Yamaha FZ-tråden

Attila

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Skåne
Hoj
Aprilia Tuono -15
Någon som har erfarenheter av att gå ner 1 kugg på framdrevet? Har en Fz6-n och pratade med en verkstad i Malmö och de nämnde ett ev kedjebyte. Har ni som drevat ner bytt kedja??:confused:
 

Attila

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Skåne
Hoj
Aprilia Tuono -15
Tack för svaret! Vad bra.
Räcker det med att gå ner 1 kugg eller ska man ta 2? 2 Kanske blir för mkt. Någon som testat dreva ner? Blir det mkt skillnad på att gå ner 1 kugg bara?
Tacksam för all hjälp jag fått hittils :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tack för svaret! Vad bra.
Räcker det med att gå ner 1 kugg eller ska man ta 2? 2 Kanske blir för mkt. Någon som testat dreva ner? Blir det mkt skillnad på att gå ner 1 kugg bara?
Tacksam för all hjälp jag fått hittils :)

en räcker till att börja med. Annars kan det bli för mycket
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Någon som har erfarenheter av att gå ner 1 kugg på framdrevet? Har en Fz6-n och pratade med en verkstad i Malmö och de nämnde ett ev kedjebyte. Har ni som drevat ner bytt kedja??:confused:

kollade på att göra det när jag hade fz6a.. många rekommenderade att inte minska mer än ett kugg fram, det slet tydligen på kedjan att ha för litet framdrev. Vill man gå ännu längre var det större bak som gällde, 3 kugg bak skulle ungefär motsvara ett kugg fram i utväxlingsförändring.. sen får man anpassa kedja därefter.. skall man vara väldigt seriös skall man byta allt samtidigt men jag har svårt att tro att det verkligen behövs. Sålänge man har samma dimension på allt. :) (och kan bedömma att kedjan inte är slut)
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
y3evanum.jpg
y4a5emut.jpg
9uru6enu.jpg


Egentligen var det inte alls meningen att byta hoj just nu, men när jag såg den på blocket kunde jag inte hejda mig. Jävla blocket. ;)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tank-skyddet ryker illa kvickt, likaså backspeglarna. Men ljuddämparen gillar jag faktiskt, så den spar jag. :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Om man kikar vid första böjen, närmast ljuddämparen, så ser man två rörstumpar. Någon som vet vad dessa är? :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Sååå, nu är alla papper skrivna, och Trajjan är överlämnad. Hämtar den nya i morgon, på lunchrasten. =) Känns otroligt bra. Även om man aldrig gör en bra inbytesaffär, så känns det ändå bra. Och grabbarna på Lingvalls är så otroligt trevliga jämt, de lyckas nästan med att få förlusten att kännas bra, på något vis. =)

Vinterns uppdrag blir att byta backspeglar och skaffa bellypan, resten är helt och hållet till belåtenhet. =)

Hoppas att jag hinner putsa upp den i helgen, för på tisdag drar jag till Thailand i tre veckor, så det skulle kännas bäst om den stod här hemma och glänste. :p
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
sen kan du köpa ett set tankpads (sidor och mitt) av mig . har snakeskin skurna för fz1-an för 200 + frakt
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
sen kan du köpa ett set tankpads (sidor och mitt) av mig . har snakeskin skurna för fz1-an för 200 + frakt

Ja, det skulle kunna tänkas. Hör av mig angående det när jag kommer hem från semestern. :tummenupp
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Idag hämtade jag den. Den lilla biten från firman ner till stan bestod av massor med rysningar och leenden. Jävlar vilket ljud!!!
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, funderar på att stoppa i db-killern och bli van med den först, och sen ta ur den.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Det kan jag tyvärr inte svara på, det är inget jag kollat, och det framgick inte av varken annons eller säljare. Ska kolla i morgon, vet du var det är orginal?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top