Yamaha FZ-tråden

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ska precis beställa ett nytt drev, men finns både 525 och 530, vad är original? Antar att det är kedjebredden?

EDIT: Lyckades genom ett annat forum hitta svaret: 525 är original, har fortfarande inte fått reda på vad det betyder.

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Q:Vad är det för moment oljepluggen ska dras med (på en FZ1)?
A: 43 Nm

Last edited:

danielsand

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
inte än
Jag funderar på att köpa en FZ8N, 2011 års modell, ny från handlare. Den finns för 79.900 hos flera olika återförsäljare. Tycker ni det är ett ett bra köp? Är priset rimligt för en 2 år gammal modell?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Köp min FZ1 ist. den e ute för 57k, kan släppa den för 55, och ska bytas in på fredag om ingen är intresserad. Full servicehistorik, nya kåpor, ny ram, nyservad, etc etc etc

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Fel bild eller inte original. Jag har för mig att det är instrumenten från den nya 1200:an

LimpaJ

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2012
Hoj
Yamaha Fz6-n S2 -09
Vill ha det till att det är en kawasaki instrumentpanel, typ till Versys eller liknande, men kanske är ute och cyklar :)

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
08 Yamaha FZ1
Riktigt sugen på att skaffa en fz8 till nästa säsong. Detta blir min första så jag fick taxk i en gsx750 billigt som jag tänkte åka runt med och få lite erfarenhet, så kanske det blir en fz8 eller fz1 till nästa sommar istället. Det jag tänkte på är om det finns något ställe, gärna i västmanland, där man skulle kunna hyra en fz8 för en dag och känna lite på den...

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nån som bytt batteri på sin Fz1? Mitt verkar kass så jag kollar runt på nytt men blir mörkrädd av priset! 2800kr för ett jvla batteri!

Är YTZ14S orginalbatteri? Finns det alternativ?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Nån som bytt batteri på sin Fz1? Mitt verkar kass så jag kollar runt på nytt men blir mörkrädd av priset! 2800kr för ett jvla batteri!

Är YTZ14S orginalbatteri? Finns det alternativ?

Köpte shorai till min fz6, kostade 1200 med frakt. Har inte testat än men det sägs ju vara bra. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati