Yamaha FZ-tråden

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Vad han sa kommer inte ihåg exakt men var byte av olja, tändstift, genomgång av hojen. Kan vart nåt ja missa men tyckte det lät mycket oxå. Hoppas någon annan kan fylla på vad mer som görs vid 2000 servicen. Med dessa priser känns det nästan som man borde göra servicen själv, priset på hela hojen har ju dumpats 10k sen förra året känns ju sådär.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vad han sa kommer inte ihåg exakt men var byte av olja, tändstift, genomgång av hojen. Kan vart nåt ja missa men tyckte det lät mycket oxå. Hoppas någon annan kan fylla på vad mer som görs vid 2000 servicen. Med dessa priser känns det nästan som man borde göra servicen själv, priset på hela hojen har ju dumpats 10k sen förra året känns ju sådär.

Finns ingen anledning att lämna in och serva för dyra pengar, OM man inte har garanti..ventiljustering är väl smidigt att lämna bort, men sedan, oljebyten, bromsbelägg/bromsvätska, mm fixar man lätt själv. Dokumentera vad som görs, sen om de vill pruta på hojen lite för den inte har "service"bok så kommer det ändå löna sig om man har den länge o servar själv:tummenupp

Däck kör jag med Pilot power bak, det biter bra i asfalten, kommer ersätta orginal framdäck med lika dant.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Öhlinsdämpare

Min kompis har en splitter ny Öhlinare till salu. Köpt till en FZ6N 2008. Passar kanske fler modeller. Ingen som behöver en superdämpare?
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Troligtvis kommer jag utföra 2000mila servicen själv är en "mellanservice" enligt en mc verkstad ja pratade med. Tändstift, luftfilter, oljor + allmän genomgång av cykeln. Med hjälp av farsan som är bilmek borde det inte va några problem. Är ej ventiljustering på 2000mil servicen.

5 års garantin har ju redan upphört nu iom det är en 04a så känns som kvitton på allt material väger upp för en stämpel i boken?? Tycker ni jag gör bort mig som snålar på en dyr service och fixar allt själv? Skulle ni tveka om att köpa en hoj där service efter garantiåren ej är gjord av en verkstad?

Är ju lite klyven vilket som är mest rätt första hojen + första service jag gör :)
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
moddningstankar

Något som hört eller sett om ett projekt med fz6s (08:a) där man byggt om till fz6n? Typ ta väck frampartiet och montera andra lyktor? Tror ni det är ett omfattande arbete?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Tjena,

Spottade en svart FZ6N i Ljusdal igår.
Slipon eller helsystem, satans vad gött den lät!
Gjorde sällskap med en Fz1n (tror jag det var)


Någon här?

(Detta gjorde mig toksugen på en FZ6n, för jääklar vilken läcker hoj!)
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Troligtvis kommer jag utföra 2000mila servicen själv är en "mellanservice" enligt en mc verkstad ja pratade med. Tändstift, luftfilter, oljor + allmän genomgång av cykeln. Med hjälp av farsan som är bilmek borde det inte va några problem. Är ej ventiljustering på 2000mil servicen.

5 års garantin har ju redan upphört nu iom det är en 04a så känns som kvitton på allt material väger upp för en stämpel i boken?? Tycker ni jag gör bort mig som snålar på en dyr service och fixar allt själv? Skulle ni tveka om att köpa en hoj där service efter garantiåren ej är gjord av en verkstad?

Är ju lite klyven vilket som är mest rätt första hojen + första service jag gör :)


Nu när garantin gått ut så hade jag då gjort servicen själv. ventiljustering är väl efter 4000 eller 4200 mil.
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
lite siffror

hej precis hämtat bågen hos mp-racing hyfsade siffror , det blev 150,7 hk på slangen med leoslip ,powercommander v ,airbox mod och knfilter .

Med bara sliponet gav den 139 på svålen så jag är jävligt nöjd !!

mvh P
 

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
hej precis hämtat bågen hos mp-racing hyfsade siffror , det blev 150,7 hk på slangen med leoslip ,powercommander v ,airbox mod och knfilter .

Med bara sliponet gav den 139 på svålen så jag är jävligt nöjd !!

mvh P

Känns det som en stor skillnad när du kör med de moddar du har jämfört med original? Var i alla fall riktigt trevliga siffror!! :yoparty
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Känns det som en stor skillnad när du kör med de moddar du har jämfört med original? Var i alla fall riktigt trevliga siffror!! :yoparty

Jodå den drar mycket bättre framförallt mellan 5-8 tusen varv tyckte det var väl investerade pengar dvs 13 papp gav 20 hästar mvh p

ps sliponet gick på 5 papp ,powercommander luftfilter mappning, luftburksmod gick på 8 papp .
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Har inte testat på min men enligt diverse tidningar och uppgifter på nätet brukar den ge runt 135 på slangen .

mvh p

Wow, snygga siffror...:yoparty

Jag skall bänka min nästa vecka och det vore kul att jämföra mappar. Själv har jag Yoshi slip-on, PCIII, airbox mod, K&N filter och 16t framdrev.

Du har möjligtvis inte din mapp på datorn?? Nu har jag PCIII men man kan "PCIII-konvertera" den.
Jag kommer nog utgå från en mapp som tog från forumet i USA.

//cage
 
Last edited:

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Wow, snygga siffror...:yoparty

Jag skall bänka min nästa vecka och det vore kul att jämföra mappar. Själv har jag Yoshi slip-on, PCIII, airbox mod, K&N filter och 16t framdrev.

Du har möjligtvis inte din mapp på datorn?? Nu har jag PCIII men man kan "PCIII-konvertera" den.
Jag kommer nog utgå från en mapp som tog från forumet i USA.

//cage
sorry ingen mapp på datorn dock ska bågen in på finjustering då den uppför sig lite skumt på låga gaspådrag har både testat med och utan lamba inkopplad men det där får proffsen fixa med

mvh p
 

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Var hittar man PC till en FZ1 -06 till en bra peng? När man väl gör det är det väl lika bra att fixa luftboxen precis som ni gjort också. Var hittar man detta till en billig peng måntro? :) Jag tror fan det är värmen som gör att man är ännu dummare än normalt...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top