Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Kunde nästan gissa det:)

haha, ok, det finns en del plus med FZ1:an :p jag tyckte motorn var störtskön, mjuk, stark, däremot gillar jag FZ6:ans chassi mer.

Vad är det för skillnad på en S2 och en icke-S2 då??? :confused:
Instrumenteringen på S2 kommer från FZ1. Man har gjort om svingen lite, motorn är på 98hk, och det var nåt till som jag inte kommer på just nu.
Finns ju bara S2 på yamaha.se
Och så är jag nyfiken på om man kan få 98 hästar i 78-hästar-motorn på något lätt sätt? :tummenupp

det finns en spärr på gasvajern. Man kan bocka bort den med lite möda (eller såga av den)

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Vad köpte du för styre? är ganska sugen på nytt styre fast har ingen koll på
var som är bra. Du har ingen bild o lägga in?

Var på mascot i nässjö igår o inhandlade nya handtag, nu ska bara det på styrändar, men får nog modda dem lite i svarven, för det är tjockare gods i det nya styret, 22 mm utv men ej standard invändigt.... bilder kommer inom kort!:)

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Hoj
FZ6-N -08
haha, ok, det finns en del plus med FZ1:an :p jag tyckte motorn var störtskön, mjuk, stark, däremot gillar jag FZ6:ans chassi mer.

Instrumenteringen på S2 kommer från FZ1. Man har gjort om svingen lite, motorn är på 98hk, och det var nåt till som jag inte kommer på just nu.
Finns ju bara S2 på yamaha.se

det finns en spärr på gasvajern. Man kan bocka bort den med lite möda (eller såga av den)

Den blev en FZ6-N -08 för mig idag.
Dock inte S2 men spärren ska tydligen vara borta.

Hur ser instrumenteringen ut på FZ1 då?
Nån bild?

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
Har ju tidigare i tråden pratat om 2000 mila service. Kan bara säga att den gjordes i helgen gick bra men var jävligt jobbigt att byta tändstift.

Lyfta tanken->plocka batteri-> lossa luftburken-> lyfta batterihållarn + spole. Dom 2 innersta gick lätt att byta men den 4e till vänster var ett helvette så trångt att komma åt.

Men var helt klart värt några timmars jobb att utföra service själv sparade 2700kr + man får mer klarhet hur alla komponenter sitter och fungerar!

Nu inväntar jag bara nytt bakdäck som är på g hem från tyskland.

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
supercalle

något som vill byta sin fz6n mot en fz6s :)? Eller kanske intresserad av en fz6s :)? Funderar på att byta upp mig till något effektstarkare :)

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Hoj
FZ6-N -08

Jag fick ge 48 för en -08 som gått 220 mil.

Gillar den andra varv-mätaren, tycker det e lite svårt att se min i sol-ljus.
Skadar inte med lite analogt i mätarna.
Någon som vill byta kanske? :)

Betalar 6500kr om året för min FZ1, vad kostar en FZ6 per år hel/hel`?
Tycker det är rätt billigt.

By the way så ger jag 3000 för hel/hel och det tycker jag e billigt

Grattis till en fin hoj :)

Tackar

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jepp, det e bara XJ6 Diversion som finns kvar att köpa. Mao har de ingen FET mellanklass hoj förutom R6:an längre. Varför skulle man strunta i att sälja S2:an, det fattar jag inte

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Kommer man kunna köpa en FZ6-n -09'a som gått 0 mil i vår, eller ska man springa redan nu??

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ska du ha "rätt" färg så ... Men troligtvis finns det "rätt" färg någonstans i Europa så du kan beställa hem den. Vänta till november och se om du kan få bättre priser då. Du kanske kan förhandla till dig nästa års priser med tanke på att du köper den efter säsongens slut

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Yamaha FZ1-06
Bygga om från S till N

Tja

Undrar om det är non som har koll på om det skulle vara lätt o bygga en S till en N. Om det bara är o plåcka bort toppkopan med det inbyggda lyset o setta dit ett från en N. Och om det är samma instrumentering?:confused:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Är det svårt att byta framdrev på FZ6:an ? Sitter drevet med en mutter, och i så fall vilken storlek ? Såg att ett stålrör från växelspaken är i vägen för locket, måste man plocka av växelannordningen för att montera av drevet ?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln