Yamaha FZ-tråden

creare

Guest
min var inte strypt, men SheDevil79-s var strypt och den hängde med min ganska bra. Hon hade den där brickan (på gasvajern). Men som nån annan sa, du pratar om toppfarter som en 125:a från tidigt 90-tal klarar av

Ok. Då kan vi iallafall klargöra att min toppfart ska vara högre alltså. Tack för infon, blir att kolla upp vad det beror på. Vill inte riskera att den drar på sig någon form av skada maskinellt pga detta.
 

epsi

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
2009, Yamaha FZ6-N S2
Ok. Då kan vi iallafall klargöra att min toppfart ska vara högre alltså. Tack för infon, blir att kolla upp vad det beror på. Vill inte riskera att den drar på sig någon form av skada maskinellt pga detta.

Om du bara har mellankort så måste väl din hoj också vara mellanklassad? Och då har du ju inte mer än 25 kw, 34 hk.
Kan vara det som gör den trött.

Fanns 78-hästars versionen -04?
 

creare

Guest
Om du bara har mellankort så måste väl din hoj också vara mellanklassad? Och då har du ju inte mer än 25 kw, 34 hk.
Kan vara det som gör den trött.

Fanns 78-hästars versionen -04?

Yes. Den är mellanklassad i och med strypningssatsen som sitter på i form av en bricka. Har ett sådant snyggt klistermärke på ramen som intygar om detta... Vilket folk man möter är snabba att peka & skratta åt.. :huvet

Tror inte 78-hästars versionen fanns -04, tror den kom -05. Men det där vet Dr.Fazer aka Javaguru bäst :)
 

zyx

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZ8 s - 2011
Fz8

I slutet på Augusti bytte jag in min FZ6s2 (2007) mot en ny FZ8 (årsmodell 2011). Hann köra 260 mil innan den garagerades i mitten på oktober.

Underbar hoj. Helt annan "effektleverans" i jämförelse med FZ6:an.
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
I slutet på Augusti bytte jag in min FZ6s2 (2007) mot en ny FZ8 (årsmodell 2011). Hann köra 260 mil innan den garagerades i mitten på oktober.

Underbar hoj. Helt annan "effektleverans" i jämförelse med FZ6:an.

Gud vad nice, jag får min FZ8-N till våren:) Blev helt såld när jag provkörde den!
 

epsi

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
2009, Yamaha FZ6-N S2
Yes. Den är mellanklassad i och med strypningssatsen som sitter på i form av en bricka. Har ett sådant snyggt klistermärke på ramen som intygar om detta... Vilket folk man möter är snabba att peka & skratta åt.. :huvet

Tror inte 78-hästars versionen fanns -04, tror den kom -05. Men det där vet Dr.Fazer aka Javaguru bäst :)

Plocka bort brickan!
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Ny Hoj

Nu har ja g bytt min v-max mot en fz1 och vill bar tala om vilket lyft det var nu kör jag med ett ständigt smile:)
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Tjena.

Så nu har jag gått och köpt mig en FZ1-N. Måste säga att de är de bästa jag gjort :). Va kärlek vid första ögonkastet.
 

Flodde

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
2011 Yamaha Fz 8 S
Är totalt ny på detta forumet. Har under många år kört custom. Wild Star, Harley etc... Av en tillfällighet köpte jag en FZ 6 S2 i våras. Oj vad det var roligt att susa fram på :tummenuppSålde denna i Oktober 2010 och beställde en Fz 8 S som kommer i Mars 2011. Det enda jag inte var nöjd med 6:an var ljudet. Har därför beställt Akrapovic Slip-On för Fz 8. Min fråga är måste jag mappa om Mc.n ?: eller är det bara att motera. Är som ni ser oteknisk, men mycket intresserad, Tack på förhand för svar.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
nej det måste du inte, bara släng på och förbered dig på ett permanent smajl. Är också oteknisk som faan, men lyckades få på slip-on själv, det var ingen raketvetenskap
 

danli560

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Valdemarsvik
Hoj
06, Yamaha FZ6-S
Nu är även jag ägare till en FZ6-S 06:a, en helt underbar hoj. Blev ca 21 mil nu i helgen fast det inte var så varmt ute.
Har även läst igenom hela tråden nu, tog ca 1 vecka, men det var det värt mycket bra tips och länkar.
 

creare

Guest
Ska köpa nytt bakdäck till min fz6n och kommande säsong. Har aldrig köpt ett däck innan, inte till någonting så är lite lost på däck-fronten (förutom när det gäller alkohol, ho ho..)

Någon som kan rekommendera ett sjysst däck som passar och inte är skitdyrt? Gärna i stockholms-området :) Alt. tipsa om det finns någon typ jag INTE skall införskaffa.


Mvh
 

creare

Guest
www.rodamoto.es leverans till dörren. Jag hade Dunlop Roadsmart

Klockrent, 2-4 dagars leverans hela vägen också. Tack Dr.Fazer:tummenupp :bow
Antar att roadsmart är modellen som förkortas som RS? T.ex; "DUNLOP
207 RS"
? Dock finns inte dem under kategorierna "street" eller "street-sport" :gnissla

EDIT: såg nu att RS stod för Runscoot :död
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Klockrent, 2-4 dagars leverans hela vägen också. Tack Dr.Fazer:tummenupp :bow
Antar att roadsmart är modellen som förkortas som RS? T.ex; "DUNLOP
207 RS"
? Dock finns inte dem under kategorierna "street" eller "street-sport" :gnissla

EDIT: såg nu att RS stod för Runscoot :död

Rekommenderar oxå Dunlop Roadsmart!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top