Yamaha FZ-tråden

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Då har det varit lite helgklåp igen:) nya backspeglar som funkar helt ok. Sen ett nytt ljuddämparfäste så ja får lite mer vinkel på röret. Ska bara lackas me:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00564qqq.jpg
    DSC00564qqq.jpg
    165.6 KB · Visningar: 168
  • DSC00565qqq.jpg
    DSC00565qqq.jpg
    243 KB · Visningar: 164

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Bara en undran.. Varför PCV? Jag funderade på den men har inga inga planer på att köpa Auto Tune eller Ignition Module, så då blev det mkt billigare med PCIII....

Behöver du de extra funktioner som du kan komplettera PCV med???
Nej jag vill ha pc3 usb, ska därför lämna åter pc5 i morgon, och be dom beställa pc3 som jag la in en order från början på. Är det någon prisskillnad ?
 

uven

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Falköping
Hoj
08 Yamaha FZ6-S
Måste bara säga att jag e rätt nöjd över att sänka min försäkring med 2800kr på helåret.
De blir en jävla massa extra öl att dricka i sommar.
Ibland lönar det sig att ringa och kolla lite...
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Undrar om 2500 är rimligt på 1000 mila servicen ?
Fick det prisförslaget på min fz6 men det är ju bara kontroll bultar o oljebyte o så.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Undrar om 2500 är rimligt på 1000 mila servicen ?
Fick det prisförslaget på min fz6 men det är ju bara kontroll bultar o oljebyte o så.

fick pris på 2600 eller 2700 för samma service med kommentaren "ja vi e ju auktoriserad yamaha verkstad, så det kostar 2600" undrar vad fan han menade med det. Typ att det kostar minst 2600 om man e auktoriserad, eller att det är Yamaha som tar betalt av de för varje service ? man kanske ska ringa runt till firmor i mindre städer, och se vad det kostar
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Ja då har dom väl fått ett pris från yamma vad det ska kosta inkl en 1000 lapp då eller 1500 för stämpeln.

När jag tänker efter så var det nog så på en bilverkstad jag jobba på ett kort tag att dom fick priserna från ford direkt vad allt skulle kosta.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
mm, och utan service stämpel gäller inte din 5-års motorgaranti. så e det på BMW. har de inte sparkat på däcken, och knackat på plåten för att konstatera att den är OK, så gäller inte rostskyddsgarantin heller.
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Köpte en fz1n med yoshimura kolfiber igår, någon som har det och även pc3 och ett sportfilter, är sugen att köpa till det, vill veta ifall det blir stor skillnad, Har även kvar min fz6n s2 -08 som är till salu 225 mil i dagsläget, sänkt pris till 61000:- :)


Har bara ett yoshimura, har du satt in pc3 och sportfilter nu? blev de stor skillnad?
 

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Depåstöd bak FZ1 med ABS

Hej!
Någon med en FZ1-N ABS som har fått det att funka med ett depåstöd bak med Bobbiner?.
Har just köpt en med märket Bikelift och upptäckte nu att under hjulaxeln så sitter det någon svart plastkåpa som jag förmodar är ABS:en så när jag skall passa in klykorna till Bobbinerna så tar den i,det kanske är 0.5mm tillgodo.
Petig som jag är så vill jag inte repa den kåpan varje gång jag skall lyfta upp hojen.
Det funkar väl om jag byter till klackar som lyfter under svingen istället men nu sitter Bobbinerna på plats och vill gärna använda dom!

FZ1 utan ABS har ej denna kåpa.

Tacksam för hjälp!
 

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Hej!
Någon med en FZ1-N ABS som har fått det att funka med ett depåstöd bak med Bobbiner?.
Har just köpt en med märket Bikelift och upptäckte nu att under hjulaxeln så sitter det någon svart plastkåpa som jag förmodar är ABS:en så när jag skall passa in klykorna till Bobbinerna så tar den i,det kanske är 0.5mm tillgodo.
Petig som jag är så vill jag inte repa den kåpan varje gång jag skall lyfta upp hojen.
Det funkar väl om jag byter till klackar som lyfter under svingen istället men nu sitter Bobbinerna på plats och vill gärna använda dom!

FZ1 utan ABS har ej denna kåpa.

Tacksam för hjälp!

Vad hände,tråden dog efter mitt inlägg!
Märkligt att det verkar bara vara jag som har en FZ1-N ABS och som vill använda depåstöd.
Om det är någon som kommer att köpa en i framtiden så kan jag svara vad jag kommit fram till.
Va inne hos Mc-Varuhuset och fick förslaget att köpa distanser och en längre skruv för att få ut Bobbinerna en bit,så det är vad jag gjort.
Dom hade ingen annan lösning.
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
pakethållare

Hej. Bara för att gå emot strömmen lite (alla verkar ju bara vilja prata om hur dom trimmar och moddar sina FZ) så tänkte jag nämna att jag idag monterat pakethållare på min. Har inte provat om det känns annorlunda att köra med topbox men det går säkert bra. Skönt att kunna få med sig lite braatthagrejor när man ska ut och åka och speciellt inför resan till Gotland blir det bra. Är det någon som vet om det finns magnetiska tankväskor som är speciellt för en FZ?
Tack från en som kör lugnt (ganska iaf) men njuter ändå. :D

Var köpte du din pakethållare?.Jag har Bagster Tankväska utan magnet,men med ett special sytt tankskydd med fästen för väskan som även funkar som ryggsäck,Min väska heter Medea,men det finns andra modeller också.S-Racing har grejerna..
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Krachpuckar

Skulle vilja ha tips om vilka firmor som har 2 fingers broms/kopplingsgrepp till fz1 -06 helst svarta och även kraschpuckar. Gärna någon firma som har hemma på lager till vettiga priser, köpte pc3 idag den va inte gratis :)

Jag har puckar till FZ-1 om du är intresserad.
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Vilka puckar har du till salu, har du bilder eller någon länk, pm mig om pris och modell färg. Mvh Stefan
 

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
Var köpte du din pakethållare?.Jag har Bagster Tankväska utan magnet,men med ett special sytt tankskydd med fästen för väskan som även funkar som ryggsäck,Min väska heter Medea,men det finns andra modeller också.S-Racing har grejerna..

Hej. Pakethållaren köptes från Duells i samma veva som jag köpte cykeln, det är Givi (visst är det så dom heter?) monolock system.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top