Yamaha FZ-tråden

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Hej!

Jag tänker köpa en Yamaha Fz6n -06 som gått 560 mil.
Kan någon uppdatera mig på hur serviceintervallerna ser ut?
Dvs vid vilka miltal ska motorcykeln servas? :)
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Okej, jag tycktes läsa någonstanns att den ska servas vid 600 mil? vad brukar man isf byta/görs då?

lir mest troligt affär i veckan. :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Nån som vet om 17/48 eller 17/47 drevning funkar med originalkedja ? Tänkte prova korta ner hjulbasen lite. Kör 16/45 nu.
Förresten ryktas det om en ny FZ1-liknande hoj med crossplane motor som ska komma inom 2 år.

16/48 funkar med originalkedja iaf, men det e precis. Hojen blir helt jävla stirrig kan jag säga
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
6000 mila servicen på älskarinnan utfördes i slutet på -14 nu är den uppe i 6300 mil, det enda som krånglat är en brusten kopplingswire. Jag bara älskar henne.. Och garanin gäller till April 2016 :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
6000 mila servicen på älskarinnan utfördes i slutet på -14 nu är den uppe i 6300 mil, det enda som krånglat är en brusten kopplingswire. Jag bara älskar henne.. Och garanin gäller till April 2016 :)

Det skulle varit spännande att köra bana med dig någon dag, så man får se lite vad man kan göra med FZ:an .. har inte rastat den på bana mer än ett par gånger. Vad kör du för däck vanligtvis ?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det skulle varit spännande att köra bana med dig någon dag, så man får se lite vad man kan göra med FZ:an .. har inte rastat den på bana mer än ett par gånger. Vad kör du för däck vanligtvis ?


Jag på hoj och bana är tyvärr inte riktigt kompatibla med varandra..

Jag håller mig på den säkra vägen dvs vägen;)
 

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Ort
Täby
Hoj
FZ1-SA -12
16/48 funkar med originalkedja iaf, men det e precis. Hojen blir helt jävla stirrig kan jag säga
Stirrig, kan du utveckla? ;)

Enligt HelTech online calculator, beräknad justering för hastighetsmätaren är 16/45: -5,9%

För 16/48 är det -11,8% så det är ju dubbelt upp. Kan tänka mig att du letar efter en sjunde växel :)
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Någon som vet av nån sida där man kan köpa ett nytt styre till en FZ6-n?
Gärna i kolfiber:)
 

XIII

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Ort
malmö
Hoj
GSXR 1000 k4
Tjenare alla! Jag har en fz1-n -08 helt orginal, har även ett yoshimura slipon som bara ligger och "skräpar" så min fråga är om någon vet vart man kan köpa ett färdigt mellanrör eller måste jag svetsa ett eget? Samt hur kommer det att lira ihop om jag sliter bort avgasservon ? // JR
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Någon som vet vart man kan beställa dessa till en Yamaha Fz6n -05?
Nytt eller begagnat spelar ingen roll...

Tycker dessa är mycket snyggare än de nya Leo Vince med nå plastliknande proppar längst ut....
 

Bifogat

  • hqdefault.jpg
    hqdefault.jpg
    15.9 KB · Visningar: 85

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Stirrig, kan du utveckla? ;)

Enligt HelTech online calculator, beräknad justering för hastighetsmätaren är 16/45: -5,9%

För 16/48 är det -11,8% så det är ju dubbelt upp. Kan tänka mig att du letar efter en sjunde växel :)

Stirrig som i våldsamma wheelies på gas i ettan, rita svarta streck bara du tittar på gasen, etc. Växlarna är fortfarande tillräckligt långa, det känns bara som om motorn varvar utan ansträngning i 1:an till 3:an.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Letat med blåslampa efter vettiga blinkers till fz1-n men tycker det är sådär med utbud. Visst rizomas är riktigt fina men 2k för blinkers känns lite väl. Enda krav är att de ska se vettiga ut och ha vitt/transparant glas. Är det led org? Led mot led ska det väl inte krävas motstånd för? Släng gärna upp bilder/länk. Tas tacksamt emot:tummenupp
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Letat med blåslampa efter vettiga blinkers till fz1-n men tycker det är sådär med utbud. Visst rizomas är riktigt fina men 2k för blinkers känns lite väl. Enda krav är att de ska se vettiga ut och ha vitt/transparant glas. Är det led org? Led mot led ska det väl inte krävas motstånd för? Släng gärna upp bilder/länk. Tas tacksamt emot:tummenupp
Det är inte led orginal, så motstånd eller ett lastoberoende relä är aktuellt. Även adapterbrickor att sätta i hålen så man kan montera valfria blinkers. Åtminstone fram, bak vet jag ej då jag har eftermarknadsskylthållare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top