Arn87
Medlem
Fz1 är något "långsammare" att kasta från sida till sida mot vissa andra hojar men tror mycket är en vana hur hojen känns.Nu har jag blivit med hoj!
Jag körde en fräckis och lämnade en lapp i brevlådan där jag sett en FZ1 SA parkerad innan. Fick napp och idag köpte jag den. En smula överprisad, men jag ville verkligen ha den och orkade inte åka 70mil till alternativen.
Efter att ha kört 15mil idag tycker jag dock att den känns lite trög att luta i svängarna. Tidigare ägare har höjt och flyttat styret närmre tanken. Det känns spontant som att det kan vara orsaken. Sämre hävarm eller något. Jag har ju tidigare bara kört Yamaha XJ6 och Honda CB650 vilka båda var extremt lätta att kasta runt. Jag fattar ju att en tyngre och större hoj blir trögare, men det känns extremt detta.
Tankar?
Att byta från 190/50 till 190/55 profil på bakdäcket hjälper en hel del enligt folk i denna tråd så testa det.
Genom att höja bakänden alt sänka fronten så blir hojen "kvickare" i chassit men den kan även bli mer orolig och lättare att få vobbel med.
Jag skulle byta tillbaka till originalstyret och byta bakdäcket innan jag gjorde något mer iaf.
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk