Såvitt jag vet finns inga krav på katalysator på mc. Bara den klarar utsläppskraven och håller den ljudnivå som står angiven i registreringsbeviset.
Vad säger du JesperN, blir det en FZ8 till sommaren?
Såvitt jag vet finns inga krav på katalysator på mc. Bara den klarar utsläppskraven och håller den ljudnivå som står angiven i registreringsbeviset.
Vad säger du JesperN, blir det en FZ8 till sommaren?
klarar man besiktningen om man knackar ut katten i collector-röret?
Två själar, en tanke....
Rapportera hur det går!!
Går i funderingar att investera i en FZ1-N. Är det något speciellt man ska hålla utkik efter när man kollar in beggad hojar? Någon årgång man ska undvika?
Sugen som fan på en. Får dock se hur det blir. Ska ev. ner till italien och kolla superbike i sommar så isf blir det inte en rent ny hoj. Måste ju ha ltie pengar över till resekassa med.
Hur är Fz1-n att köra? Är den så busig som den ser ut? Har läst lite olika recensioner på nätet och har fått den uppfattningen att den ska vara svår att få upp på ettan och mer eller mindre omöjlig att få upp på tvåan. Stämmer detta?
Har kört både super duke och speed tripel men inte fz1-n. På pappret ser ju fz1:an ut att lira i samma klass, gör den det i verkligheten med?
Hej,
Hur lätt som helst att "plocka" upp den.
På 1.an så är det bara att gunga till om man inte "power-wheelar" från lågfart. På tvåan så är det bara till att dutta till kopplingen. Går lätt att gasa upp på 2:an med. Nemas problemas sas.
med en kugg mindre fram är det kanske inte så konstigt att du tycker att den är lätt att få upp.Har en kugg mintre fram men funderar på att gå upp 2-3 kugg bak. Kör aldrig speciellt fort ändå utan vill ha lite mer lekkaraktär på hojen
med en kugg mindre fram är det kanske inte så konstigt att du tycker att den är lätt att få upp.
Jag har för mig att man räknar såhär: antal kuggar bak / antal kuggar fram, typ i vårt fall 45/17 = 2,64 vilket betyder att en kugg fram motsvarar 2,64 kuggar bak. Så i ditt fall blir det 45/16 = 2,97.
Så om man då tycker att ändring till en kugg mindre fram var för mycket, så kan man gå upp 1 eller 2 kuggar bak i stället, så får man mindre "förändring", det blir som att gå ner 0,8 kuggar fram typ
Hittar ingenstans att köpa drev, var gör ni det smidigt grabbar??
Och vad sitter det på hojen original fram/bak??
http://addemoto.se/pdf/drivpaket.pdf där har du listan med vad som är original, dvs 16/46 på FZ6:an. Ring dem för andra storlekar, de hade 15T drev för 125 kr
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|