Om ni letar efter tips trixx till era fzs och fz hojar vill jag tipsa om en sida som Yamaha FZ1 Owners Association (FZ1OA) har. Mycke läsning (men på engelska).
http://www.yamahafz1oa.com/
http://www.yamahafz1oa.com/
http://www.yamaha-motor.com.au/fz6cup/?section=aboutClass&PHPSESSID=ef06a8be976dce5d9c7439de1c1f441d
Det där verkar jäkligt coolt faktiskt.
Klicka er fram till bilder så får ni se racekittade fz6or... roligt att se vad man kan få till.
Lämnade in min R1-07:a på verkstad idag och fick en Fz6:a som lånehoj. Har bara kört 2 mil med den men baserat på den korta rundan kan jag ändå säga att ni inte bör lägga pengar för att kitta upp en sådan hoj. Det är en bra nybörjar hoj men låt den få vara just bara det. Lägg istället pengarna på att köpa en hoj avsett för race, det är en grym skillnad på allt från chassie och bromsar till motor.
/D.
Givetvis! Jag har inga planer på att hålla på och kitta upp min FZ, ska kliva in på en R6 nästa säsong.
Det jag tyckte var roligt var den där cupen dom hade i Oz...
Uppfattat! R6:an blir klockren! Skall ut och köra en runda med FZ6:an nu igen, vibrerar hela styret i farter över 160 km/h på era Fz6r eller är det bara på det exemplar jag lånat?
D.
Uppfattat! R6:an blir klockren! Skall ut och köra en runda med FZ6:an nu igen, vibrerar hela styret i farter över 160 km/h på era Fz6r eller är det bara på det exemplar jag lånat?
D.
Låter som din lånehoj inte är riktigt kry. Dom 'vanliga felen' är:
Vibrationer i häcken vid 6000 rpm (kittlar rätt rejält), minskar med effektsystem.
Vibrerande kopplingshandtag vid högre varv/farter, lägg ett finger på så blir det tyst.
Mjuk fjädring i framgaffeln (som inte är ställbar )
Svingen kan flexa vid bankörning (enligt en aussie som tävlar i serien där).
Det där är väl sånt som du möjligen skulle kunna märka, utöver det så har
du problemet med tps som yamaha har haft med många modeller.
Lämnade in min R1-07:a på verkstad idag och fick en Fz6:a som lånehoj. Har bara kört 2 mil med den men baserat på den korta rundan kan jag ändå säga att ni inte bör lägga pengar för att kitta upp en sådan hoj. Det är en bra nybörjar hoj men låt den få vara just bara det. Lägg istället pengarna på att köpa en hoj avsett för race, det är en grym skillnad på allt från chassie och bromsar till motor.
/D.
Har provat fz1-s 2 ggr och bägge gångerna
Hallå !
Köde med min Kittade FZ6 på Svinstad 24/8 skit kul och fy fan va bra hojen går nu efter rätt map i Poower Commandern ! Oj oj oj hänger med dom stora hojarna...m.m Är de någon som sitter på en Backspegel "höger" så vore jag glad....min har pajat och en sprllans kostar 990:- på Yamaha :-(
**************************************************************
yckades jag få
kramp i benen. Vet inte om jag spänner mig på något konstigt
sätt. Hojen går bra och är 'mjukare' att köra än fz6:an, man kan
ligga och puttra på höga växlar och ändå har umpf när det är dax
att köra om eller dyligt.
En sak som jag har hört om den kåpförsedda fz1:an är att det finns
en gummilist som saknas (kanske tillrättat på dom nya) som gör att
kåpan skallrar. Lätt att fixa själv om det skulle uppstå. Sittställningen
är upprätt och jämfört med fz6 så sitter man mer 'uppepå' cykeln.
Tycker helt klart den är värd att prova, är själv fortfarande i valet och
kvalet eftersom försäkringen blir så mycket dyrare.
Låter klart intressant med en gemensam åktur någongång.
Dubbla lysen:
Om du tittar på det vänstra lyset från tanken räknat så går det endast
in 2 kablar till den lampkontakten. Lampan är redan av rätt sort så den
behöver du inte byta. Det jag gjorde var att jag köpte en helt ny kontakt
på Biltema (*host*), lödde på de 2 gamla orginalkablarna till sin gamla plats.
Nästa steg är då den nya kabeln. Om man försiktigt går in i kabelstammen
precis där den kommer ut från tanken (på vänster sida) så kan man hitta
en grön kabel med gula fält/streck på. Denna kabel kapar man för den
terminerar nämligen under tanken i en kontakt som inte är bestyckad.
Den grön/gula tråd som kommer uppefrån handtaget skarvar man vidare ner
till sin nya fina lampkontakt och Tadaaaa du har dubbla lysen.
Bakgrund: Om reglerna hade varit annorlunda och dubbla lampor var godkända
överallt så hade kontakten under tanken varit bestyckad i båda ändarna och
kabeln hade blivit dragen vidare upp till den vänsta lampan.
Observera att du fortfarande bara har helljus på vänster insats som tidigare.
Ska man fixa till dubbla helljus så måste man byta lampan och modda
själva infästningen på den högra sidan.
Tydligen så har reglerna ändrats fram och tillbaka i Sverige så numera är
det godkänt igen....
Dämpare: då när jag tittade runt så tror jag gpr var bland dom billigaste,
fastnade dock själv tillslut för Remus kolfiber samt Arrows katalysator rör
eftersom det var Remus och Arrow som vågade visa upp grafer på att dom
faktiskt gav effekt. Vet att Devil piporna också ska vara trevliga men dom
hade inga siffror att presentera då när jag var i kontakt med sunbike (tror
jag det va).
Finns ett lättare sätt att se skillnad på dom.
S2 har nya instrumenteringen med analog varvräknare, annan sadel
samt en annan sving.
Detta gör tyvärr att min gamla hoj ser ut som en strypt men har
98hk motorn....
Hmm då parkerade jag nog brevid dig i våras när det var provkörning.
På tal om kåpglas så satte jag på ett puig dubble bouble (st?) och blev
toknöjd.
Tjenixen allihopa!
Då får man börja hänga i denna tråden nu när man gått o köpt sig en ny FZ6-N . Lätt den roligaste hojen jag ägt än så länge.
Har du artikelnnr: på kontakten på Biltema???. Kollade i katalogen men hittade den inte.!!!!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |