Yamaha FZ-tråden

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
som arbetslös hade jag inte lagt mina pengar på slip-on. Spara det till soppa, och till frimärken som du behöver för att skicka iväg ansökningar ;)

Får man inte hänga på med en FZ6:a i sommar?

Förresten hur mycket soppa drar en FZ1:a - och inga glädjesiffror nu, förbrukning så som en normal person kör.

känner med att pengarna får sparas, det blir ju ny gaddning om en vecka. men man kan ju drömma lite :)

klart du får följa med som fz6, ju fler desto bättre. läste nånstans att den låg på 0,65l/mil men jag har en tendens att inte kunna köra så normalt så mkt. kommer ihåg en gång jag körde till malmö, när jag tankade så räknade jag ut att den drog 1,1l/mil för mig den sträckan. men kör mna normalt kan jag tänka mig runt 0,65l/mil

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Klart du får hänga med...!!!:yoparty :yoparty
Vad är en normal person....!!:gnissla :gnissla
Kör du lagligt och inte gasar så kanske du kan ligga på 0.75 l/mil
Kör du "normalt/lite över hastigheterna"så ligger du inte under 0.95l/mil
Det är inte glädjesiffror :huvet :huvet :) :)

som arbetslös hade jag inte lagt mina pengar på slip-on. Spara det till soppa, och till frimärken som du behöver för att skicka iväg ansökningar ;)

Får man inte hänga på med en FZ6:a i sommar?

Förresten hur mycket soppa drar en FZ1:a - och inga glädjesiffror nu, förbrukning så som en normal person kör.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
känner med att pengarna får sparas, det blir ju ny gaddning om en vecka. men man kan ju drömma lite :)

klart du får följa med som fz6, ju fler desto bättre. läste nånstans att den låg på 0,65l/mil men jag har en tendens att inte kunna köra så normalt så mkt. kommer ihåg en gång jag körde till malmö, när jag tankade så räknade jag ut att den drog 1,1l/mil för mig den sträckan. men kör mna normalt kan jag tänka mig runt 0,65l/mil

det är rätt saftigt med 1,1 .. kan tänka mig att du piskade ordentligt .. FZ6:an ska dra ca 4.7 L/100 km

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Är du sugen på att hänga på oss så går det toppen.....!!!:tungan :tungan
Det är ju inte bara fz1:eek:r men jag har en....!!!:D :D
Hör bara av dig i så fall!!!!:yoparty :yoparty

efter mycket läsande i tråden så blir det 16t drev fram nu, låter som det blir riktigt trevligt. speedohealer är ju dock ett måste men är det någon som har erfarenhet av det? ni får mer än gärna dela med er, borde ju vara samma inställningar då det är samma hoj o samma ändringar, från 17t - 16t..

är sugen på en yoshimura me men som arbetslös är 5900 en del för ett i rostfritt, någon som vet några billiga alternativ i staterna som man kan lite på med frakt o allt? och är det någon skillnad mellan rostfritt o carbon mer än utséendet?

när körandet drar igång hade det vatt gött med ett gäng fz1 från skåne att köra me

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Klart du får hänga med...!!!:yoparty :yoparty
Vad är en normal person....!!:gnissla :gnissla
Kör du lagligt och inte gasar så kanske du kan ligga på 0.75 l/mil
Kör du "normalt/lite över hastigheterna"så ligger du inte under 0.95l/mil
Det är inte glädjesiffror :huvet :huvet :) :)

klart att jag menade att normalpersonen bor inte i ett dammfritt labb i Tokyo, utan kör lagligt till och från, och gazzar likadant :yoparty . Precis som min bil drar inte 0,89 som det står i boken, den ligger mer på 1,2.

/blyfot

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)

det tackar jag inte nej till, annars är det bara jag i mitt umgänge som kör hoj. ingen annan har råd eller har intresse.
trixar ni mkt när nu kör? själv kör jag bara vanligt men hade vatt roligt att kunna dra upp den på slangen :)

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Nej det var det jag menade...!!inte vad det står i boken:gnissla :gnissla
För det stäämer inte med verkligeheten(normalperson:) :) )
Det var därför jag frågade....!!!:D :D :D
Bara så det inte blev missförstånd....!!!:banana :banana

klart att jag menade att normalpersonen bor inte i ett dammfritt labb i Tokyo, utan kör lagligt till och från, och gazzar likadant :yoparty . Precis som min bil drar inte 0,89 som det står i boken, den ligger mer på 1,2.

/blyfot

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

uppkörning först :huvet .. när de jävlarna nu öppnar säsongen. Kristianstad har lagt ut tider, men det är logistikproblem med att ta sig dit, hitta en körskola som lånar ut hoj, yada yada ...

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Du är jättevälkommen att köra med oss.....!!!
Vi leker en del och kör kanske inte helt lungt kanske..!!!:gnissla :gnissla
Bara att hänga på!!!!:banana :banana

det tackar jag inte nej till, annars är det bara jag i mitt umgänge som kör hoj. ingen annan har råd eller har intresse.
trixar ni mkt när nu kör? själv kör jag bara vanligt men hade vatt roligt att kunna dra upp den på slangen :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

jag har ett ticks, ganska ofta när jag kör rycker det i både vänster hand på kopplingen och höger hand .. ibland resulterar det i en wheelie ... :)

skämt åsido .. ja, jag försöker dra upp den på bakhjulet så ofta jag kan, när det är säkert ur säkerhetssynpunkt - bra synfält, inget att köra på, etc. Jag är ingen mästare, men brukar hitta balanspunkten och hålla den någon sekund. Övar hela tiden , och känner att man hela tiden blir snäppet bättre. Vi kan kanske ordna en wheelie weekend någon gång ?

Nej det var det jag menade...!!inte vad det står i boken:gnissla :gnissla
För det stäämer inte med verkligeheten(normalperson:) :) )
Det var därför jag frågade....!!!:D :D :D
Bara så det inte blev missförstånd....!!!:banana :banana

inga missförstånd ;)

Last edited:

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
jag har ett ticks, ganska ofta när jag kör rycker det i både vänster hand på kopplingen och höger hand .. ibland resulterar det i en wheelie ... :)

skämt åsido .. ja, jag försöker dra upp den på bakhjulet så ofta jag kan, när det är säkert ur säkerhetssynpunkt - bra synfält, inget att köra på, etc. Jag är ingen mästare, men brukar hitta balanspunkten och hålla den någon sekund. Övar hela tiden , och känner att man hela tiden blir snäppet bättre. Vi kan kanske ordna en wheelie weekend någon gång ?

jag har aldrig vågat dra upp den, kan inte tekniken riktigt :( men det ser jävligt roligt ut :yoparty

Mellanskåne startar jag alltid ifrån.....!!!
Men jag kör en del med folk får södra skåne så jag brukar köra neråt...:banana :banana
Men ibland kör vi uppåt också....!!
Brukar samlas i mellanskåne oftast...!!!:yoparty :yoparty

jag bor i hässleholm, norra skåne så det funkar ju kanonas :yoparty

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
VA....!!Jag trodde du fixade kortet i höstas....!!!:brinnerup :brinnerup

körde upp och blev kuggad på manöverbanan. Körde först prickfritt, varefter inspektören säger "nja, jag är inte helt övertygad att du körde i 50" (vilket jag gjorde, 50+ till och med) " så du får köra en gång till"

Då blev jag nervös och nuddade en kon med stöveln - konen ramlar .. Detta var på slalombanan .. Han bara kuggade mig direkt "nu har du fått två chanser , blabla" Det känns jävligt tråkigt, med tanke på att hans "känningar" inte stämde .. och jag kan inte göra ett skit åt det. Min körlärare var med, och han bara skakade på huvet, och höll med mig.

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Försök hålla koll i trådaran: allmänt snack/samåkning/mellanskåne alt ystad
Brukar skriva i bägge trådarna när vi skall ut och köra.....!!

jag har aldrig vågat dra upp den, kan inte tekniken riktigt :( men det ser jävligt roligt ut :yoparty

jag bor i hässleholm, norra skåne så det funkar ju kanonas :yoparty

Tråkigt som fan ju.....!!!:huvet :huvet
det kommer att gå bättre nu...!!!:) :)
Så vi får se dig i vår..!!:yoparty

körde upp och blev kuggad på manöverbanan. Körde först prickfritt, varefter inspektören säger "nja, jag är inte helt övertygad att du körde i 50" (vilket jag gjorde, 50+ till och med) " så du får köra en gång till"

Då blev jag nervös och nuddade en kon med stöveln - konen ramlar .. Detta var på slalombanan .. Han bara kuggade mig direkt "nu har du fått två chanser , blabla" Det känns jävligt tråkigt, med tanke på att hans "känningar" inte stämde .. och jag kan inte göra ett skit åt det. Min körlärare var med, och han bara skakade på huvet, och höll med mig.

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

Börja med att hitta en stor parkering eller industriområde. ha foten på bromsen i beredskap. Kör lugnt i ettan och gasa tills framhjulet går upp, och prova detta några gånger. När du känner att du kan få upp den och att du har lite koll på det, så kan du göra detsamma ( MED FOT I BROMSBEREDSKAP) på sätt nr 2:

kör lugnt i 10-20 km/h i ettan, dra in kopplingen varva till 4-5k och släpp upp kopplingen. våga ha den uppe en halv sekund eller mer innan du kontrar med fotbroms eller med mindre gas.

Tråkigt som fan ju.....!!!:huvet :huvet
det kommer att gå bättre nu...!!!:) :)
Så vi får se dig i vår..!!:yoparty

det får det fan göra .. men jag e lite nervös, inspektörerna är allsmäktiga

Last edited:

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Börja med att hitta en stor parkering eller industriområde. ha foten på bromsen i beredskap. Kör lugnt i ettan och gasa tills framhjulet går upp, och prova detta några gånger. När du känner att du kan få upp den och att du har lite koll på det, så kan du göra detsamma ( MED FOT I BROMSBEREDSKAP) på sätt nr 2:

kör lugnt i 10-20 km/h i ettan, dra in kopplingen varva till 4-5k och släpp upp kopplingen. våga ha den uppe en halv sekund eller mer innan du kontrar med fotbroms eller med mindre gas.

när jag körde upp så kände jag mig ganska lugn tills en snubbe fick ur sig att det va sista uppkörningen för året, kuggade man fick man vänta till i april. då kom nervositeten och pulsen ökade så jag hoppade. satte ner foten 2 ggr på låghastighetsbanan men resten klarade jag klockrent. han va snäll så jag fick gå vidare till trafikskörning och klarade det. så jag hade tur att han va på gott humör :yoparty

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Han jag hade var hur bra som helst.....!!!!:banana
Eller så hade jag bara tur som klarade det..!!:gnissla :gnissla
:D :D :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...