Yamaha FZ-tråden

Barry

yamaha
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Sunderbyn
Hoj
FZ1-N -07 (såld)
Hej på er! Någon som vet hur mycket en silverlackad framskärm till en FZ1-N kostar? Och kan någon tipsa om var man kan beställa billiga krachpuckar?

Hej på dig!

Jag kan ge det här som ett allmänt tips till er som inte visste att man inte kan stoppa vilka krashpuckar som helst på dessa hojar (FZ1.

Krachpuckarna får inte ligga an mot ramen eller klämma på något sätt för då uppstår det spänningar som gör att svetsfogen brevid spricker.

Det är byt några ramar pga detta och den här informationen fick jag höra på yamaha center.
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Hej på dig!

Jag kan ge det här som ett allmänt tips till er som inte visste att man inte kan stoppa vilka krashpuckar som helst på dessa hojar (FZ1.

Krachpuckarna får inte ligga an mot ramen eller klämma på något sätt för då uppstår det spänningar som gör att svetsfogen brevid spricker.

Det är byt några ramar pga detta och den här informationen fick jag höra på yamaha center.

Aj då:näsblod den skiten vill man ju helst slippa:gnissla lika bra och sattsa på orginaltillbehör isf:tummenupp tack för den infon:tummenupp
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
En fråga till BARRY: vad är det för slip on du har på din hoj? Vet du var man kan beställa ett sånt? Det såg riktigt bra ut på hojen!!
 

Barry

yamaha
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Sunderbyn
Hoj
FZ1-N -07 (såld)
En fråga till BARRY: vad är det för slip on du har på din hoj? Vet du var man kan beställa ett sånt? Det såg riktigt bra ut på hojen!!

http://www.mrsdirect.co.uk/section.php?manufacturer=5&section=Yamaha%20FZ1%20Fazer%202006

Mycket prisvärd burk och sen är den inte så tystlåten
av sig heller :tummenupp

Jag är bara lite nyfiken på hur många vi är i skåne som kör Fz1n eller s!

Jag har bara 150 mil till skåne :rolleyes:
 
Last edited:

Danne-79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawa Z1000 -08
Tjena. Ville bara säga att jag är ny i denna tråd, köpte en flong ny Fz-6 S (78hk) versionen 08:a till ett bra pris. Några runtom halland som kör FZ?

P.s någon med erfarenhet av hur länge ett bakdäck håller vid normal körning?


God fortsättning =)

Hallå. Är oxå ny på denna tråd, köpte en ny FZ-6 N -07:a i april förra året, är grymt nöjd med hojen.

Jag har nu kört ca 500 mil med orginaldäcket, o det håller säkert en 300 mil till...har kört rätt så normalt...
 

Senter

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Falkenberg/Lund
Hoj
FZ1-N -07
Jag är bara lite nyfiken på hur många vi är i skåne som kör Fz1n eller s!

Jag är från Skåne, Lund närmare bestämt!

Hej på dig!

Jag kan ge det här som ett allmänt tips till er som inte visste att man inte kan stoppa vilka krashpuckar som helst på dessa hojar (FZ1.

Krachpuckarna får inte ligga an mot ramen eller klämma på något sätt för då uppstår det spänningar som gör att svetsfogen brevid spricker.

Det är byt några ramar pga detta och den här informationen fick jag höra på yamaha center.

Jag har ValterMoto. Är det några problem med dem?
 

Barry

yamaha
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Sunderbyn
Hoj
FZ1-N -07 (såld)
Jag har ValterMoto. Är det några problem med dem?


Jag vet inte, jag vill inte börja bedöma vilka puckar som passar eller icke.
Utan det är bättre att man åker till YC och hör efter.

Jag har själv från NGC-Racing och det har hållt i 1200 mil.

Är det verkligen ingen annan som har hört det här? :va
 
Gick med
18 Mar 2006
Ort
Hemlijaure
Hoj
saknas
Jepp! hörde talas om det i sommar, men jag fick inte ihop det hela:va .. Tänkte, det måste ju bero på spänningar i ramen så fall, mao att det blir för trångt. (postat i tråden tidigare) Själv har jag monterat ett par PP-tuning på min, inga sprickor än så länge iaf.:tummenupp

Jag vet inte, jag vill inte börja bedöma vilka puckar som passar eller icke.
Utan det är bättre att man åker till YC och hör efter.

Jag har själv från NGC-Racing och det har hållt i 1200 mil.

Är det verkligen ingen annan som har hört det här? :va
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tänkte beställa ett Leovince av Arnold någon gång i framtiden.. Förresten, vet någon om en sida eller vart jag får tag i någon schysst "tankpad" som passar bra på våra modeller? Om någon har monterad så bifoga gärna bild ;)

Så här ser min tankpad ut. Tycker den blev lite roligare än en vanlig standard svart eller i carbon look :)

pict2651smallzw2.jpg


pict2658smallky0.jpg


Har även bytat ut blinkers till mini blinkers, lägger upp bilder på hur det ser ut med om där är någon som är sugen på att göra detta med så ser ni hur det ser ut. Är inköpt på Yamaha Center i hbg.

pict2665smalley0.jpg


pict2663smallwc9.jpg
 

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Kugg

Jag har planer på att dreva ner min FZ1 en kugg men jag har sett att flera av er har kuggat ner en fram och upp två bak. Hur pass stor blir skillnaden med endast en kugg, är det värt besväret eller skall man gå hela vägen och kugga om både fram och bak?

Inte lätt att vara dum...
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag har planer på att dreva ner min FZ1 en kugg men jag har sett att flera av er har kuggat ner en fram och upp två bak. Hur pass stor blir skillnaden med endast en kugg, är det värt besväret eller skall man gå hela vägen och kugga om både fram och bak?

Inte lätt att vara dum...

Tja det beror väl på vad du är ute efter.... Vill du bli wheeliekung bör du nog göra bägge två.
Men att öka två kugg bak ger en ganska liten procentuell ökning av utväxlingen, minska en kugg fram ger STOR skillnad!!

Jag monterade ett 16t drev fram och tycker att hojen passar mig bättre nu. Känns som den är mer "harmonisk" och den TEORETISKA minskningen av toppfarten struntar jag i.... Men jag kommer nog inte att öka bakdrevet!!

Nu skall en Speedo Healer införskaffas för korrigering av hast mätaren.

//cage
 

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Fotpinnar FZ1

Hej!
Någon med en FZ1 som varit med om att fotpinnarna tar i vid nedlägg som jag läst om i flera tester att dom klagar på?
Jag menar då under gatkörning.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hej!
Någon med en FZ1 som varit med om att fotpinnarna tar i vid nedlägg som jag läst om i flera tester att dom klagar på?
Jag menar då under gatkörning.

Nja, jag var ned med pinnarna ett par gånger men då på bana.... I trafiken har jag inte lyckats än!! Kanske för feg, eller förnuftig??:confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top