Yamaha FZ-tråden

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
På vilken sida hittade du dom batterierna? Har letat som fan efter batterier men inte hittat några vettiga med samma mått osv...


www.danmobility.se sen valde jag mc-tillbehör o så kan man välja efter märke men FZ! finns inte med så kolla under universal. exakt sammabenämning och mått som orginal. jag köpte det för 349 men priset var fel så egentligen kostar det 749, dom har ändrat det nu. men det är ju ändå billigt. det funkar skitbra som fan, bara att montera på när det kommer så tuta o köra. man måste böja till hojelns + kontakten lite men sen funkar det prima
 

andre_moller85

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Ort
trelleborg
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Hej på er!
Jag har en Fz1-sa från 07.
Jag letar en svart lägre ruta än originalet, har någon nåt tips?
Tänker oxå beställa ett Yoshimura slip on från USA, passar det på europeiska fz1?

Vi ses på vägen!

Hejsan.. Jag beställde ett Yoshimura slip on från usa och det passar perfekt...
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hej på er!
Jag har en Fz1-sa från 07.
Jag letar en svart lägre ruta än originalet, har någon nåt tips?
Tänker oxå beställa ett Yoshimura slip on från USA, passar det på europeiska fz1?

Vi ses på vägen!

Jodå jag köpte ett Yoshi TRC kolfiber och det passade perfekt. Men skulle jag beställa idag med denna dollarkurs som är tror jag att det inte blev från USA. Jag var sugen på ett GPR GPE som jag fick ett pris på 4200:- inom SWEDEN.....

Jag skall över till USA om 2 mån och jag e lite sugen på en Power Commander III och skicka den till hotellet. På så vis slipper jag tull och frakt till Sverige, vilket är en stor del av totalsumman.
 

Rich

Certifierad pinnletare
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Hylte
Hoj
Yamaha FZ6-N 07
www.danmobility.se sen valde jag mc-tillbehör o så kan man välja efter märke men FZ! finns inte med så kolla under universal. exakt sammabenämning och mått som orginal. jag köpte det för 349 men priset var fel så egentligen kostar det 749, dom har ändrat det nu. men det är ju ändå billigt. det funkar skitbra som fan, bara att montera på när det kommer så tuta o köra. man måste böja till hojelns + kontakten lite men sen funkar det prima

Tack så mycket. Fanns hur många batterier som helst, gött som fan!:yoparty
 

Osbourne

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Fz1 sa Yamaha 2007
Last edited:

Stanton

Ny
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha, FZ1
Powercommander

Hej igen. Tack för all värme ;)
Jag tillhör också nudisterna hehe
Men den går som ett skott, sjukt nöjd med den.
Powercommander? Behövs verkligen det?
Skillnad?
//Stanton

OBS: Hur får man dit hojbilden till vänster?
 

Smilet

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
2008 Yamaha FZ6-N S2 ABS
Hejsan!

Precis varit och lämnat handpenningen till en sprillans ny FZ6-n S2 -08 på Yamaha Center i Västerås:)
Så har precis tagit mig igenom hela denna tråd...mkt intressant läsning.

Undrar vad bränsleförbrukningen är på hojjen? Vid varierande körning...
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Hej

Vad rekomenderar ni för däck till min fz1a? Jag prioriterar många mil och givetvis är priset också intressant. Nu sitter det ett Dunlop sport max på, som har fungerat bra, men jag tycker att det är dyrt jämfört med andra alt.

Vad tycker ni?
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Hej

Vad rekomenderar ni för däck till min fz1a? Jag prioriterar många mil och givetvis är priset också intressant. Nu sitter det ett Dunlop sport max på, som har fungerat bra, men jag tycker att det är dyrt jämfört med andra alt.

Vad tycker ni?



Michelin Pilot Roat 2CT är billiga o bra, håller länge. kolla på www.hojdack.se bra priser
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hej igen!
Yoshimura 300$
K&N Filter 53$
Powercommander 261$

Allt hemma för drygt 5000 kr är väl ok tycker jag.
Vad tror du, har du powercommander?

Well, visst blir det ca 5000:- ($614*8,3) MEN sen tillkommer frakt och du kan vara beredd på tull också. Inte alla som åker på tullavgift men jag gjorde det....:huvet
Förresten, får du ett Yoshi för $300? Lät billigt men jag har ej sökt efter dem på länge..
 

Osbourne

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Fz1 sa Yamaha 2007
har du någon aning om vad frakten kostar?

Frakten går på 82$, sant oxå med tull och moms.
Det borde sluta på ca 8000:-

Anders

Well, visst blir det ca 5000:- ($614*8,3) MEN sen tillkommer frakt och du kan vara beredd på tull också. Inte alla som åker på tullavgift men jag gjorde det....:huvet
Förresten, får du ett Yoshi för $300? Lät billigt men jag har ej sökt efter dem på länge..


299.99$ rostfritt på e-bay minns inte vad firman hette..
Anders
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Här kommer lite bilder och instruktioner på inkopplingen av min speedohealer.

1. Ta väck sadlarna Skruva loss tankkåpan och de 2 främre skruvarna som håller fast tanken, lyft sen upp tanken.

2. Leta efter en vit kontakt (lite trekantsformad) denna är till hastighetsmätaren. Satt på vänster sida i körriktningen på min hoj.

3. Dela på kontakten och koppla i speedohealerns kontakter i dessa 2 delarna.

4. Dra speedohealerns sladd på ett bra sätt och sätt din soeedohealer där du kommer åt den lätt. Jag satte min på plasten framför batteriet med kardborrar som medföljde.

5. Sen är det bara att mäta hur mycket hastigheten felar och ställa in den efter koderna du får på deras online-calculator på deras hemsida.

Hoppas detta ger dig mer klarhet, det är väldigt enkelt.

Vet inte om det är samma på S modellen som på N och de olika årsmodellerna. Detta är på en FZ1-N 2006

Hur gjorde du med knappen som visar toppfart?? Struntade i den eller??
 

Stanton

Ny
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha, FZ1
Hejsan alla. Är det någon ifrån HBG som ska med på MCK vilse Skånevårturen? I så fall är det någon är sugen på att sällskapa dit?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top