Arn87
Medlem
Hoppas det hjälper dig. Bara fråga om det är något du undrar över.Kanon, tack!!
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Hoppas det hjälper dig. Bara fråga om det är något du undrar över.Kanon, tack!!
Ett lite långt inlägg men förhoppningsvis glädjer det någon
Blev riktigt sugen på quickshifter när Arn87 tog upp det tidigare i tråden. Priset för den från Dynojet var dock lite väl i mina ögon men jag har hittat ett alternativ i Tyskland (ev. Slovakien, lite osäkert) som jag kan rekommendera.
Jag har köpt från PK-Power och priset landade på 1255 kr inkl. frakt, jämfört med ca 3500 kr för Dynojets variant i Sverige. Funktionen är precis densamma och den kopplas in i befintlig power commander.
FZ1 står ej med i listan över kompatibla hojar men han har det som behövs. Observera att det ska vara en sensor av typen "pull" till FZ1.
Beställde den genom att helt enkelt skicka €125 via PayPal då hans eBay-auktioner (länk) hade gått ut.
Har var överlag lite seg på att svara på mailen. Framförallt fick jag först inget svar när jag hade skickat pengarna vilket var lite oroväckande men efter en påminnelse visade det sig att det inte var något problem och att han faktiskt hade skickat den omgående efter att jag betalat. Det tog ganska precis en vecka innan jag fick ett rekommenderat brev med följande:
View attachment 437381
Skruvade helt ihop de båda stagen vilket gjorde det hela enklare att montera. Det var dessutom fortfarande utan problem tillräckligt med justermöjlighet både vid sensorn och växelspaken. Inga problem att montera egentligen men lite mindfuck blev det då vissa gängor är vänster och andra höger, men det passar endast på ett sätt i slutändan.
Fick inte med några installationsanvisningar men kablarna kopplas in i port 3 och 4 i power commandern (i PCV i alla fall), spelar ingen roll i vilken ordning. Vet inte om det hade gått att trycka in kontakterna men de verkade vara för stora så jag klippte bort dem och skalade kablarna själv. Glöm ej att sedan koppla in datorn i power commandern och aktivera quickshiftern.
Till slut blev det såhär:
View attachment 437382
Kör just nu 65ms kill time mellan 1-2, 50ms på övriga. Ska laborera mer med dessa framöver men detta verkar fungera bra i alla fall.
Känns inte riktigt bra om jag vrider mycket/fullt på gasen och växlar under typ 8000 varv, men om jag inte gasar så mycket så är det riktigt behagligt. Framförallt så fungerar det riktigt jäkla bra att gasa fullt, varva max och bara lyfta foten när man ska i med nästa växel
Tjipp, jag var lite sugen på att testa denna lösning också då det blir en pcv till min hoj nu till säsongsstarten
Men jag undrar hur det funkar med inställningar a på QS:en med växlingarna? Min mek tänkte ”lura” datorn att jag har 4ans växel i hela tiden så jag slipper effektbegränsningarna på 1, 2 och 3, kan man ställa samma killtime ”overall” så att säga eller måste man ställa per växel? Tack för svar
.Någon som har en aning om detta vindskydd är kopia av originalet? Är lite sugen på mörkare ton på min fazers
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eB...ategory=35567&pm=1&ds=0&t=1512512613000&ver=0
Vintervilan är över!
Seegt för dig. Vart läcker det då?Tog min premiärtur idag jag med dock blev den kort då jag fick oljeläckage..
Seegt för dig. Vart läcker det då?
Då är det ju troligtvis det.Jovars.. jag har inte kollat jättemycket faktiskt men det kommer uppifrån, jag hade inne motorcykeln på 4000mila service nu innan nyår och det var ventiljustering på denna så jag misstänker att det är ventilkåpan det kommer ifrån, pratat med firman som servar åt mig och han ska hämta hojen på måndagkväll och fixa det.
Tycker att lyset på våra hojar är den svagaste länken på utseendet så i vinter så lackade jag runt lyset och sänkte hela hållaren till lyset med 30mm.
Gillar det starkt! Vad tycker ni andra?
Tack för svaret. Tycker lyset är för bulkigt och stod inte längre ut med den kromade ramen runt om lyset.Håller med där om lyset Arn, dock är den snyggare när det lyser. Tycker faktiskt original är bättre i det fallet där, men smaken är som baken
Fått min besiktigad och klar, med årets första tur som följd. Tog en ordentlig tvätt av den med, och efter så gick den skit. Som om den tappade en cylinder och bluddrade och bajs. Tänkte att vatten kanske hade strulat till det, så körde en tur efter så den blev ordentligt varm och efter en stund gick den som den skulle igen. Hoppas det håller i sig nu. View attachment 442561
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Kul att du gillade det! ?Tumme upp! Jag tycker för övrigt att hojen ser jävligt bra ut över lag! Snyggt med svart å vita detaljer, btw hur är ljudet ur Mivv gpn? En polare har Mivv suono och det låter grymt.. är det dovt mullrigt ljud eller?
Medans ändå min hoj blir isärplockad pga oljeläckaget så passade jag på å beställa en pc5 och så skulle han fixa så jag får full effekt på alla växlar, spänningen är oliiiiidlig nu
EXAKT såhär låter min med mivv-GP och decat https://youtu.be/elfJc7i77igTumme upp! Jag tycker för övrigt att hojen ser jävligt bra ut över lag! Snyggt med svart å vita detaljer, btw hur är ljudet ur Mivv gpn? En polare har Mivv suono och det låter grymt.. är det dovt mullrigt ljud eller?
Medans ändå min hoj blir isärplockad pga oljeläckaget så passade jag på å beställa en pc5 och så skulle han fixa så jag får full effekt på alla växlar, spänningen är oliiiiidlig nu
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|