Är inte helt 100. Men har för mig R1 kör med 190 profil som original, dock borde 180-190 passa på samma fälg.
FZ1 har 190 original också
Är inte helt 100. Men har för mig R1 kör med 190 profil som original, dock borde 180-190 passa på samma fälg.
Jag har Ivans FCE,16T drev och GPR slipon enda mod som jag tycker är värt att satsa på specielt FCE mc:n går otroligt bra och jämt i motorn.
Tack för input. Är det idé att skaffa sportfilter efter slipon om man inte tänkt bänka hojen?
Idag (läs igår) så gick min maskin genom i ombesiktningen utan problem.Jag monterade tillbaka giraffhalsen lite pul :-( nu är jag precis klar med återmontering av miniskylten.Känns helt ok Bilprovningen är gud det har jag lärt mig iallafall.Äntligen lite väder så man kan köra
De sprack ganska fort
Idag (läs igår) så gick min maskin genom i ombesiktningen utan problem.Jag monterade tillbaka giraffhalsen lite pul :-( nu är jag precis klar med återmontering av miniskylten.Känns helt ok Bilprovningen är gud det har jag lärt mig iallafall.
Ok, men mer förspänning krävs för tyngre förare och när man exempelvis skall köra långt med frugan därbak. Eller?
Hej någon mer än mig som upplevt vibrationer vid 2800-2900 varv det känns ända ner till fotpinnarna. I övrigt inga som helst vibrationer.Oavsett växel? Mc är en fz1-s 08 mvh
Hallå ingen som har nå vibrationer i sin fz1 alls? Det märks tydligt mellan 70-85 på sexans växel.
Har iaf kollat alla bultar och även kedjespelet.
Jag har inte märkt nått alls på min. Det kan inte vara så att du tappat en vikt från framfälgen som gör att de blivit obalans? Har det på bilen och den hoppar som mest i 70 sen försvinner de om jag går upp i 90
Vibrationen har med motorn att göra. Det är mellan 2500 rpm och 3000 oavsett växel eller gas. Det är inte mycket egentligen. Men endå så pass att jag stör mig på det. Den går klockrent i motor å allt annars.
Hehe de är sant. Vill bara veta att det inte är nått fel,så man kan tuta å köra hela tidenDet är en motorcykel. Den SKA vibrera och dåna. Du kanske vill ha en scooter istället?
Hehe de är sant. Vill bara veta att det inte är nått fel,så man kan tuta å köra hela tiden
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|