Yamaha FZ-tråden

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Funderar på mitt första modning nu till helgen, blir att montera yoshi trc + luftfilter. Ni som inte mappat efter slipon....hur upplevde ni hojen/effektskillnaden? Markant? Behövs pc3/bänkning?

Vilka andra mods är värda besväret förrutom 16t fram? Finns ju en del tips på utländska forum som t.ex, ais block off, mindre flies, fuelcut eliminator, modda luftburken etc etc... tips please :)

Jag har bara slipon, upplevde ingen större skillnad förutom ljudet. Det kan ha varit större skillnad som jag inte uppfatta när jag bara körde orginal under inkörningen av cykeln så gasade inte så hårt då.

Last edited:

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Någon som besiktat sin Fz1? Måste man sätta tillbaka "giraffhalsen" där bak som fungerar som extra skärm?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag upplevde ett bra lyft när jag satte på slip-on. Precis som idag, när jag testade min nyaste mod, Graves Velocity Stacks + K&N, som jag rekommenderar varmt :tummenupp Känns som hojen andas bättre nu, även utan moddad luftburk.
Funderar på mitt första modning nu till helgen, blir att montera yoshi trc + luftfilter. Ni som inte mappat efter slipon....hur upplevde ni hojen/effektskillnaden? Markant? Behövs pc3/bänkning?

Vilka andra mods är värda besväret förrutom 16t fram? Finns ju en del tips på utländska forum som t.ex, ais block off, mindre flies, fuelcut eliminator, modda luftburken etc etc... tips please :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det gick utmärkt att besiktiga så länge du har en reflex under skylten, och rätt avstånd mellan blinkersen

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
det gick utmärkt att besiktiga så länge du har en reflex under skylten, och rätt avstånd mellan blinkersen

Tack för infon. Måste reflexen sitta under skylten? Tänkte sätta en e-märkt reflex med fäste runt blinkersarmen. Men får kanske hänga en under skylten istället då.

Last edited:

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Hoj
Africa Twin 1000
Hej ny medlem, nyss köpt mig en fz1-s med kåpa. Någon som vet hur man justerar strålkastarna på den? Har letat men hittar ingen skruv.

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
Tack för infon. Måste reflexen sitta under skylten? Tänkte sätta en e-märkt reflex med fäste runt blinkersarmen. Men får kanske hänga en under skylten istället då.

Fick en tvåa (2) på LED skyltbelysningen. Köpt skylthållare e-märkt hos louise Tyskland
godkänd av tuv bra på alla sätt.Felet enligt protokollet var "fel färg" på led,trots att det lyser rakt ner med vitt sken.Jag får montera tillbaka giraffhalsen och åka och visa upp min MC hoppas dom blir nöjda.

Last edited:

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Fick en tvåa (2) på LED skyltbelysningen hos Opus bilprovning. Köpt skylthållare e-märkt hos louise Tyskland
godkänd av tuv bra på alla sätt.Felet enligt protokollet var "fel färg" på led,trots att det lyser rakt ner med vitt sken.Jag får montera tillbaka giraffhalsen och åka och visa upp min MC hos Opus bilprovning i Uppsala hoppas dom blir nöjda.Slipon med hög DB (no killer) blev däremot godkänt.

Jag ska på besiktning i eftermiddag. Har satt på orginal skyltbelysningen från giraffhalsen så den bör gå igenom. Men själva halsen orkar jag inte sätta tillbaka för har lött ihop dom nya blinkerskablarna och använt krympslang. Orgnial burken har jag också monterat tillbaka, HELVETE va tung den är!

Kolla om du också kan använda orginal skyltbelysningen så slipper du sätta tillbaka eländet;)

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
Jag ska på besiktning i eftermiddag. Har satt på orginal skyltbelysningen från giraffhalsen så den bör gå igenom. Men själva halsen orkar jag inte sätta tillbaka för har lött ihop dom nya blinkerskablarna och använt krympslang. Orgnial burken har jag också monterat tillbaka, HELVETE va tung den är!

Kolla om du också kan använda orginal skyltbelysningen så slipper du sätta tillbaka eländet;)
Jo jag har lött alla kablar och krympslang precis som du har gjort.Har bestämt mig för att sätt tillbaka svanhalsen blinkers kablar tänkte skarva med en vanlig kopplingsplint(sockerbit) och åka in och visa upp maskinen.Känns surt som f_n som någon nämde här i forumet.Har tänkt på detta hela dagen inge kul att bita i det sura äpplet.Jag har inte monterat ännu ska fundera och se om det kanske räcker med skyltbelysningen.Jag ska åka en fredag kanske gubbarna på bättre humör när det vankas helg

Last edited:

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA

Jag har Ivans FCE,16T drev och GPR slipon enda mod som jag tycker är värt att satsa på specielt FCE mc:n går otroligt bra och jämt i motorn.:tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
E det samma hjul på FZ1-S ABS och FZ8 och R1 ? Funderar på att byta till mig guldiga fälgar ist för mina svarta

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Jo jag har lött alla kablar och krympslang precis som du har gjort.Har bestämt mig för att sätt tillbaka svanhalsen blinkers kablar tänkte skarva med en vanlig kopplingsplint(sockerbit) och åka in och visa upp maskinen.Känns surt som f_n som någon nämde här i forumet.Har tänkt på detta hela dagen inge kul att bita i det sura äpplet.Jag har inte monterat ännu ska fundera och se om det kanske räcker med skyltbelysningen.Jag ska åka en fredag kanske gubbarna på Opus bilprov är på bättre humör när det vankas helg

Min gick igenom utan bekymmer. Ända felet sa han att jag köpte modellen utan ABS. Hade nog kunnat åka dit med mitt yoshi med Db-killer i. Men bara att byta tillbaka imorrn. Prova att montera dit din orginal skyltbelysning, vore surt att få klippa kablarna igen. Håller tummarna!

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
Min gick igenom utan bekymmer. Ända felet sa han att jag köpte modellen utan ABS. Hade nog kunnat åka dit med mitt yoshi med Db-killer i. Men bara att byta tillbaka imorrn. Prova att montera dit din orginal skyltbelysning, vore surt att få klippa kablarna igen. Håller tummarna!
Tack det värmde, ska kolla upp det under ledigheten jobbar till kl 13 idag Allt ok med din besiktning Gratulerar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati