Yamaha FZ-tråden

johan_fz

Frågan löd...
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
08, Yamaha Fz6-n
Läckert!:)
Sjukt ändå att olika råd om hur man ska köra in just den här hojjen ges...
Alla borde ju rimligtvis ge samma tips och råd tycker man när det gäller samma hoj:confused:

Hur var kursen, gav den mkt? Värd pengarna hoppas jag!

:tummenupp Värt var enda litet öre, helt klart bland det bästa jag har gjort, både roligt och otroligt lärorikt, kommer absolut att upprepas och jag rekommenderar alla att testa någon gång.
 

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha Fz1-N
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jaha då har man köpt sig en Fz1 i dag :)
Så grymt glad..



Vad fick du ge för det?

Jag fick pris på GPR GPE 4275:- inkl frakt, men det var för ett år sen..... Slutade med att jag beställde ett Yoshi TRC kolfiber från USA. MEN då var dollarkursen 6,00.
Sjuk i huvudet som man var köpte jag inte PCIII då utan var dumsnål. Fick pris på $260 plus skatt och leverans till hotellet i USA där jag bodde på. Och så tvekar man. :huvet :huvet :huvet

Skall tillbaka dit om en månad och nu kostar den $270 med dollar kurs 8,80:(

//cage
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
hur gör man med en sån powercommander ? vad ger det i effektökning ? Drar hojen mer eller mindre soppa efteråt ?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
hur gör man med en sån powercommander ? vad ger det i effektökning ? Drar hojen mer eller mindre soppa efteråt ?

MKT enkel installation, bara att plugga i. Sen ladda upp rätt map för din hoj, beroende på de ev moddar du gjort. Man kan även manuellt gå in och ändra värdena men det kräver nog sin man!!

Hojen behöver inte dra mer soppa efteråt, men det är klart mappar man för max effekt så åker nog soppaförbrukningen upp en aning.
 

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha Fz1-N
Tänkte lägga upp en bild på mc fixat lite saker med den under vintern..

Ser fin ut. Vad har du för slipon till han?:yoparty

Jag fick pris på GPR GPE 4275:- inkl frakt, men det var för ett år sen..... Slutade med att jag beställde ett Yoshi TRC kolfiber från USA. MEN då var dollarkursen 6,00.
Sjuk i huvudet som man var köpte jag inte PCIII då utan var dumsnål. Fick pris på $260 plus skatt och leverans till hotellet i USA där jag bodde på. Och så tvekar man. :huvet :huvet :huvet

Skall tillbaka dit om en månad och nu kostar den $270 med dollar kurs 8,80:(

//cage

270dollar är ju inte så farligt ändå. Du får handla ett till mig :)
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
MKT enkel installation, bara att plugga i. Sen ladda upp rätt map för din hoj, beroende på de ev moddar du gjort. Man kan även manuellt gå in och ändra värdena men det kräver nog sin man!!

Hojen behöver inte dra mer soppa efteråt, men det är klart mappar man för max effekt så åker nog soppaförbrukningen upp en aning.

låter bra .. ska nog överväga det till min nästa hoj
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Köpte en hojj idag

Den ser ut på detta viset, i stort sett helt standard.

Prio ett o bli av med orginal skylthållaren, har ni råd är det välkommet, eller grejjer liggandes i garaget kanske ren av...

Sedan är jag ute efter någon typ av väskor till den. Orginal hårda sidoväskor kostar runt 12k så jag fundera på o prova mjuka för 1000 spänn istället.

Ser fram emot morgondagen
 

Bifogat

  • min hoj.jpg
    min hoj.jpg
    65.4 KB · Visningar: 112

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Japp, det får nog bli en bockade vinkeljärns-lösning, hade det på förra hojjen.. Men jag kör nog i rostfritt.

Skall till gbg idag, får spana runt efter krimskrams o extra-utrustning..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
min är rostfri ( i alla fall innan jag körde med vinkelslipen över den så att den gick att böja). Jag trodde inte att det skulle hålla, och att det skulle se för jävligt ut, men den syns inte, och det har inte släppt på ett par hundra mil
 

Rich

Certifierad pinnletare
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Hylte
Hoj
Yamaha FZ6-N 07
Till mig sa dom att jag skulle vrida ur den riktigt ordenligt (köpte min i höstas), och nu har den verkligen fått betjäna färg, var på SMC-kurs på Gälleråsen i helgen och nu har hojen gått ca 80 mil (innan helgen ca 45mil) och den har aldrig mått bättre:yoparty

Kan inte göra mer än att instämma, desto hårdare och tuffare man kör med den så går den bara bättre och bättre. En riktigt skoj hoj att köra:yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har en fråga ang fz6s, själva fotpinnearrengenmanget kan man "rucka" på alltihopa? Sitter ju med ett par småbultar men är även gummipackningar/distanser, har inte tänkt på om det varit så hela tiden, kanske ska kunna "ge" sig och röra sig för minimera vibbar i fötterna? Någon som vet eller om det är ett vanligt fel? Har kört 200 mil i år och man blir allt mer nöjd:)

Läckert!:)
Sjukt ändå att olika råd om hur man ska köra in just den här hojjen ges...
Alla borde ju rimligtvis ge samma tips och råd tycker man när det gäller samma hoj:confused:

Hur var kursen, gav den mkt? Värd pengarna hoppas jag!

Visst skall prylarna köras in, men tror ändå inte det är någon fara om man inte ligger konstant på rött eller använder sig av rpm-spärren som växelindikator..står någonstans i boken att man inte bör ligga på höga varv(kommer inte ihåg det rekommenderade rpm var nu..) så länge under de första 200 milen, det gör man ju inte heller:)
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har en fråga ang fz6s, själva fotpinnearrengenmanget kan man "rucka" på alltihopa? Sitter ju med ett par småbultar men är även gummipackningar/distanser, har inte tänkt på om det varit så hela tiden, kanske ska kunna "ge" sig och röra sig för minimera vibbar i fötterna?
Det ska vara så. Jag antar också att det är för att dämpa vibrationer
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top