Yamaha FZ-tråden

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har inte borrat ut min kat och det tänker jag nog inte göra heller. Känns bättre att skaffa helsystem då och kunna byta tillbaka om man vill

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Filmade första vårturen med fz1an idag, det gick undan iår också :)

Jag har inte borrat ut min kat och det tänker jag nog inte göra heller. Känns bättre att skaffa helsystem då och kunna byta tillbaka om man vill

Jag borrade ur min katt och det gjorde en jävla skillnad, gjorde en del skillnad på ljud. Den är jätte tät som du ser. Bara att hoppas att dom inte inför några avgaskrav.

IMAG0098.jpg

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Om avgaskrav införs så lär det väl vara på nya motorcyklar från det året. Det känns mest logiskt, finns en jvla massa motorcyklar utan kat.

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Någon som haft slip on och sen monterat tillbaka orginal burken på en fz1? Tänkte om det är noga hur man spänner vajrarna eller om man rent av kan ta bort spjället och isånnafall går den bra utan? Ska ta en långtur i sommar så tänkte slippa klagomål på ljudnivå av farbror blå.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jo det e det mest logiska så klart .. Jag var också orolig över att förlora kraft nånstans i registret .. jag upplevde lite gaslagg efter att ha moddat luftburken ..

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
jo det e det mest logiska så klart .. Jag var också orolig över att förlora kraft nånstans i registret .. jag upplevde lite gaslagg efter att ha moddat luftburken ..

Jaså? Det tål att tänkas på, vill inte bli av med kraft på mellanregistret. Var den mappad efter alla mods?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Drevade ner en kugg ifram igår, kändes direkt när man gav sig ut på vägen, särskilt när man skulle wheela =)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
mm, klart att det märks. Men jag var snäppet säkrare (gick mer stabilt) i ettan med högre drevning. Jag hade precis lärt mig stå upp ur sadeln, när jag drevade ner den, och då blev det för våldsamt ..

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Känns lite som att det fattas en växel bara. Körde riktigt långt idag och ligger man i 120 så ligger varvtalet på runt 6000 varv.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
haha typ. Nä jag kommer nog åka med det ett tag och känna efter lite. Får nog bli en fz1 istället nästa gång. Säkerligen en helt annan grej att kugga ner en kugg på dem.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
mm, jag med. Jag ser inte problemet. Man får inte in den 7:e växeln. "Ja just det, jag e redan på 6:an, då så"
Så fortsätter man sin färd

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
du har en förbrukningsreglerare i höger handled. På den nya hojen får jag 7,68 L/100 Km. Klart att du skulle komma längre på högre drevning. du får ca 10% lägre hastighet över hela registret med -1T fram (på FZ1 iaf)
Kolla www.gearingcommander.com

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Funderar på mitt första modning nu till helgen, blir att montera yoshi trc + luftfilter. Ni som inte mappat efter slipon....hur upplevde ni hojen/effektskillnaden? Markant? Behövs pc3/bänkning?

Vilka andra mods är värda besväret förrutom 16t fram? Finns ju en del tips på utländska forum som t.ex, ais block off, mindre flies, fuelcut eliminator, modda luftburken etc etc... tips please :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati