Rent prestandamässigt, vad kan man jämföra FZ6 med för andra hojar?
Sen är jag lite fundersam, vilka är det som har 98hk?
Har sett väldigt olika i annonserna.
vad kostar 1000 mila servicen ca?
...lite inne på att serva själv även fast garantin ryker.....
Det är det inte värt. Skulle det bli motorhaveri så är garantin guldvärd, jag vet.
Har inte kvar mina kvitton från servicearna men vill minnas att 1000mila inte kostade så mycket.
Ringde o kollade med Bike Trollhättan, dom vill ha 2950:- för 1000 mila servicen.
Var hittar man PC till en FZ1 -06 till en bra peng? När man väl gör det är det väl lika bra att fixa luftboxen precis som ni gjort också. Var hittar man detta till en billig peng måntro? Jag tror fan det är värmen som gör att man är ännu dummare än normalt...
Hittade alla mina kvitto nu. För två år sen betalade jag 2376:- för 1000mils service på mchuset.
Hittade också kvitto på vad delarna skulle kostat vid motorrenoveringen om jag inte haft garanti: 53106,53:- exklusiv motorblock, startmotor och arbetstid .
Väldigt glad över att jag kunde visa upp en välstämplad servicebok.
2000mils servicen kostade 3017:- på lillemans för ett år sen.
100mils 1100:- hos Lindströms för 2½år sen
Det som skiljer 1000mil och 2000mil är att vid den senare ska även tändstift och oljefilter bytas och styrlagret ska smörjas.
3000mil är samma som 1000mil. var 4000:e ska även ventilerna justeras, var 5000:e ska svingarmsaxeln smörjas, var 3:e år ska kylvätskan bytas ut, vart 4:e ska bromsslangarna bytas.
Hade jag haft en scanner kunde jag scannat in hela service schemat. Finns det intresse för det kan jag kanske fixa det på jobbet.
Bytte till ett baklyse med integrerade blinkers idag. Riktigt nöjd med resultatet. Men hojen blir olagligare och olagligare ju mer tid ja lägger på den
Är lite less på alla som irriterar sig på mitt framljus och nu när vi närmar oss en mörkare årstid (=mer mörkerkörning) känner jag att jag måste nog ta tag i det men hittar inget i instruktionsboken om hur/var det görs mer än att en Yamaha-återförsäljare kan göra det åt mig. Någon som vet hur det ska göras på en FZ1-S och vill berätta?
Tack på förhand
Vad e bekymret?? Står de för högt eller??
Hej goa göbbar.
Nu har jag kört med min FZ1-n -06 i ett par månader. Jag bytte den mot enKTM 990 SD, ja har försökt sälja den en stund och haft den ute till skräppris men de enda som visar intresse är dom som har en bandvagn ifrån -69 och vill byta jämnt, så då tänkte jag att de får skylla sig själv så behåller jag hojen istället. Jag är lite missnöjd med att hojen är så långbent, går ju knappt att köra på bakhjulet under 70km/h. Jag funderar på om jag ska köpa andra drev för att få den friskare, jag tänkte byta 17/45 mot 16/46. Sitter nån här på erfarenhet av liknande byte? Gör det susen eller borde man ta i mer när man ändå är igång? Vill ju fortfarande ha möjlighet att ligga i motorvägsfart utan att varvräknaren närmar sig rött. Funderade även på den här GP-style LeoVince dämparen, se länk:http://www.youtube.com/watch?v=YCsjjmfziks. Är det nån som provat den här?
Jag har drevat om min till 16/45 men tyckte det blev nästan lite mycket för landsvägskörning, har kollat efter ett 47-drev bak men det verkar inte vara helt lätt att hitta.
Du var med på Rudskogen för nån vecka sen va? När Racedays.se hade körning. Körning nu på söndag igen
Najs...
Såg en liten grej till, dem små pinnarna som sitter i fotpinnarna kan du skruva ur, så tar dem inte i lika tidigt heller...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|