Hej
jag har en FZ1-N -06 och ska köpa slipon så jag får finare sjung i ljudet. är det någon som vet vilken som är bäst ocg ifall man behöver göra vissa inställningar för att den ska gå rätt med det nya slipon? och hur gör man med den lilli "burken" som sitter på orginalet med 2 verjar kopllade till den?
Bike hade ett slip-on test för nåt år sen på en -06 FZ1. Skillnaderna var väl inte enorma men Yoshimura TRC gav ca 9hk ökning och Devil gav mest vrid.
Jag köpte ett Yoshimura och är fetnöjd. Ur med insatsen och grannsämjan är borta! Men smilbanden går runt huvudet......
På mellanröret,som man plockar bort, sitter EXUP-ventilen . Jag drog bort vajrarna från styrenheten bakom sadeln. MEN låt styrenheten sitta kvar och vara inkopplad, annars får man felkod.
ECU´n klarar av att justera för ett byte till slip-on. Nu är det bara att vraka och välja rör.
Hej. Läste ett test i tidningen Bike och där hade dom en liten notis eller vad man ska kalla det om att FZ1 fick uppdaterad insprutningen till 07 för förbättrat gas-svar. Nu undrar jag om det är någon här som kört både 06 och nyare som kan kommentera det? Är det något som man som ganska ovan och inte så avancerad förare märker av?
Tack för ordet.
På min-07 känner jag lite grann av detta. Men inget störande och det vänjer man sig med.
Det finns ju ett botemedel att beställa från stora landet i väster. Kallas FCE (Fuel Cut Eliminator) och tar bort denna ryckighet och ger tydligen en klar höjning av effekten i mellanregistret........
Men jag tvekar då man måste klippa kablar och det lockar mig inte!!
Annars kan jag bara rekommendera att byta till 16t drev fram. Tar också bort en del av denna ryckighet och hojen blir mkt roligare att köra. Ca 200:- för ett drev.
Felvisningen av hastighetsmätaren fixas med Speedo Healer. Min är beställd och kommer inom de närmsta dagarna. Återkommer med mer info när den är monterad.
//cage