Yamaha FZ-tråden

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Nu känner jag att det är dags för mig att ge mig till känna!

Inhandlade en FZ1-S med Yoshi-slipon i lördags. Har hunnit tillryggalägga 40-45 mil och måste säga att jag är fruktansvärt nöjd! :tummenupp

Min första Yamaha också för den delen... :Bugar

Så kort och gott, sommaren är räddad och livet leker! :banana

splfz1

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2009
Hoj
07 yamaha fz1-n
30 snabba mil idag på krokiga vägar i kanonväder. :banana
Otroligt va gött mä fint vårväder o sommarn på G:tummenupp

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ni som kör 6:eek:r vad hade ni för hoj innan. Har precis sålt min sv650 och hade tänkt köpa en BMW f800s men dom är så djävla dyra nu vill bara ge 60 papp. Är det för klent att byta upp sig till en 6:a? 1:an blir ju lite dyr i försäkring för mig.

//Dafe

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
nu vart de mkt bättre!

om man ändå vill ha lite vassare ljud, är det att kapa insatsen några cm då?

nej, då ska du ta insatserna till någon som kan tillverka nåt liknande, som du kan borra hål i, kapa, etc. Du kanske inte lyckas direkt med vad du är ute efter, bättre att experimentera på några hemmagjorda

Nu har man testat hojen några mil och det måste skuvas lite på fjädringen.
Är det någon som har några tips på inställning av fjädringen?

Prova detta

Vilket slutrör anser ni ger bäst ljud? ett gott högljutt ljud är väl att föredra ;)

Tiv

Yosimura TRC. Öronbedövande högt, och dovt. Djupa avgasknallar På högt varv låter det som en F1-bil = kärlek :tummenupp

Ni som kör 6:eek:r vad hade ni för hoj innan. Har precis sålt min sv650 och hade tänkt köpa en BMW f800s men dom är så djävla dyra nu vill bara ge 60 papp. Är det för klent att byta upp sig till en 6:a? 1:an blir ju lite dyr i försäkring för mig.

//Dafe

Byt till en FZ6 S2, sätt på LeoVince raka rör, utan katalysator, och dra ner den en kugg. Du får en jävla raket .. Det går inte ens att jämföra med en SV650, hur mycket snabbare FZ6:an är

Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Byt till en FZ6 S2, sätt på LeoVince raka rör, utan katalysator, och dra ner den en kugg. Du får en jävla raket .. Det går inte ens att jämföra med en SV650, hur mycket snabbare FZ6:an är

Låter schysst, hur är den att köra bana på? Inte för att det blir så ofta men nån bandag lär det bli.

//Dafe

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hur bra som helst .. har bara provat den på bana en gång, och det var definitivt inte den som var begränsningen. Den är superstabil, styv, svänger snabbt, bra bromsar, speciellt med ABS. Vridet är det inget fel på heller. Kanonhoj helt enkelt

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
den till vänster är din nya skylthållare. antar att den till höger är någon form av tiltbar extension

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jo den till vänster behöver du montera annars får du skruva sönder bakdelen en gång till när du ska ha in den tror jag. kolla HÄR

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Hoj
FZ1-n 07
Tjo! det är en ermax. finns hos http://www.bikersneed.se/
ganska dyr, kolla daxpris. finns billigt i england. inga probs o best därifrån,
då ja har best från flera företag där:tummenupp

Vill du ha ljud ska du köpa mivv el racefit!!!!!!!!
mivv gp, jävligt snyggt. hade ett mivv x-cone tidigare. aldrig hört ett sådant ljud på en hoj innan ja satte di mit RACEFIT!!! hua kan ja bara
säja om ljudet. dubbla proppar o se fan till o inte åka i en stad!!!!!!!!!:yoparty

Ok tack! Ska ta o kolla upp det. Riktigt snygg hoj du fått ihop:tummenupp Ska se om jag kan ta några bilder på min till helgen. Har ju gjort lite med den i vinter:)

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
jaha då är man tillbaka i denna tråden igen efter att ha kört Honda en säsong. Fast fick bli en Fz1 istället för en Fz6 som jag hade tidigare! bilder i garaget.

någon som har en sittdyna till passagerarplatsen till salu?!
pm:a!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hur lång tid kan det ta att böja ett rör ? sätt lite silvertejp på insidan av röret, och kör in ett kvastskaft, och bocka lite i taget

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln