Malt
Medlem
Man får mer kräm i mellanregistret tydligen.
Å det måste man regbesikta för? Eller håller du på med nåt mastodontprojekt?
Man får mer kräm i mellanregistret tydligen.
Jag har bytt ram .. :/ spricka i svetsfog
nej .. fabrikationsfel. Jag har dock hört talas om att Yamaha hävdar att rampuckarna kan orsaka sprickor. Det låter som en ursäkt för att slippa ta ansvar om du frågar mig.
då köpte du den av någon som redan hade meckat bort vajrarna
Nej jag köpte en ny från Mascot motor.
Tja, de ersatte ramen, men jag fick pejja jobbet. Garantin hade gått ut ett par månader innan mekanikern såg det. Och grejen var att jag såg nåt på fogen (som såg ut som en repa) innan garantin gick ut, men inte i min vildaste fantasi kunde jag inbilla mig att det är en spricka.
Då malt äger en Fz8 så tog jag för givet att han menade hur det funkar att byta till slipon på den.
Videon du länkade till är ju en Fz1, ser inte likadant ut på den som på Fz8.
På min Fz8 hade jag ingen sådan ventil, det är en Fz8 -2011. Det var bara att byta rakt av.
Vet inte hur det är på -2012 modellerna men 2011 ska det bara vara att byta rakt av. =)
På min Fz8 hade jag ingen sådan ventil, det är en Fz8 -2011. Det var bara att byta rakt av.
Vet inte hur det är på -2012 modellerna men 2011 ska det bara vara att byta rakt av. =)
Läskigt det här med ramarna. Men mig veteligen har ingen faktiskt gått sönder?
Någon som kör med denna förresten?
http://www.yamaha-motor.com/sport/accessories/acscitemdetail/5/7/187/1075/all/1/6930/0/detail.aspx
Funderar på en sådan dels för ökad komfort dels för att man kommer upp några cm vilket är skönt med långa ben
Hur kommer det sig att ni köpte FZ8 i stället för FZ1r ?
Läskigt det här med ramarna. Men mig veteligen har ingen faktiskt gått sönder?
Någon som kör med denna förresten?
http://www.yamaha-motor.com/sport/accessories/acscitemdetail/5/7/187/1075/all/1/6930/0/detail.aspx
Funderar på en sådan dels för ökad komfort dels för att man kommer upp några cm vilket är skönt med långa ben
Sitter katten likadant på FZ8:an som på FZ1:an? Måste man sabotera hela katten för att få bort den om det nu ger det nåt att ta bort den?
Jag är ju en sån som vill kunna återställa hojen helt till original om så skulle behövas.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|