Yamaha FZ-tråden

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
undra om det var mig du såg Yamaha center?? var där idag :D om det var en tjej med så är det säkert jag ;D

Jo då var det dig jag såg, var in för att se om pärlan var klar, men dom hadde inte fått färgen ens:gnissla

ds. trevligt att nästan träffats:hihi

Motofall, får jag fråga om du köpte din av Björn i Essvik? :D Isåfall var det du som bjöd över mig. Har för mig att han som la bud över mig var från timrå och hojen var svart.

Jo då var det jag:hej har fått en del saker sen dess och ska lacka gafflar å en del andra småsaker och såklart måste ett avgassystem inhandlas, dock får nog avgas stå ett tag då det vankas corvette om 2 veckor:D
 
Last edited:

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
3 varv på Nürburgring varav 1 med skjuts. Skrapade aldrig i någonstans
men det kan ju tyda på att jag är stor, fet och inte tog i...
Amerikanarna verkar dock ha en tendens att skrapa i så fort dom svänger
ut från garageuppfarten om man ska tro deras forum.

ps. 212 på start/målrakan fick jag upp den i föresten.

Min relik kom upp i 215 trots packväskor och ryggsäck. Det var bättre förr.:tungan
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
har ni nå bra slip-on förslag? har hittat Hurric Alu. 6395:- och allt ingår även db-killer!

Devil-slipon för Ca 8000kr Och GPR rostfritt 6995:- komplett


vad tycker ni om dom priserna?
 

Ampa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
FZ6-n
Jo då var det jag:hej har fått en del saker sen dess och ska lacka gafflar å en del andra småsaker och såklart måste ett avgassystem inhandlas, dock får nog avgas stå ett tag då det vankas corvette om 2 veckor:D[/QUOTE]


Nice! Får ta en repa i sommar då! Se om jag gick minste om hojen eller inte :p Har slipon på gång jag också, men ska böka på med lite strypningar och omregning till 25kw först.

Sen så!

Btw, Nån som har kollen hur mkt slipon(inkl ersättning av katten) ger till Fz6orna? har hört att original är både tung och hyffsat strypt.:tungan
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Precis tagit den första lite längre turen och fått känna på hojen ordentligt. Herrejävlar vilken hoj! Vilket pulver det är i motorn och yoshimurat bara vrålar när man drar på :)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Ny på sporthoj.com.

Sålde min bike förra året, men kan inte vara utan så
jag har beställt en FZ1-N helsvart som hämtas ut idag.

Kommer säkert komma med frågor om slip-on & krashpuckar.

Välkommen!!

Både till sporthoj.com och till FZ1-världen... Jag moterade mine krashpuckar i helgen (Powerbronze). Slip-on ligger och väntar på , tja vad då..:va :va Tänkte väl byta efter första service..
Har även en magspoiler som skall på..

//cage
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
har ni nå bra slip-on förslag? har hittat Hurric Alu. 6395:- och allt ingår även db-killer!

Devil-slipon för Ca 8000kr Och GPR rostfritt 6995:- komplett


vad tycker ni om dom priserna?


Beställde leo vince till min idag, inte riktigt förtjust i designen men priset och tillgängligheten vinner, kan få höra på dom sen..:yoparty

Föresten, kan man använda ersättningsröret eller går den för magert med både det och sliponet:confused:
 
Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Beställde leo vince till min idag, inte riktigt förtjust i designen men priset och tillgängligheten vinner, kan få höra på dom sen..:yoparty

Föresten, kan man använda ersättningsröret eller går den för magert med både det och sliponet:confused:

Tjenixen!

Jag har ersättningsröret monterat på mitt Leo system och det är inga som helst problem för min del iallafall :). Ersätter du kissemissen så får du ju ut några hästar till.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Tjenixen!

Jag har ersättningsröret monterat på mitt Leo system och det är inga som helst problem för min del iallafall :). Ersätter du kissemissen så får du ju ut några hästar till.

verkar bra det, hoppas man får det imorgon nu bara, men verkar tyvärr inte troligt
 
Last edited:

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Ny på sporthoj.com.

Sålde min bike förra året, men kan inte vara utan så
jag har beställt en FZ1-N helsvart som hämtas ut idag.

Kommer säkert komma med frågor om slip-on & krashpuckar.
Kul med fler FZ1:eek:r i GBG! Vi får samlas i sommar och träffas och jämföra kuk... hojar menar jag :tummenupp Slipon har jag monterat på min utan problem, bara att fråga om du undrar nåt. Är jag seg på att svara i tråden så skicka ett PM istället :)
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Vad Fz Tråden växer:D det är ju jätte roligt att se :) tycker vi ska satsa på att gå om Er-6ans tråd ;D
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Kanske måste vara ut på premiärturen för säsongen i helgen. Nu när asfalten börjat tina fram här uppe i norr oxå...:) Var lite ivrig förra säsongen och det slutade med skråmig framskärm på xt:n (isfläck) :D
 

Fanzy

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Lycksele
Hoj
Söker..
På lördag blir det nog första turen med 6:an.
Nu när värmen kommer och snön är påväg bort.
Har varit så kallt och grinit så soffan har varit med lockande.
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Tycker synd om er där uppe i norr!
Har redan avverkat 100+ mil! :yoparty:D


m.eriksson Vart har du hittat dina bakspeglar?
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tycker synd om er där uppe i norr!
Har redan avverkat 100+ mil! :yoparty:D


m.eriksson Vart har du hittat dina bakspeglar?

Har redan hunnit avverka 400mil här nere i söder. :tungan
Blir tyvär lite uppehåll nu eftersom polisen tyckte jag körde för fort för att få ha körkort.:gnissla
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Vad Fz Tråden växer:D det är ju jätte roligt att se :) tycker vi ska satsa på att gå om Er-6ans tråd ;D

Då får vi nog ligga i satan i gatan för att gå om dom ;). Men det är bara att posta på så kanske kanske :D. Eller så kan vi ju se det som så att vi har inte lika mycket problem med våra hojar som behöver disskuteras hehehe
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Då får vi nog ligga i satan i gatan för att gå om dom ;). Men det är bara att posta på så kanske kanske :D. Eller så kan vi ju se det som så att vi har inte lika mycket problem med våra hojar som behöver disskuteras hehehe



det är så sant :D tycker det låter bra ;D vi har mindre problem :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top