Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Rättare sagt: jag har en yoshimura trc i stål som jag vill byta till en i kolfiber om någon är intresserad

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Till alla intresserade kan jag säga att biltemas mc gelbatteri 80832 passar perfekt i FZ1an. 469 pengar istället för 1700 för ett orginalbatteri på Yamaha

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Någon som har ett slipon till FZ1N som ligger o skräpar? Jag är intresserad att köpa!

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Nu har man skaffat sig en fz1n då efter att kört fz6n i två sommar! synd att inte våren har kommit så man kan ge sig ut lite redigt änn :(

Hade några frågor som jag tänkte någon kanske kunde hjälpa mig med?
Behövde ju ett slipon till hojen för att få bort ''moppe'' ljudet:p har kollat ganska mycket på ebay och funderar på att ta hem ett yoshimura system där ifrån, men är det rediga grejer eller? så man inte får hem någon kines tillverkad skit:p det är ju ganska stor pris skillnad om man gemför med ''svenska priser'' Någon som har erfarenhet??

Sen är jag på jakt efter en bellpan (underkåpa) någon som vet vart man kan hitta några snygga sådanna? Även intresserad av om någon bytt till fatbar (cross) styre och kanske har någon bild på hur det blev:tummenupp

Ha de gotte:rock

//Freddan

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Allright jag köpte Power 1 oljan bara för att inse att det va delsyntet trodde ju det var helsyntet (korkat). Har alltid kört Fz1an på helsyn. kan jag med gott samvete byta till delsyntet? Vad kör ni på?

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
ingen som kan tipsa om bra sidor där dom säljer bellypan/enkelcutsar mm????

MVH Fredrik

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Hej, är nybliven ägare till en FZ1-N 2008 :tummenupp Vädret är kass så jag har inte hunnit köra så mycket. Just nu är den helt original och tänkte köra den så ett tag när vädret blir bättre för att sedan uppleva skillnaden i effekt med slip on etc. Fick i dagarna hem ett Yoshimura TRC och är nu på väg till Yamaha för att hämta ett 16T drev + sportfilter. Ni som monterat slip-on, tog ni bort katten (dvs borra ut katten). För och nackdelar med detta? Stor ljudskillnad utan den samt hur funkar det om man går tillbaka till original sedan? Vad anser ni om pc5 efter uppgraderingen, nödvändigt? Tacksam för input.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tänk på att du kanske måste klara avgaskrav om något år och har du borrat ut katten så kan du inte gå tillbaka. Kolla ist om dy kan köpa ett begagnat grenrör som du kan borra i

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
katalysator funkar la bara bra under 3000 varv?? (helt meningslöst på MC)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det låter inte helt rätt. . Däremot behövs det lite motstånd i avgassystemet har jag förstått. Sen har jag läst att det man tjänar på att ta ut katten är på toppeffekten och att man i bästa fall får oförändrat mellanregister

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati