Mandelhyndan
Medlem
Du har i slutburken medNu kanske jag inte hänger med, men jag menar om jag borrar ut katten ur OEM systemet, för det är väl bara en som sitter strax innan slutburken?
Du har i slutburken medNu kanske jag inte hänger med, men jag menar om jag borrar ut katten ur OEM systemet, för det är väl bara en som sitter strax innan slutburken?
Nej bara andningshjälp och drevningHur var det, har du mappat din osv? Gjort ngt mer?
Så du kör alltså utborrad cat, slipon och filter utan mappning. Korrekt? Det går bättre än original menar du? Den går inte för snålt?Nej bara andningshjälp och drevning
Sent from my waste-time-device
Det beror på vilket avgasrör du har
Sent from my waste-time-device
Är sittposition lika mellan n och s? Min fråga gäller även passageraren?
Dvs kan någon testsitta/testskjutsa min s istället för på en n för att få veta om det funkar på n, eller skiljer dom sig åt?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Har inte gjort det på min, men såvitt jag kan se i servicemanualen (sid 3-25/26 Bleeding the Hydraulic/ABS brake) är det exakt samma punkter utan/med ABS fram tills dess att systemet ska funktionstestas.Någon som bytt bromsvätska på sin FZ med ABS? Något man bör göra annorlunda mot en hoj som inte har det? tänkte köra med vacumpump nere vid oken.
ABS-systemet ska ju klara av att berätta när det inte funkar, genom blinkande eller helt lysande ABS-lampa beroende på fel... Jag gissar (obs gissar!) att det efterföljande testet medför att verkstaden slipper testköra/testbromsa.ja jäklarns! Måste scrollat förbi de sidorna. Skillnaden är altså att det kan bli gammal bromsvätska kvar i abs pumpen och man vet inte om abs:en funkar (vilket man inte vet innan heller) alternativt så köper man en "test coupler".Frågade en Yamaha handlare om detta men ni vill nog inte veta vad han sa
Nu får det vaknas lite här i denna tråden igen för fään!
Har hittat en dansk firma, fv motor, som verkar kunna sina grejer. Han flashar om en fz1 för 1900 dkr med hans egna bränslemappar och godis. Funderar på att skicka min ecu dit. Någon som kör på hans trolleri här möjligtvis?
Han kan även mappa i bänk och smälla in i original ecu för 3900 dkr, hade ju varit intressant om det inte varit så långt bort. Inte hört om någon tidigare som gör på det viset
Han är mycket meriterad, har hållt på länge och gjort många fz1r. Väldigt goda omdömenLät ju billigt! frågan är om det är bra också men de gör ju shysst öl Danskarna
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|