Yamaha FZ-tråden

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Storlek på mutter

Hej jag är en nybliven fz1 ägare jag undrar hur vilken storlek det är på muttern till framdrevet ? mvh p
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hej jag är en nybliven fz1 ägare jag undrar hur vilken storlek det är på muttern till framdrevet ? mvh p

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3827802&postcount=614

Jag tycker att kåpan gör en hel del när jag åker 200+, den är go att krypa ihop bakom för man kan faktikst lägga sig lite på tanken.



Hur får man tag på originalet då och hur fäster man den?

http://www.yamaha-motor.se/tillbehor/oversikt.jsp#MC/MCR/FZ1//3C3-W0714-XX-00//2

Eller beställ via weBBen... Drygt halva priset i USA.....
 
Last edited:

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Någon som kan tipsa om vad jag ska kolla på en fz1n-06 som jag ska kolla på idag, några barnsjukdomar, eller andra kända fel, tacksam för snabbt svar åker om 3 timmar 20 mil bort :)
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Tjena

Har lagt ut min båge på blocket men nu börjar ja bli osäker på om ja verkligen vill sälja:gnissla Så ja funderar på att ha kvar den. Så undrar ja över en sak nu:
1. någon som vet om man kan modefiera luftburken så den blir lite mer öppen.? Om de nu gör nått på effekten vill säga:va

2. någon vettig sida man kan beställa en magkåpa från?

Sen går ja i tankar om att tillverka egna backspeglar o bygga om baken(igen:D) beställer antagligen ett baklyse med integrerade blinkers i o ett kopplingshandtag som e justerbart. Sen blir de nog till att gå upp 2 kugg bak me. Har redan 16t fram men e inte helt nöjd me enbart de:tummenupp

Känns fan som ja har fått en nytändning på min hoj:banana
 
Last edited:

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
Touring

Hej. Bara för att gå emot strömmen lite (alla verkar ju bara vilja prata om hur dom trimmar och moddar sina FZ) så tänkte jag nämna att jag idag monterat pakethållare på min. Har inte provat om det känns annorlunda att köra med topbox men det går säkert bra. Skönt att kunna få med sig lite braatthagrejor när man ska ut och åka och speciellt inför resan till Gotland blir det bra. Är det någon som vet om det finns magnetiska tankväskor som är speciellt för en FZ?
Tack från en som kör lugnt (ganska iaf) men njuter ändå. :D
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Köpte en fz1n med yoshimura kolfiber igår, någon som har det och även pc3 och ett sportfilter, är sugen att köpa till det, vill veta ifall det blir stor skillnad, Har även kvar min fz6n s2 -08 som är till salu 225 mil i dagsläget, sänkt pris till 61000:- :)
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Köpte en fz1n med yoshimura kolfiber igår, någon som har det och även pc3 och ett sportfilter, är sugen att köpa till det, vill veta ifall det blir stor skillnad, Har även kvar min fz6n s2 -08 som är till salu 225 mil i dagsläget, sänkt pris till 61000:- :)


Då kunde du ju köpt min för jag har det och det gör rätt så mycket skillnad :tummenupp

Jag har min till salu om någon är intresserad!
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Tjena

Har lagt ut min båge på blocket men nu börjar ja bli osäker på om ja verkligen vill sälja:gnissla Så ja funderar på att ha kvar den. Så undrar ja över en sak nu:
1. någon som vet om man kan modefiera luftburken så den blir lite mer öppen.? Om de nu gör nått på effekten vill säga:va

2. någon vettig sida man kan beställa en magkåpa från?

Sen går ja i tankar om att tillverka egna backspeglar o bygga om baken(igen:D) beställer antagligen ett baklyse med integrerade blinkers i o ett kopplingshandtag som e justerbart. Sen blir de nog till att gå upp 2 kugg bak me. Har redan 16t fram men e inte helt nöjd me enbart de:tummenupp

Känns fan som ja har fått en nytändning på min hoj:banana

Tja jag gjorde detta för nån vecka sen....

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4239377&postcount=1220

Om det blir nån förändring?? Det känns iallafall som hojen går jämnare nu men kommande bänkning får visa vad hojen ger. Har inte bänkat före så jag får ju bara ett värde efteråt.
Sen får väl känslan på väg också avgöra om det är värt, men jag blir nog inte besviken..
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Ska man modda om luftburken vid byte till kn sportfilter till en fz1, eller sätter jag bara i det nya filtret, tacksam för snabba svar, ska snart iväg på en längre tripp... :)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Ska man modda om luftburken vid byte till kn sportfilter till en fz1, eller sätter jag bara i det nya filtret, tacksam för snabba svar, ska snart iväg på en längre tripp... :)

Jag skulle nog stoppa i PCIII´n innan jag öppnar luftburken...... Enl "experterna" så vill hojen ha lite mer sås med öppnare filter, den går redan snålt som den e orginal.
//cage
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Jag skulle nog stoppa i PCIII´n innan jag öppnar luftburken...... Enl "experterna" så vill hojen ha lite mer sås med öppnare filter, den går redan snålt som den e orginal.
//cage

Men kan jag stoppa i filtret i orginal luftbox eller ska vänta på pc3:an, har nämligen redan bytt filter, men går den snålt så ska jag givetvis omg sätta tillbaks orginalfilter...
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Ingen som kan svara om det funkar med kn-filter i orginalbox och yoshimura slipon... vill inte köra innan min pc3 kommer isf. Vad kan hända ???
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top