Yamaha FZ-tråden

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Motstånd?

Ni som bytt till Diod-Miniblinkers,vad har ni för lösnig vad gäller motstånden? Jag har fått ett litet fenomen att mina blinkar normal hastighet när jag kör långsamt,men dom blinkar snabbt när jag kör snabbt..Dioderna är 1W x 4 + skyltbelysningen som är 5W..Någon som vet bättre???,Dom motstånden som sitter bak är lite mindre än dom fram...
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Ni som bytt till Diod-Miniblinkers,vad har ni för lösnig vad gäller motstånden? Jag har fått ett litet fenomen att mina blinkar normal hastighet när jag kör långsamt,men dom blinkar snabbt när jag kör snabbt..Dioderna är 1W x 4 + skyltbelysningen som är 5W..Någon som vet bättre???,Dom motstånden som sitter bak är lite mindre än dom fram...

När jag byte till miniblinkers bytte ja bara ut relät. Kostar under 100lappen på min yamaha-handlare. Jävligt smidigt o bara dra ut en kontakt sen i me den i det nya relät. Gäller för både fram och bak. Sitter under passagerarsadeln till höger har ja för mig. Känns som att många krånglar till det med att byta motstånd o grejer:va men kanske e ja som inte begriper:tungan
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Hejsan, råkade välta min hoj igår så plasten "under" sadeln och som går upp till passasagerar handtagen på en FZ6-N. Så undrar om någon av er har den vänstra liggandes till övers. Färg svart.
 

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Visby
Hoj
Yamaha FZ1-06
Ni som kör FZ1, bor i trafikzon 1&2 och är 30+, vad har ni för försäkring på er hoj? Bilsport-mc har en hutlös 14k hel/hel men det kan jag ha en riktig sporthoj för.

Tja.

Kollade vid Bilsport-mc o jag skulle betala 6580:-hel/helår för den blivande Fz1
men då är jag 35+ o bor i Visby Gotland,:):tummenupp
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Tja.

Kollade vid Bilsport-mc o jag skulle betala 6580:-hel/helår för den blivande Fz1
men då är jag 35+ o bor i Visby Gotland,:):tummenupp

6580:- hel/helår.. De var inte illa jag betalar 7200:- för halvförsäkring helår, på Bilsport-mc försäkring. Lite orättvist:mad:
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Ni som kör FZ1, bor i trafikzon 1&2 och är 30+, vad har ni för försäkring på er hoj? Bilsport-mc har en hutlös 14k hel/hel men det kan jag ha en riktig sporthoj för.

39 år, bor i Sandviken, 6474:- hel/hel. Men när passerar 40 nästa år sjunker premien med 1500:-.:banana
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag monterade Speedo Healern och kalibrerade mot 2st GPS. Satte oxå dit toppfartsknappen..

Självklart på bana !!:tungan Behöver längre raksträcka för att få ut de sista km/h.
 

Bifogat

  • FB4.jpg
    FB4.jpg
    225.2 KB · Visningar: 77

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Lite konstigt att jag kan få billigare försäkring på en Daytona 675 än en FZ1:a. Ska åka och prova en sån, undrar varför alla lovordar den så mycket
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Betalar 3200:- helår helförsäkring på min fz1:a året runt går ej ställa av, 40+ via Vesta försäkringar. Billigt billigt
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
OMG riktigt billigt .. nästan så man önskar att man var 40+. eller så kan man se det såhär: det e inte så jävla illa att va 40 .. man kan ha dyrare leksaker
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Lite konstigt att jag kan få billigare försäkring på en Daytona 675 än en FZ1:a. Ska åka och prova en sån, undrar varför alla lovordar den så mycket

Jag skulle få betala 7200 hel/hel hos bilsport o mc om jag byter till en FZ1:a o det tycker jag ändå är ett nice pris:) Jag tror det blir en FZ1:a till nästa år:yoparty
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Jag skulle få betala 7200 hel/hel hos bilsport o mc om jag byter till en FZ1:a o det tycker jag ändå är ett nice pris:) Jag tror det blir en FZ1:a till nästa år:yoparty


tänk om man bara hade behövt betala så lite, har dom tjejförsäkring på bilsport & MC eller du har 30+?
Själv är man för ung och måste ha en bas som ligger på 13500 hel/hel. men lätt värt varenda krona då FZ1 är den fetaste hojen :yoparty
2 år kvar bara sen blir det 24+ och runt 7000-8000 bara
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
tänk om man bara hade behövt betala så lite, har dom tjejförsäkring på bilsport & MC eller du har 30+?
Själv är man för ung och måste ha en bas som ligger på 13500 hel/hel. men lätt värt varenda krona då FZ1 är den fetaste hojen :yoparty
2 år kvar bara sen blir det 24+ och runt 7000-8000 bara

Oj, ja det var dyrt. Nu har jag tjejförsäkring men det är samma pris som 30+ Tog kortet i år så jag tror det blir ännu billigare nästa år:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag skulle få betala 7200 hel/hel hos bilsport o mc om jag byter till en FZ1:a o det tycker jag ändå är ett nice pris:) Jag tror det blir en FZ1:a till nästa år:yoparty

jepp, jag har bilsport-mc nu, men jag bor också mitt i malmö :/
nu pejjar jag 7500 hel/hel för min 600, och jag är ändå 34 bast.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top