Nu är 100 mila sevicen klar... Gick på 1300 pix... Inte så farligt tycker jag ändå... Funderade på det här med lyset som du tog upp ovan.. Tycker den ser lite löjlig ut när endast 1 lyse lyser... Kan man byta lampan rakt av och sätta i en komb lampa med helljus och halv i den som inte lyser och dra ner en tåt under tanken? Finns det färdig koppling där eller måsta man skarva ihop med någon annan lampa... Kanske är det bara vi i Sverige som har så löjliga regler med endast 1 halvljus på mc:ar.....
Behöver även tips på nån bra dämpare för att få ett lite mulligare ljud i maskinen... Yamahacenter hade nått för 8000:- som lät grymt men kanske är lite dyrt.... Borde väl finnas nått billigare på marknaden? Behöver motorn mappas om efter ett byte???
Det vore för övrigt trevligt att dra ihop ett gäng FZ hojjar i sthlms trakten någon ggr o ut o åka... Någon som är intresserad???
/Danne
Låter klart intressant med en gemensam åktur någongång.
Dubbla lysen:
Om du tittar på det vänstra lyset från tanken räknat så går det endast
in 2 kablar till den lampkontakten. Lampan är redan av rätt sort så den
behöver du inte byta. Det jag gjorde var att jag köpte en helt ny kontakt
på Biltema (*host*), lödde på de 2 gamla orginalkablarna till sin gamla plats.
Nästa steg är då den nya kabeln. Om man försiktigt går in i kabelstammen
precis där den kommer ut från tanken (på vänster sida) så kan man hitta
en grön kabel med gula fält/streck på. Denna kabel kapar man för den
terminerar nämligen under tanken i en kontakt som inte är bestyckad.
Den grön/gula tråd som kommer uppefrån handtaget skarvar man vidare ner
till sin nya fina lampkontakt och Tadaaaa du har dubbla lysen.
Bakgrund: Om reglerna hade varit annorlunda och dubbla lampor var godkända
överallt så hade kontakten under tanken varit bestyckad i båda ändarna och
kabeln hade blivit dragen vidare upp till den vänsta lampan.
Observera att du fortfarande bara har helljus på vänster insats som tidigare.
Ska man fixa till dubbla helljus så måste man byta lampan och modda
själva infästningen på den högra sidan.
Tydligen så har reglerna ändrats fram och tillbaka i Sverige så numera är
det godkänt igen....
Dämpare: då när jag tittade runt så tror jag gpr var bland dom billigaste,
fastnade dock själv tillslut för Remus kolfiber samt Arrows katalysator rör
eftersom det var Remus och Arrow som vågade visa upp grafer på att dom
faktiskt gav effekt. Vet att Devil piporna också ska vara trevliga men dom
hade inga siffror att presentera då när jag var i kontakt med sunbike (tror
jag det va).
Ja fast alla -07 or med aluminiumram är ju strypta... Du får väl köra med att det är en -06:a då... Alla -07 98hk har svart ram... Annars kommer ju alla vilja veta hur du gjorde din ostrypt...
/D
Finns ett lättare sätt att se skillnad på dom.
S2 har nya instrumenteringen med analog varvräknare, annan sadel
samt en annan sving.
Detta gör tyvärr att min gamla hoj ser ut som en strypt men har
98hk motorn....
Har precis satt på ett par GPR slipon, och fick ett väldigt gött sound. Tyvärr kändes den lite bluddrig, men efter en justering av exhaust gas volume enligt manualen (sid 3-21) med 2 pinnar upp så går den kanon.
Har även beställt ett högre kåpglas från
http://www.bs-motoparts.com/index.php?language=en som jag väntar på. Jag är 187 lång och får fartvinden rätt i plytet, så jag hoppas det ordnar sig med nytt kåpglas.
Tog även bort centralstödet, vilket gav en clean look...
Vore kanon med en FZ-träff!
Hmm då parkerade jag nog brevid dig i våras när det var provkörning.
På tal om kåpglas så satte jag på ett puig dubble bouble (st?) och blev
toknöjd.