Yamaha FZ-tråden

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Vesta tog samma pris för min fz6n som min nuvarande fz1 3267:- hel/hel
anser att det är grymt billigt, men som sagt var jag bor nästan i skogen :banana Glad är jag för det

Har läst igenom mina försäkringsbrev hos Vesta,står inget där om bankörning...
 
Last edited:

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Oj, ja det var dyrt. Nu har jag tjejförsäkring men det är samma pris som 30+ Tog kortet i år så jag tror det blir ännu billigare nästa år:)


jo, som tur är sänks det efter varje år, första året betalade jag strax under 15000:-. Ibland önskar man att man va en gamal gubbe :D
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Bytte till ett baklyse med integrerade blinkers idag. Riktigt nöjd med resultatet. Men hojen blir olagligare och olagligare ju mer tid ja lägger på den:tungan
 

Bifogat

  • DSC00575oooo.jpg
    DSC00575oooo.jpg
    261.9 KB · Visningar: 154
  • DSC00576oooo.jpg
    DSC00576oooo.jpg
    260.1 KB · Visningar: 132

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Provade en Ducati Monster 696 idag. Skulle inte vilja byta min FZ:a mot en sån dock. Den var superlätt, men ganska effektsvag. Det kändes som att den saknade "umf". Skulle kunna tänka mig en sån som posörhoj i stan. kanske som andrahoj eller nåt.
 

jeoe76

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Olofström
Hoj
2010 Harley Davidsson nightrod special
Ja det ser lite lättare och cleanare ut. Har du fatbarstyre på din? Hur blir känslan-körställningen med det? Var har du köpt styrfästerna? Är lite sugen på att byta till det. Ser snyggt ut med det tycker ja:tummenupp

Både styret och risers kommer från Rizoma. Styret är ca 5cm bredare än original och jag gillar det bättre, annars så är styret vinklat ungefär likadant som på original.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Ska fläcka av bakhjulet strax för ett däckbyte, sitter det en liten lås-ring inne i den stora muttern eller hur ser det ut? FZ1-S 06a.

tips?
 

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Första service 100mila

Hej!
Skall lämna in min Fz1 på 100 mila service i dagarna,har ni nåt ställe som ni är nöjda med eller vill varna för?(Sthlm).
Ringde ett ställe dom skulle ha 1750:-men va fullbokade,har bokat på ett annat och dom tar 2000:-.
Verkar det vara rimliga priser?:va
 

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Visby
Hoj
Yamaha FZ1-06
Hejsan

Hur mycket kan man dreva upp fram på En Fz1 med 17 kugg som standard.Ska på en långtur till Italien så man vill ha lite lägre varv på moroten,eller ska man dreva ner bak?
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Börjar bli dax för service på min FZ6 2004 2000mila servicen vad har ni andra fått betala?

Vad rekomenderar ni för däck mitt bakdäck sjunger på sista versen nu och behöver byta i samband med service..
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Börjar bli dax för service på min FZ6 2004 2000mila servicen vad har ni andra fått betala?

Vad rekomenderar ni för däck mitt bakdäck sjunger på sista versen nu och behöver byta i samband med service..

De däck jag var mest nöjd med av de jag provade på fz6:an var Metzeler Roadtech Z6. Servicen minns jag inte vad den kostade, har heller inte kvar kvittot.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag kör Dunlop Sportmax RoadSmart nu, skitbra däck tycker jag även i regn perfekt grepp. Dual compound.
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Fick pris på 3800 för 2000 mila servicen på yamaha center + frågade om däck också 2600kr för dunlop diablo blablabla han sa de bruka köra de på FZ6or.. Sen 400 för att monteringen..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top