Yamaha FZ-tråden

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Denna sidan har säkert varit uppe innan men jag länkar den iaf.
http://www.copperdawg.com/index.html

Sjukt snygg man kan få sin FZ1-S med lite moddar....köpsugen som faaan. Blinkersatsen gör underverk tycker jag. En vindruta lär inhandlas därifrån då orginal lämnar en del övrigt att önska.
Finns även bra filmer på saker man kan modifiera

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tänkte göra en intressekoll på min hoj, en FZ1-SA (ABS) 2007, strax över 3000 mil, 3000-mils service gjord, alla servicar gjorda hos auktoriserad Yamaha verkstad enligt bok. Omlackerad våren 2012 efter en lågfartsvurpa. Den fick ny toppkåpa i samma veva. 00001.jpg
Säljes med justerbara broms och kopplingshandtag och tillbehörsskylthållare och blinkers från Barracuda Moto. för 60.000 riksdaler. Yoshimura TRC slip-on kan följa med för 4000. Tillbehörsdämpare bak från engelska Nitron (NTR Sport) med kombinerad rebound och kompdämpning, och fjäder för 100 kg kan medfölja för 5000.

Bor du i trafikzon II och är över 30 kan du försäkra denna för under 5000 spänn hel/hel

Last edited:

Adde_A

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Yamaha FZ1-S -06
Halloj allihopa.
Får väl presentera mig här då nu när jag skaffat mig en FZ1:a:)
Köpte mig en 06:a i slutet på förra säsongen och hann köra några mil innan det var dags att ställa undan den. Måste säga att jag är riktigt nöjd än så länge. Nu sitter det nya däck på och jag har tagit bort original skylthållare samt monterat miniblinkers.
IMG_0433.jpg
Har ju min DR så jag har redan invigt den nya säsongen men kan knappt vänta på att få ta ut Yamahan:)

Ha det gött, syns på vägarna snart:)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tänkte göra en intressekoll på min hoj, en FZ1-SA (ABS) 2007, strax över 3000 mil, 3000-mils service gjord, alla servicar gjorda hos auktoriserad Yamaha verkstad enligt bok. Omlackerad våren 2012 efter en lågfartsvurpa. Den fick ny toppkåpa i samma veva. View attachment 375532
Säljes med justerbara broms och kopplingshandtag och tillbehörsskylthållare och blinkers från Barracuda Moto. för 60.000 riksdaler. Yoshimura TRC slip-on kan följa med för 4000. Tillbehörsdämpare bak från engelska Nitron (NTR Sport) med kombinerad rebound och kompdämpning, och fjäder för 100 kg kan medfölja för 5000.

Bor du i trafikzon II och är över 30 kan du försäkra denna för under 5000 spänn hel/hel

Har haft min ute också det gör trögt kan man säga! Vad hade du tänkt istället?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tänkte göra en intressekoll på min hoj, en FZ1-SA (ABS) 2007, strax över 3000 mil, 3000-mils service gjord, alla servicar gjorda hos auktoriserad Yamaha verkstad enligt bok. Omlackerad våren 2012 efter en lågfartsvurpa. Den fick ny toppkåpa i samma veva. View attachment 375532

du lägger väl inte av?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nåja jag gjorde ett halvhjärtat försök på helt fel tid på året dessutom.

Nån som vet när en ny FZ1 kan tänkas dyka upp? 2014?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Vilken är det du monterat? Har hittat massa olika indikatorer och läst många olika uppfattningar om dem =/

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det är bestämt att det blir en crossplane 3-cyl . De flesta hoppas på att den nuvarande crossplane motorn ärva av fz1-1: an .

Det tråkiga är att den nya motorn kommer nog inte förrän tidigast 2014 enligt en källa

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...