Yamaha FZ-tråden

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Vad har ni för däck på era Fz-1?
Någon som har testat Dunlop Sportmax Qualifier, jag vill ha hårt i mitten och mjukt på siderna!
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Vad har ni för däck på era Fz-1?
Någon som har testat Dunlop Sportmax Qualifier, jag vill ha hårt i mitten och mjukt på siderna!


jag kör med pilot road 2, har kört 20 mil med dom nu o är helnöjd. har bara hört gott om dom


läste om Dunlop Sportmax Qualifier, dom ska va knepiga vid blött underlag
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
slängde ihop en temporär skylthållarlösning. Är nästan lite stolt över den:
20090319.jpg


20090319(001).jpg


Det är Biltemas vinkeljärn för 6,90 och några strips. Det får duga tills jag hittar en riktig för en anständig peng. :tummenupp
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
jag satte på mitt 16t drev idag och kopplade in min speedohealer, busenkelt. finns en kabel under tanken som man kopplar ihop den med, den är lätt att hitta för det är bara en som ser lika dan ut o passar den som man får till sin speedohealer. ska mäta hastighet med gps nu i veckan så jag kan ställa in den rätt.
Det var inga problem med längden på kedjan eller så?
Hur mkt felar hastighetsmätaren om man inte köper en speedohealer?
 

Barry

yamaha
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Sunderbyn
Hoj
FZ1-N -07 (såld)
Vad har ni för däck på era Fz-1?
Någon som har testat Dunlop Sportmax Qualifier, jag vill ha hårt i mitten och mjukt på siderna!

Jag körde förra säsongen med pilot power 2ct. Dom funka bra i alla väder + lite till. Men det känns lite i överkant och ha såna för bara gatåkning så,
i år ska jag testa pilot road 2ct.
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Det var inga problem med längden på kedjan eller så?
Hur mkt felar hastighetsmätaren om man inte köper en speedohealer?



orginal kedjan funkar riktigt bra till 16t framdrev så det behöver du inte oroa för. pilot road 2ct är att rekomendera till din hoj, riktigt bra däck. jag vet inte riktigt hur mkt min hastighetsmätare felar för jag har inte mätt än men jag tippar på 7-10% för mkt.
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Bänkad Fz1-07

Hejsan.. Någon som har bänkat sin fz1. Vad gav det för ökning. Jag har Yoshimura slip-on och ska köpa powercommander + kn-filter. vet någon hur mycket man kan få ut på det.

Hallå där..
Jag har gjort det på Yamahacenter i GBG,och grabbarna där tyckte att det gav en hel del X-tra..Min cyckel hade 127.76 Hp på bakhjulet original,och 87.81 i vrid..Med akrapovic helsystem,KN-filter och Powercommander,så blev det en ökning till 143,72 Hp och 98,69 i vrid.Detta gjorde jag direkt vid 100 mila servisen och det vart ingen körning för jag åkte på Norge jobb och den har stått i vinter,funderar på en tur i dag.I Maj ska jag åka bana på kinnekulle Ring,och då kan man nog få känna på det bäst tror jag..Ha de
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Jag körde förra säsongen med pilot power 2ct. Dom funka bra i alla väder + lite till. Men det känns lite i överkant och ha såna för bara gatåkning så,
i år ska jag testa pilot road 2ct.

Har kört pilot road 2ct och var super nyd och det lär vel bli det igen, men jag var bara lite sugen på att testa Dunlop för dom ska också ha ett som är långlife i mitten men jag kommer inte ihåg vad det heter:confused:
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag satte på mitt 16t drev idag och kopplade in min speedohealer, busenkelt. finns en kabel under tanken som man kopplar ihop den med, den är lätt att hitta för det är bara en som ser lika dan ut o passar den som man får till sin speedohealer. ska mäta hastighet med gps nu i veckan så jag kan ställa in den rätt.

tog du inga bilder ? en guide hade varit najs
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
vi skulle haft en sektion med bara guider. Så hade vi på Mitsu Club Sweden. Asbra, vad än du ville göra fanns det guider på.
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
har tyvärr inte haft tillfälle att ta kort på hur jag kopplade speedohealern men ska försöka göra det i veckan. men det finns bara en kontakt under tanken som passar den man får till speedohealern så det är hur lätt som helst att hitta.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Sådärja. Tänkte bara berätta att jag numera är av med alla FZ6 delar.
 

pile

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
karlskrona
Hoj
fz1-n 08a
tjenare är ny på detta forum.
jag undrar om ni kan hjälpa mig med en grej.
jag har en fz1-n som har gått ca 150 mil.
när jag ställde in den i höstas så funkade den perfekt.
men nu har jag problem med att få i första växlen. det är precis som den inte frikopplar som den ska. men har jag bara fått i den en gång så är det inga problem. men man vill ju inte ha det så
 

((Tobbe))

Bulten fotograf
Gick med
17 May 2008
Ort
segersta
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08+Kawa zx 600-96
Idag har jag hämtat FZ1-an:hihi men satan vad kallt det var att köra hem 2-:mad:
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
tjenare är ny på detta forum.
jag undrar om ni kan hjälpa mig med en grej.
jag har en fz1-n som har gått ca 150 mil.
när jag ställde in den i höstas så funkade den perfekt.
men nu har jag problem med att få i första växlen. det är precis som den inte frikopplar som den ska. men har jag bara fått i den en gång så är det inga problem. men man vill ju inte ha det så

min fz6-a klonkar när jag lägger i ettan med motorn på, precis som man inte frikopplat tillräckligt. Har hört detta på BMW också. Men har du problem med att få i ettan då ska du nog lämna in den på service - du har ju 5 års garanti ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top