Yamaha FZ-tråden

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Tjena!
Tänkte höra med er som bytt till cross styre: hur blir körställningen? Tror jag läste nånstanns att nån hade köpt styre och fästen på biltema och va nöjd. Vilket styre gäller isf-det som smalnade av i ändarna eller?

Sen håller jag på med ett litet ljuddämparbygge och undrar över vajrarna som hänger kvar efter orginaldämparen. Dom va bara och ta bort från motorn under sadeln va?

Tänkte lägga ut lite bilder på hojen sen när den är färdig men aldrig fattat hur man gör. Nån som har lust att förklara?

Tacksam för svar.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
motorolja&kylvätska.

tjena grabbar.
vad använder ni för motorolja i era maskiner.
det skall väl vara 4-takts olja och ingen jävla bilolja som en del skvätter i sina fordon.
ska jag ha 10W-40 till hojen eller vad har ni.
kylvätska till fz1....
röd eller grön
och var ska man köpa den så den inte fräter sänder aluminiumet i motorn.
har en återförsäljare runt hörnet som är ombud för duells så dom borde väl kunna ta fram en lämplig kylvätska.
mvh//spawn
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
i väntan på våren

passar på att få visa upp min älskarinna för er:yoparty
 

Bifogat

  • DSC02453 - Kopia.JPG
    DSC02453 - Kopia.JPG
    102.7 KB · Visningar: 150
  • DSC02463 - Kopia.JPG
    DSC02463 - Kopia.JPG
    75 KB · Visningar: 132
  • DSC02459 (1) - Kopia.JPG
    DSC02459 (1) - Kopia.JPG
    88.5 KB · Visningar: 127
  • DSC02457 - Kopia.JPG
    DSC02457 - Kopia.JPG
    70.1 KB · Visningar: 113

Bache

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Borås
Hoj
beslutsångest
På Måndag köper jag förmodligen en sprillans ny FZ6-N 2008 års modell och späckar på med full utrustning, sugen på hoj nu. Uppskrivning bokad och allt klart. Skall dubbelkolla försäkringskostnaderna igen sen slår jag förmodligen till.... blir ingen provkörning så jag litar på allas omdömen är i tråden, haha. Grisen i säcken...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
På Måndag köper jag förmodligen en sprillans ny FZ6-N 2008 års modell och späckar på med full utrustning, sugen på hoj nu. Uppskrivning bokad och allt klart. Skall dubbelkolla försäkringskostnaderna igen sen slår jag förmodligen till.... blir ingen provkörning så jag litar på allas omdömen är i tråden, haha. Grisen i säcken...

Jag köpte också grisen i säcken. Faktum är att jag är lite splittrad. Samtidigt som jag gillar att den varvar så in i helvete, och ljudet, och utseendet, så känns det ändå jobbigt/konstigt att man måste varva den så mycket (10-12000rpm) innan man börjar känna att det går undan. Det känns fel att ligga och "puttra" på 6000 rpm i stan (fast det behöver man inte, det finns tillräckligt med vrid för att ligga i 5:an på 1500rpm) Den är inte "mindblowing" men det ska kanske inte en förstahoj vara. Den bjuder på tillräckligt med överraskningar, och den räcker fullt ut minst ett år till. Men ibland på rakorna skulle jag kanske vilja ha 70 hästar till ;)
 

Bache

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Borås
Hoj
beslutsångest
Har kört cross sedan tidigare, men gathoj är nått nytt, så jag tror själva "ligga-och-varva-jävlar"-momentet inte är några problem. Inga andra konstigheter jag bör tänka på?
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Var ute på en lång tur igårdagens solsken runt trakterna söder on London ända ner till kusten med medhavd matsäck och java.
FZán är så perfekt på mina favoritvägar och jag som nästan sålde den under vintern med efter en dag med 50mil såkommer jag ihåg hur bra den är. Det är lätt att glömma under vintern.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har kört cross sedan tidigare, men gathoj är nått nytt, så jag tror själva "ligga-och-varva-jävlar"-momentet inte är några problem. Inga andra konstigheter jag bör tänka på?

Nu när du säger det.. Du kan lika gärna beställa nya speglar. Det enda man kan se i originalspeglarna är sina armbågar
HÄR finns några förlängare men jag har inte fattat om det passar FZ6-an eller inte.

Här har du alla mina länkar som är mc-relaterade. kolla in Carpimoto för speglar

HÄR har du en annan diskution om speglar
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top