Yamaha FZ-tråden

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Fick mitt efterlängtade yoshimura burk idag. Kasta på den på cykeln men satte i insatsen som följde med vart väldigt skönt ljud. Är dock lite nyfiken hur den låter utan insatsen, Någon som har ett yoshi utan insatsen insatt? kasnke blir underbart ljud om man tar ut den?
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Fick mitt efterlängtade yoshimura burk idag. Kasta på den på cykeln men satte i insatsen som följde med vart väldigt skönt ljud. Är dock lite nyfiken hur den låter utan insatsen, Någon som har ett yoshi utan insatsen insatt? kasnke blir underbart ljud om man tar ut den?

På Devil e det som dag o natt, om man kör med eller utan DB-killers... så plocka ut dem du o ut o brumma:)
 

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha Fz1-N
va fan säger du, blåst omkull?? parkerat på öresundsbron eller vad?? inte underlaget under stödet som gett vika??:confused:

Fan va surt, nått som gick paj??

Nä då den står här på gården som jag bor. Hade lagt täcke på han i går för det skulle bli dåligt väder i dag. Men vinden måste ha tagit tag i det eller något. Så man ska FAN inte ha det på när det blåser..:mad:
Tror den klara sig rätt så bra såg det nu på kvällen när jag kom från jobbet. Så va ju rätt mörkt där ute.
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Nä då den står här på gården som jag bor. Hade lagt täcke på han i går för det skulle bli dåligt väder i dag. Men vinden måste ha tagit tag i det eller något. Så man ska FAN inte ha det på när det blåser..:mad:
Tror den klara sig rätt så bra såg det nu på kvällen när jag kom från jobbet. Så va ju rätt mörkt där ute.

Har du den parkerad ute?!?!:va
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
På Devil e det som dag o natt, om man kör med eller utan DB-killers... så plocka ut dem du o ut o brumma:)



Då tar jag nog ut insatsen de första jag gör imorrn... man vill ju inte ha en stereo man inte kan vrida upp volymen på;)
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Någon som vill byta sin fz1n -07-08 till en fz6ns2-08 218 mil, Jag lägger mellanskillnad såklart :) Har min på annons här och på blocket
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Nån som har nått bra tips till en "magkåpa" till min hoj??
Fz6-n 06:a....
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag vill också ha en magkåpa!

Hur får man tag på ett Akrapovics slip-on system i Sverige?

Jag har kollat runt och jag är intresserad av Yamaha´s orginalkåpa. Dyr men snygg...
Annars har jag en PowerBronze magkåpa du kan få köpa billigt! :tummenupp

//cage
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Tog idag premiärturen efter PCIII,luftburksmod och K&N filter. Jag laddade på en map från nätet och det funkade bra. Blev ca 20 mil med frun bakpå och iof ingen bombarrepa men ändå bra tempo. Åter vid macken kollade jag förbrukningen : 0,57l/mil.
Så lågt har jag nog aldrig varit. Varför?? Tja ska man tippa PCIII + map :confused:

MEN undertecknad måste fått hjärnsläpp när han programmerade Speedo Healern.. Vid mätning med GPS visade mätaren 11% för mkt. Jag justerar och åker iväg idag. F-n va alla kör sakta tänkte jag och fick kolla med GPS igen. Då har jag justerat åt fel håll och nu visar mätaren 24% fel. :huvet:huvet

Gör om, gör rätt..

Skall prova en annan map till nästa sväng. Återkommer med feedback.

Blev en tvätt oxå!
 

Bifogat

  • DSC02962 - Kopia.jpg
    DSC02962 - Kopia.jpg
    189.9 KB · Visningar: 101

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag har börjat lägga märke till att tomgången är lite ojämn, den går upp och ner ca 2ggr/sekund, i stället för att vara "still" på 500rpm. är det något som är konstigt och borde åtgärdas, eller ska man skita i det ? Hojen går friskt för övrigt.

Cage hur mycket hjälper den där halvkåpan ? E själv sugen på en FZ1-S eller något med mer kåpa
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Cage hur mycket hjälper den där halvkåpan ? E själv sugen på en FZ1-S eller något med mer kåpa

Visst känner man att fartvinden styrs undan men... Nu har jag inte provat så många andra hojar med kåpa så mitt underlag e begränsat!

Som vanligt, provkör.....
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Jag tycker att kåpan gör en hel del när jag åker 200+, den är go att krypa ihop bakom för man kan faktikst lägga sig lite på tanken.

Jag har kollat runt och jag är intresserad av Yamaha´s orginalkåpa. Dyr men snygg...
Annars har jag en PowerBronze magkåpa du kan få köpa billigt! :tummenupp

//cage

Hur får man tag på originalet då och hur fäster man den?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top