Någon som har bromspapper på fz1? oavsett org till modiferad
Har bänkat fz1 till 155hk på slangen.
Någon som har bromspapper på fz1? oavsett org till modiferad
Ok, mest nyfiken på nyare fz:an med insprut. Ds, fortfarande ingen med bänkpapper vad den gav på slangen?
Hmm duger inte FZ1-N´s inlägg??
Och vart är pappret? vill se kurvorna för hk,nm osv
Inför nya säsongen är det dags för mig att byta däck då jag åkt 750 mil med mitt däck och det börjar bli utslitet. Förvisso kan jag köra ca 150 mil till men det är väl bättre att vara ute i god tid.
Jag funderar på att köpa något av nedanstående däck men har inte riktigt bestämt mig. Jag skulle först vilja höra om det är någon som har monterat något av däcken på sin FZ6-N och i så fall vad är rekommendationen från er?
*Metzeler Z6 s
*Michelin Pilot Road 2
*Michelin Pilot Road
Enligt aukt. verkstad rekommenderades de två första däcken.
Vad tycker/säger ni?
Tacksam för era värderingar/synpunkter gällande detta
Har bara ägt sunkiga 80-talare tidigare och har väl inte provat så jätte många andra hojar, har ens inte testat den nya än, så jag har väl egentligen inget likvärdigt att jämföra med. Har dock hunnit köra en hel del med min fz6.
Aktiv körning på de svenska landsvägarna är den perfekt till. Har inga problem med att hänga på de stora r-hojarna.
Långfärder är inga problem. Kört 40mil i ett svep (stannade och tanka en gång) utan någon träsmak i arslet.
Bränsleförbrukningen har jag inte kollat så noga, bara märkt att det är väldigt varierande beroende på körstil. 0,4-0,8 som du nämner kan nog stämma väldigt bra.
Bränslemätaren fungerar väldigt bra jämfört med andra hojar jag testat. När det blir en viss bränslenivå börjar nivåvisaren att blinka och det dyker upp en "ny" nollställd trippmätare.
Bankörning är den däremot lite sämre. Den fungerar till det men markfrigången är värdelös ute på banan. "Fegispinnarna" (piggarna längst ut på fotpinnarna) försvinner ganska snabbt. Skulle jag kört på bana med min igen skull jag plockat bort sidostödet. Väldigt otäckt när det tar i.
Hade oturen att råka ut för ett motorras i höstas. Aldrig hört talas om någon annan som fått det så det var väl bara min vanliga otur att få den ända modellen med fabrikationsfel.
Väldigt nöjd med hojen men har fått smak för bankörning och därför skaffat en hoj som är bättre lämpad för det. Funderar dock på att behålla den ändå då jag är väldigt nöjd med den som landsvägshoj.
Oki! Värdesätter bra banegenskaper, då jag brukar åka några ggr per år på större banor och även gocartbanor, så får väl se om man skall plocka bort centralstödet, sticker inte den ut längre än sidostödet, så det tar i först måste kolla när jag kommer hem...vet ju att hojen man köpt inte har samma egenskaper på den biten som hojen man haft, cbr 929, men andra egenskaper runtikring kompenserar(upprätt sitta, billig i drift)och man får ta att 50 hk galloperade iväg, lite långsammare till 100(njaee)el 200 iaf. Sämre vrid och toppfart, men det vet man om och det har man accepterat.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |