Arn87
Medlem
Vilken skillnad! Rekommenderas starkt!
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Där ser man. Har inget bättre att jämföra med än de original som sitter på, men "saknar" aldrig nåt i bromsegenskaper med dom faktiskt. På bana är det kanske andra bullar..Vilken skillnad! Rekommenderas starkt!
Det är framförallt känslan i bromsen som är mycket skönare. Svårt att beskriva men det är liksom lättare att "känna" hur hårt man faktiskt bromsar. Man måste fortfarande lägga en del tryck så klart vilket jag gillar, vill man klämma upp hojen i en stoppie är det mycket enklare och skönare nu.Där ser man. Har inget bättre att jämföra med än de original som sitter på, men "saknar" aldrig nåt i bromsegenskaper med dom faktiskt. På bana är det kanske andra bullar..
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Tjenare!
Råkade göra en riktigt dum grej när jag skulle rulla ut hojen från garaget
View attachment 436670
Gjorde en klassisk tabbe och glömde av abus skivbromslåset när jag backade ut hojen ur garaget.
Vart kan man beställa en ny framskärm?
Hojen är en fz1 2009
Googla, roller slingerbulten
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Kolla på fz6 ans fotpinnar. Fortfarande gymmi med ser bättre ut.Jag tycker att fotpinnarna på FZ8 känns klumpiga. Finns det nån som kan tipsa om ett par som är mer likt R1'ans fotpinnar, alltså lite mer rejsiga och smidiga. Det känns som att ha fötterna på 2 svampar typ.
Skaffa motorkåpa och generator kåpa, de brukar ta i. Rampuckar funkar bra. Olja och filter på 24mx. E det en 100 hästars eller 70? Det ska finnas en spärr på gasvajern om jag inte har fel, tar du bort den så får du mer effekt. Sen hade jag nog drevat ner den ett snäpp så den inte känns lika trött på låga varv. Typ öka 2 taggar på bakdrevetHej!
Är helt färsk i detta forum och som hojåkare. (kör upp den 9/5) ¨
Jag har dock i dagarna köpt min första hoj, en Yamaha FZ6-S från 2006.
Jäkligt fint skick och så sugen på dra ut på vägarna.
Men innan körkortet är i hamn så vill jag fixa lite på den, första som ska bytas är bakdäcket som har en 1.5mm kvar, jag känner att jag vill nya grejer på direkt!
Sen tänkte jag byta olja och filter så det är tipptopp tills min säsong börjar.
Det tredje jag tänkte fixa och behöver lite stöttning i är krashpuckar, känns som en bra trygghet nu som nybörjare och en billig "försäkring" för att inte totalkvadda om man skulle råka lägga hojjen. Några bra tips behövs dock. Räcker det med kuddar på ramen eller ska man köra fler? vilka typer är bäst? finns ju en uppsjö av olika och vill ha några som man kan lita på om olyckan kan vara framme.
Skaffa motorkåpa och generator kåpa, de brukar ta i. Rampuckar funkar bra. Olja och filter på 24mx. E det en 100 hästars eller 70? Det ska finnas en spärr på gasvajern om jag inte har fel, tar du bort den så får du mer effekt. Sen hade jag nog drevat ner den ett snäpp så den inte känns lika trött på låga varv. Typ öka 2 taggar på bakdrevet
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
EBay..Tack för tipsen. Jag har viss erfarenhet efter mycket crossåkande och inom försvaret där jag har militärt mc-kort.
Men självklart är det annorlunda i trafik än i skogen där man mest ska öva på hoppa av motorcykeln i farten etc ????????
SMC har jag precis gått med i!
Krashpuckar dock.. någon med några tips på vart man kan hitta bra till bra pris?
Pratar du fz1?Hej!
Någon som har koll på vad 2000 mila servicen kostar på en 08a? Stora servicen är först vid 4000 mil om jag förstått det rätt?
Ber om ursäkt för min dumma fråga men hur får man av sadeln på en fz1 2009?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|