T-rex crew-memb
Njutnings-narkoman!
Äntligen får jag känna mig som fullvärdig medlem här! Hämtade hojen I fredags och gisses så kul den är att köra.
Är det nogon mer en jag som har problem att komma i väg i starten
Ni som kör FZ1-S, hur bra skyddar den där kåpan ?
Tjenare.
Var på Bike i lördags med och snackade lite med en nisse där.
Tyvärr så har ju en annan 78hk varianten. Men efter lite snack så pratade han om att det sitter en spärr vid gasvajerns slut nere vid motorn.
Denna kunde man ta bort så det bakre stoppet kom fram så att säga och då hade man 98hk varianten.
Läst lite om några andra inlägg om att man behövde fixa massa annat me.
Men e det någon som vet om det räcker med att ta bort denna spärr?
Och i så fall hur gjorde ni detta?
Och ska man skita i att säga något till försäkringsbolaget eller vill man ha den höjda kostnaden?
Kanske e någon som provat detta??
Vore ju konstigt om det skiljer 10-15000kr och det är allt som skiljer plus lite externa snygghetsdetaljer.
Tjenare.
Var på Bike i lördags med och snackade lite med en nisse där.
Tyvärr så har ju en annan 78hk varianten. Men efter lite snack så pratade han om att det sitter en spärr vid gasvajerns slut nere vid motorn.
Denna kunde man ta bort så det bakre stoppet kom fram så att säga och då hade man 98hk varianten.
Läst lite om några andra inlägg om att man behövde fixa massa annat me.
Men e det någon som vet om det räcker med att ta bort denna spärr?
Och i så fall hur gjorde ni detta?
Och ska man skita i att säga något till försäkringsbolaget eller vill man ha den höjda kostnaden?
Kanske e någon som provat detta??
Vore ju konstigt om det skiljer 10-15000kr och det är allt som skiljer plus lite externa snygghetsdetaljer.
JesperN har du hittat något vettigt f-bolag ?
Om man ska byta orginalsystemet till ett LeoVince slipon på en FZ6 S2 2008årsmodell - kan man bara byta själva sliponet eller måste man byta ut katalysatorpartiet också?
Hört olika påståenden där vissa säger att det inte går att byta bara slipon-delen då det inte skulle passa perfekt med orginal katalysatorn? Tycker ock det låter skumt!?
Tacksam för svar
Tjo
Är på jakt efter ny hoj och det som är mest intressant just nu är fz6 eller Er6.
Vill höra vad ni tycker är bättre/sämre på fz6 mot er6 , fz6 är ju dyrare både i inköp och ägande men har den andra nackdelar gentemot er6:an som är billigare ?
Är 98hk modellen som jag tittat mest på så den är ju onekligen vassare än er6:n men är det andra saker som är bättre på fz6 ?
Tjo
Är på jakt efter ny hoj och det som är mest intressant just nu är fz6 eller Er6.
Vill höra vad ni tycker är bättre/sämre på fz6 mot er6 , fz6 är ju dyrare både i inköp och ägande men har den andra nackdelar gentemot er6:an som är billigare ?
Är 98hk modellen som jag tittat mest på så den är ju onekligen vassare än er6:n men är det andra saker som är bättre på fz6 ?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|