Yamaha FZ-tråden

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
http://addemoto.se/pdf/drivpaket.pdf där har du listan med vad som är original, dvs 16/46 på FZ6:an. Ring dem för andra storlekar, de hade 15T drev för 125 kr :tummenupp

Tack Javaguru för tipset om addemoto i Lund, dem verkar kanonbra!!
Beställde ett drivpaket av dem...:D Blev ett 15/48... är det nån som har kört med denna kombination eller liknande, hur upplevs hojen??

ouxen

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
ef zäta ett - en
Akrapovic Slip-On

Hej

Jag letar förfullt efter ett kort akrapovic slip-on, de jag funnit är enligt mig extremt långa. Vill ha ett som kan vara en aning längre än Yoshimuro slip-on:n. Var hittar jag det?, är det möjligtvis någon som vet? Det är till en Yamaha FZ1-N ABS

Helst skulle jag vilja ha ett liknande...
big_yamaha_fz1_abarth_2008_01.jpg

Det ska alltså helst inte se ut såhär...
Yamaha%20FZ1%20Racing%20Akrapovic%20bikephoto1.jpg

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, ett stort problem förstår ni..haha,

Tack på förhand

crows

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2010
Hoj
Yamaha FZ1-N 2010
Ny hoj

Hallå! Efter ett antal körkortslösa år är det dags att börja gasa igen. Ska köpa splonk ny FZ1-N 08 eller 09 och undrar om någon kan säga några ord om dessa årsmodeller. Hos lokala ÅF skiljer det ca 14.000 spänn mellan årsmodellerna. Vad skiljer modellerna åt? Är det något som motiverar prisskillnaden förutom andrahandsvärdet? Finns det några "sjukdomar" på någon av modellerna?
Tacksam för svar.......

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det beror på vad du vill göra med hojen. FZ8 kommer garanterat att vara lika dyr i försäkring som en FZ1 - allt över 600cc anses vara lika "farligt" och därav får ungf samma premier i de flesta f-bolag (vet med säkerhet att det är så hos Bilsport-MC).

Sumet

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
fz6-06, Honda Ntv 91, ducati 748 -00
Om någon är intresserad av att köpa en FZ6S, så är min till salu. 06 uttagen sep 07 har gått ungefär 800mil, 98 hk. Mkt fint skick. PM om intresse finns...

lillezkutt

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Yamaha xt660r -13
ja är sugen på att greja me hojen lite nu i väntan på att våren ska komma.. bör man vänta me att plocka på ett slip-on till efter 100mil servicen eller kan ja sätta dit de redan nu när hojen bara har gått 5mil? har ni några andra tips på va man kan göra för kul me hojen nu ;)
MvH// Per

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Yoshimura ger enligt ett test i Bike mest pollar. Inte för det skulle spela nån roll med ett par hästkrafter mer eller mindre på denna hojen som har MER än tillräckligt redan ..
Jag köpte Yoshi för att jag köpte det från USA lite billigare. Hittade denna sen, så priset är likvärdigt, med Mivv pipan nån femhundring dyrare inklusive frakt, men nästan ett kilo lättare.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0