som bjöd över mig. Har för mig att han som la bud över mig var från timrå och hojen var svart.
 

Smålänningen

Bäverhjälm
Gick med
13 May 2007
Ort
Örebro
Hoj
Fz6-N -04
Är det någon av er som vet om Leo Vince- slipon går igenom besiktningen med insatser i?

Vore ju för jävla tråkigt att behöva byta till orginal innan besiktningen...
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
här kommer en bild på min med magkåpa, bugscreen och enkelkuts monterade :tummenupp

img4809fe511d5dd.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top