Yamaha FZ-tråden

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Yamaha Fz1-N
Står i kvalet att byta ut min fz6ns2-08 på 220 mil mot en -08 fz1 n
Vill ha lite mer pulver i motor. Någon som är intresserad av en snabb affär på en fz6-08 med Leovince titan rensad bakdel miniblinkers. iNTE EN SKRÅMA PÅ HOJEN. ENDAST 220 MIL:)

Klart du ska byta ut den. fz1 är mycket roligare :) köpte en sån nu i vår. :yoparty

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Står i kvalet att byta ut min fz6ns2-08 på 220 mil mot en -08 fz1 n
Vill ha lite mer pulver i motor. Någon som är intresserad av en snabb affär på en fz6-08 med Leovince titan rensad bakdel miniblinkers. iNTE EN SKRÅMA PÅ HOJEN. ENDAST 220 MIL:)

Du kan köpa min, men det är en -06!?

Wolford

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
FZ1N -08
Slänger in lite bilder som rätt nybliven FZ-1 Nudeägare :)
Bara bytt skylthållare och blinkersglas , tycker originalblinkarna passar rätt bra faktiskt.

IMG_0868.jpg

IMG_0872.jpg

IMG_0873.jpg

IMG_0874.jpg

På önskelistan till tomten står magkåpa , slipon , pcIII och k&n filter :tomten

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Ser gött ut "wolford":tummenupp

Var fick du tag på vita blinkglas till originalblinken?? Jag vill ha till mina fram:D

uven

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
08 Yamaha FZ6-S
Tjena,

Nu har man monterat dit Led blinkers och ny nummerskyllts hållare :)
Köpte ett Mad Doctors kitt från Ruck´n Run Racing.
Blev supernöjd med resultatet :yoparty

MVH
Johan

Snyggt må jag säga.
Hur gjorde du med LED ljusen. Har köpt en Ermax "minitail" med inbyggda ledlampor på reg hållaren.
Men fick med en "låda" på 7x4x4 cm ungefär. Där man ska koppla in kablarna.
Men vart ska jag kapa dessa kablar. Någon som vet?
Står på franska men e rätt kass på franska så har inte så möe övers till den instruktionen.

JohanFZ6n

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Yamaha FZ6n -2005
Snyggt må jag säga.
Hur gjorde du med LED ljusen. Har köpt en Ermax "minitail" med inbyggda ledlampor på reg hållaren.
Men fick med en "låda" på 7x4x4 cm ungefär. Där man ska koppla in kablarna.
Men vart ska jag kapa dessa kablar. Någon som vet?
Står på franska men e rätt kass på franska så har inte så möe övers till den instruktionen.

Tackar!

Det är säkert en last som ska kompensera upp belastningen till blinkers relät då dioder inte belastar relät som en vanlig lampa gör.
Du ska alltså koppla den paraellt med led blinkerserna, se bild

MVH
Johan

Bifogat

• Led.jpg
    Led.jpg
    40.5 KB · Visningar: 92

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Är på jobbet nu, så har inga goa bilder på denna datorn, men jag lägger upp den bild jag har:)
Blev tokig av alla kablar, ballast o skit som skulle få plats bakom lampan, men en polare(goffen) kom förbi garaget o gav mig en hjälpande hand o efter ca 1 timmes svordommar, könsord o div besvärjelse så va allt på plats:banana

Vet ej vad besiktningsgubbarna säger, men jag ska dit först 2011, så det är ett senare bekymmer:D

du, hur kommer man åt lampan ? måste man skruva ut de 4 insex skruvarna på sidan av lyktan ? hur får man bort reflektorn så att man kan ta ut den gamla lampan ?

JohanFZ6n

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Yamaha FZ6n -2005
du, hur kommer man åt lampan ? måste man skruva ut de 4 insex skruvarna på sidan av lyktan ? hur får man bort reflektorn så att man kan ta ut den gamla lampan ?

Ja fyra insex för att få lös lamp huset, lampan sitter ju bara i en bajonett fattning, varför ta bort reflektorn för att Xenon konvertera?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag trodde att man tog bort de 4 insex, lampkåpan, reflektorn, och då kommer man åt. tydligen var det inte så komplicerat

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
tss, fan vad lätt det var, jag kanske till och med lägger upp lite bilder på hur det ser ut med min nya Philips XP Moto lampa

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Det gör du rätt i, kostade lampan sa du??

Att montera av/på lamphuset va det lätta, det kluriga va att få plats med diverse extra kablar o skit som följer me xeononkittet, men e man envis så går det:)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
lampan kostade 13€, men så åkte jag på en blåsning med frakten. oavsett så var den nya lampan helt överlägsen, det blir verkligen MYCKET mer ljus än i standardlampan. Kanske inte som Xenon, men jag är nöjd. Funderar dock på att sätta en orange parkeringslampa, så man får en annan färgton i ljuset.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
lampan kostade 13€, men så åkte jag på en blåsning med frakten. oavsett så var den nya lampan helt överlägsen, det blir verkligen MYCKET mer ljus än i standardlampan. Kanske inte som Xenon, men jag är nöjd. Funderar dock på att sätta en orange parkeringslampa, så man får en annan färgton i ljuset.

ORANGE?!?!:confused:
Det lät sjukt... varför inte en go diod, me vitt/blåttljus??:D

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Min hoj har fan blåst omkull..... Hur fan e det möjlig????

va fan säger du, blåst omkull?? parkerat på öresundsbron eller vad?? inte underlaget under stödet som gett vika??:confused:

Fan va surt, nått som gick paj??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...