Yamaha FZ-tråden

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Hej!
Funderar på att byta upp mig från FZ6-N ABS till FZ1-N ABS,är det korkat för en nybörjare som mig att göra det bytet(fick kortet förra året)?
Man får FZ1 för bra pris nu.
(har även funderat på en Monster 1100,men är lite dyrare).
Beslutsångest!!
 
Gick med
18 Mar 2006
Ort
Hemlijaure
Hoj
saknas
Hej!
Funderar på att byta upp mig från FZ6-N ABS till FZ1-N ABS,är det korkat för en nybörjare som mig att göra det bytet(fick kortet förra året)?
Man får FZ1 för bra pris nu.
(har även funderat på en Monster 1100,men är lite dyrare).
Beslutsångest!!

Bara att slå till! Trafikmoral, omdömme och en stor portion självinsikt bör ligga till god grund för vad som är vettigt eller mindre vettigt att köpa,, inte hojen i sig, eller hur många hästkrafter den har detta är av mindre betydelse..
hojarna i sig är ganska snarlika (inte mer svårkörd) som Jag upplever det, skillnaden är dock avsevärt större mellan dessa när man vrider på rullen :)
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Hej!
Funderar på att byta upp mig från FZ6-N ABS till FZ1-N ABS,är det korkat för en nybörjare som mig att göra det bytet(fick kortet förra året)?
Man får FZ1 för bra pris nu.
(har även funderat på en Monster 1100,men är lite dyrare).
Beslutsångest!![/QUOTE

Går i samma tankar men i mitt fall kan jag inte byta pga att det kommer bli så mycket dyrare för mig med försäkringen. Annars hade jag inte tvekat att byta upp mig till FZ1-N. De är klart snyggare och jag tror att komforten är aningen bättre än FZ6:an.

Men om du väljer Monstern så kan du ju inte skriva i detta forumet ju:tungan .
 

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Ett tips är att du kollar med Vesta som verkar ligga riktigt bra till i premierna. Om jag inte är helt ute och cyklar tror jag dock att man måste vara kund hos Nordea för att kunna teckna en försäkring. Ju fler föräkringar man tecknar desto billigare blir det.
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Lägger in ett par bilder på leksaken:)
 

Bifogat

  • min hoj...........jpg
    min hoj...........jpg
    44.1 KB · Visningar: 126
  • min hoj.........jpg
    min hoj.........jpg
    46.4 KB · Visningar: 145
  • min hoj.....jpg
    min hoj.....jpg
    45.6 KB · Visningar: 111

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ett ljus i vintermörkret :

00178.jpg


00179.jpg
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
apropå ingenting, häromdagen fick jag värsta sladden när jag släppte upp kopplingen för snabbt, i en kurva .. hade glömt hur det känns. Jag förstår poängen med slirkoppling nu iaf :)
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
tankpads

hej alla fz vänner ute i landet.
jag har ett dilemma som jag vill ha tips och råd med:confused:
jag har en svart fz1 som inte har en tankpad och jag har så jävla svårt att välja vilken jag skall ha.
ska jag ha en kopia svart eller carbon look eller skall jag satsa på en orginal från yamaha.
vad har ni för pads,länka adresserna från vad ni har köpt den eller lägg gärna upp bilder på era pads så att jag kan få ro i kroppen och bestämma mig.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Tog denna bild med min gamla mobil en härlig höstdag... Platsen är väster om Bollnäs och en helt underbar MC-väg, kuperad och kurvig...

Jaja jag vet att orginalstänkan sitter på, men inte länge till!!

//cage
 

Bifogat

  • Copy of DSC00230.JPG
    Copy of DSC00230.JPG
    226.9 KB · Visningar: 134

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
hej alla fz vänner ute i landet.
jag har ett dilemma som jag vill ha tips och råd med:confused:
jag har en svart fz1 som inte har en tankpad och jag har så jävla svårt att välja vilken jag skall ha.
ska jag ha en kopia svart eller carbon look eller skall jag satsa på en orginal från yamaha.
vad har ni för pads,länka adresserna från vad ni har köpt den eller lägg gärna upp bilder på era pads så att jag kan få ro i kroppen och bestämma mig.
Tjena,
Jag har en original yamaha i samma färg som tanken. Det tog en stund innan jag märkte att den fanns där efter att jag köpt hojen. Jag tycker att det ska vara så diskret som möjligt, det finns få saker som är så fult som klistermärken och pads i färger som skär sig mot originallacken. Hade du haft en KTM RC8 med kolfiberdetaljer, så kanske det hade funkat med pads i kolfiberlook, men kör med något som syns så lite som möjligt.
00146.jpg


Tog denna bild med min gamla mobil en härlig höstdag... Platsen är väster om Bollnäs och en helt underbar MC-väg, kuperad och kurvig...

Jaja jag vet att orginalstänkan sitter på, men inte länge till!!

//cage

Härligt cage ! Nästa gång prova ta den med max zoom, och motorcykeln vinklad och en trededels bildbredd från någon av sidorna, man får bättre proportioner så
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
hej alla fz vänner ute i landet.
jag har ett dilemma som jag vill ha tips och råd med:confused:
jag har en svart fz1 som inte har en tankpad och jag har så jävla svårt att välja vilken jag skall ha.
ska jag ha en kopia svart eller carbon look eller skall jag satsa på en orginal från yamaha.
vad har ni för pads,länka adresserna från vad ni har köpt den eller lägg gärna upp bilder på era pads så att jag kan få ro i kroppen och bestämma mig.

Jag började se små märken på tanken efter dragkedjan och köpte mig en billig tankpad hos en lokal MC-butik. Ingen märkvärdig men gör sitt jobb...

Nåt som jag däremot värderar högre är stomp-gripen på tanksidorna!! Där började jag se värre repor efter knäna. Man kniper tydligen ganska hårt om tanken när man gasar så jag köpte universal stomp-grip och skar till så de passade.
En enorm skillnad när man kör. Man kan knipa hårdare med knäna och blev mkt mer avslappnad i armarna, axlar. Väl värd investering. :tummenupp
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Tjena,
Jag har en original yamaha i samma färg som tanken. Det tog en stund innan jag märkte att den fanns där efter att jag köpt hojen. Jag tycker att det ska vara så diskret som möjligt, det finns få saker som är så fult som klistermärken och pads i färger som skär sig mot originallacken. Hade du haft en KTM RC8 med kolfiberdetaljer, så kanske det hade funkat med pads i kolfiberlook, men kör med något som syns så lite som möjligt.
00146.jpg




Härligt cage ! Nästa gång prova ta den med max zoom, och motorcykeln vinklad och en trededels bildbredd från någon av sidorna, man får bättre proportioner så

tack,är inne på samma bana att den skall synas så lite som möjligt,vill inte se en stor blaffa på tanken.:tummenupp
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Idag hade jag ett riktigt trevligt samtal med mitt försäkringsbolag.
Mest på skoj så ringde jag för att kolla försäkring på en FZ1a.
Killen i andra änden meddelade att den skulle landa på ca 15000:-, för en hel/hel försäkring!
Min nuvarande FZ6 -08 betalar jag 9000:- för en halv/helår(!) Jag skulle få betala 16000:- för min 6:a hel/helår!
Hur f*n kan det stämma? Tror att jag ska börja kolla lite större nu! =)
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Här är min ny inköpta tankpad som väntar på montering.
 

Bifogat

  • . 019 (Medium).jpg
    . 019 (Medium).jpg
    55 KB · Visningar: 138
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top