Yamaha FZ-tråden

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Ingen som ska sälja sin fz6-N / s2 04-08? :gnissla Helst helsvart, gärna i sthlms trakten :)

Har haft min ute på Blocket i 6 mån började på 65000:- gick ner till 52000:- och fick 1 samtal.FZ6-N S2-07 (60mil).Slutade med att jag fick ge bort den till handlaren när jag bytte in den mot en FZ1.
Du skulle ha sagt till lite tidigare så hade du nästan fått den gratis!!
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Har haft min ute på Blocket i 6 mån började på 65000:- gick ner till 52000:- och fick 1 samtal.FZ6-N S2-07 (60mil).Slutade med att jag fick ge bort den till handlaren när jag bytte in den mot en FZ1.
Du skulle ha sagt till lite tidigare så hade du nästan fått den gratis!!

Begärde 53' för min och där var 4-5st som hörde av sig första veckan. :va Efter en och en halv vecka var den såld för 50' utan några problem.
Samma årsm och 100-200mil inkl lås, kapell och depåstöd.
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Sålde min -08 idag, fick 61000:- med leovince titan med 228 mil, killen fick en ny hoj till bra pris :) Åker en fz1:a nu riktigt nöjd :tungan

Alltså en fz6n s2
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
köpte min förra hösten, då var det en 07:a och jag fick den för 60, med LeoVince titan. ungefär lika bra klipp som din köpare ohman, eller så är de bara så mycket värda som marknaden tycker.
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
så jävla kass e den inte att man ger bort den. tvärtom skulle jag vilja påstå

Jag har haft min till salu sen slutet av april och jag har haft två som har hört av sig och jag vet inte vad man ska göra för att få den såld snart:va
Och högt pris har jag inte det är ju bara lyligt att sänka den mer :brinnerup
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Jag har haft min till salu sen slutet av april och jag har haft två som har hört av sig och jag vet inte vad man ska göra för att få den såld snart:va
Och högt pris har jag inte det är ju bara lyligt att sänka den mer :brinnerup

Har min ute me men har bestämt mig för att behålla den. Den e jävligt rolig fortfarande upptäckte ja i tisdags.

Har en fråga till dig. Såg i ditt garage att du hade ett cross styre på. Hur blir känslan me de? Vad ska man ha för fästen i kronan? Finns väl lite olika va:va
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Nu e de moddning på gång igen:) vill ha upp ljuddämparen i lite mer vinkel. Alltså hela burken mer snett uppåt eller vad man ska säga. Blir till o bygga nytt ljuddämparfäste så får man bort dom fula passargerarpinnarna me. O sen bygga ett par egna backspeglar:) Får se hur de blir:D
 

Bifogat

  • DSC00557pppppp.jpg
    DSC00557pppppp.jpg
    234.9 KB · Visningar: 77
  • DSC00558ppppp.jpg
    DSC00558ppppp.jpg
    235.3 KB · Visningar: 71

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Har min ute me men har bestämt mig för att behålla den. Den e jävligt rolig fortfarande upptäckte ja i tisdags.

Har en fråga till dig. Såg i ditt garage att du hade ett cross styre på. Hur blir känslan me de? Vad ska man ha för fästen i kronan? Finns väl lite olika va:va

Ja det är en riktigt rollig hoj men jag måste tyvärr lägga ner hoj körningen för min hand klarar inte denna typ av hoj iheller:huvet så jag har inget val!
Det finns 22mm cross styra och det var de jag satt på när jag köpte min men jag tyckte inte alls om det, men köper du ett fat bare får du köpa andra racers (Stavning ?) men dom passar i hållen i kronan!
 

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
så jävla kass e den inte att man ger bort den. tvärtom skulle jag vilja påstå

Vem har sagt att den är kass,det är en kanon hoj,därför var det så konstigt att den inte gick att sälja.
Men va tvungen till slut att byta in den billigt för att få FZ1:an till bra pris innan dom tog slut.
Så det jag förlorade på den gamla vann jag på den nya(nästan)!
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Skulle vilja ha tips om vilka firmor som har 2 fingers broms/kopplingsgrepp till fz1 -06 helst svarta och även kraschpuckar. Gärna någon firma som har hemma på lager till vettiga priser, köpte pc3 idag den va inte gratis :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
vettiga priser hittar du inte i sverige. kolla på ebay om det e priset som styr. annars kolla på alienmoto
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
När du beställde handtagen vilken hojmodell valde du? O e de både broms o kopplingsgrepp som ingår i priset? Tacksam för svar:)

Jag mailade dom, gick inte hitta min modell för handtagen, Priset är för paret, kan någon här på forumet säga hur dom är Pazzo racing korta broms/koppling
ris eller ros :tummenupp
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Jag mailade dom, gick inte hitta min modell för handtagen, Priset är för paret, kan någon här på forumet säga hur dom är Pazzo racing korta broms/koppling
ris eller ros :tummenupp

Ok tack för svaret:) Men har inte vi samma reglage som R1 -05 o nyare egentligen? Så de borde ju passa om man beställer till den modellen tycker man ju. Eller har ja helt fel:va
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
hej jag undrar om någon kan svara om det är jätteviktigt att framdrevet har

sådana gummidistanser som sitter orginal (ska dreva ner) köpte ett drev

med mindre kugg och på det satt inga gummipluppar ?

mvh p
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Vet någon om power commander 5 passar till fz1-06. Beställde på Yamahacenter hemma och fick den modellen fast jag beställt pc3 usb. Någon som vet om den passar får gärna skriva omg tack. Annars måste jag byta i morgon, och åter vänta 1 vecka :gnissla
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Vet någon om power commander 5 passar till fz1-06. Beställde på Yamahacenter hemma och fick den modellen fast jag beställt pc3 usb. Någon som vet om den passar får gärna skriva omg tack. Annars måste jag byta i morgon, och åter vänta 1 vecka :gnissla

Bara en undran.. Varför PCV? Jag funderade på den men har inga inga planer på att köpa Auto Tune eller Ignition Module, så då blev det mkt billigare med PCIII....

Behöver du de extra funktioner som du kan komplettera PCV med???
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top